Roberts. Känns det igen?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Men han kom tvåa efter Roberts i sammandraget -00...

Ehh, nej, det gjorde han inte.. Criville kom 6'a efter en mycket strulig säsong. Rossi kom tvåa efter Roberts, under sin första säsong på en 500'a.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Ehh, nej, det gjorde han inte.. Criville kom 6'a efter en mycket strulig säsong. Rossi kom tvåa efter Roberts, under sin första säsong på en 500'a.

Typiskt att bjussa på en sådan tabbe när man försöker platta till någon med fakta. ;)

Vad var det som hände med Criville -00 nu igen? Var det den mystiska nervsjukdomen som började spöka under pågående säsong?

Trist att varken han eller Doohan fick avsluta sina karriärer på ett värdigt sätt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Han både vurpade och skadade sig har jag för mig, sen var det ju då nervskadorna började göra sig kända.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Han både vurpade och skadade sig har jag för mig, sen var det ju då nervskadorna började göra sig kända.

Har du tänkt på att Criville och Ukawa har precis samma stil? Rör sig lite och sitter ihopvikt kurande även under inbromsningarna. Höga stilpoäng i min bok. Även McCoy ser ut så. För övrigt rätt kul ämne detta med körstilar. Den spattigaste, osnyggaste och uppenbarligen en av de minst effektiva demonstrerade Chris Walker när han försökte köra 500 säsongen -01. Såg helt okontrollerat ut. Som någon som sparkats ut på en crossbana med gasen fasttejpad i botten. Abe är egentligen en jävligt vacker syn och skulle vara en uppenbarelse om han var lika snabb som på Suzuka -94: försökte ta Doohan på utsidan i 250+! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...