Rockers vs. Mods, Upp till kamp !!!!

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Nu finns det lite film också....

[YOUTUBE-ID]WmcfViRhiJk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]4D7SX8_xu-M[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Japp, det verkar inte bättre Wiseguy ! BTW: Vad gör lite regn ?

Jag var allt på Riddarholmen, tog väl så där 300 bilder denna dag, för att ha att "suga" på i vinter

Vi börjar med några svartvita, för stämningens skull

Den med union jack på reservhjulet och en halv miljard speglar körde jag om precis innan jönköping på fredagen. Fast då var den på släp :)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=249085&d=1220814843

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Vet inte vad det är för motor men ramen kommer från en BSA. Iaf på pappret, tror dock inte att det är en BSA ram alls men vad vet jag:confused:

Det där ser mer ut som en Norton Featherbed ram. Är ingen expert men bifogar en bild på en Norton Manx med just Featherbed ram, så kan ni själva jämföra.

Bifogat

• LHS_1024.jpg
    LHS_1024.jpg
    134.4 KB · Visningar: 135
  • Hopkok.JPG
    Hopkok.JPG
    173.9 KB · Visningar: 119
Last edited:

Stalgrisen

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
Moto Guzzi Stornello 125 -72
Jag hade velat se det där, det får bli nästa gång istället. Som någon annan sa så är ju Moto Guzzin klart häftigast.

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Urklipp från SVD.SE

Oanmäld mc-träff blockerade trafiken
Publicerad: 6 september 2008, 12.47. Senast ändrad: 6 september 2008, 12.52

Flera hundra motorcyklar samlades i Stockholms city och störde trafiken vid middagstid på lördagen. Det rör sig om en träff mellan scootrar och äldre motorcyklar, kallad Mods vs Rockers.

SL larmade polisen om att ett stort antal scootrar och motorcyklar blockerade trafiken i centrala Stockholm, bland annat vid St Eriksbron vid lunchtid på lördagen. Patruller som kallades till platsen konstaterade att flera hundra fordon körde i en kortege genom staden. Polisen kände inte till händelsen i förväg och hade gärna önskat sig en förvarning.

- Det hade varit klädsamt. Det hade varit trevligt att veta om, säger Inger Qvennerstedt, länsvakthavande vid polisen till Sveriges Nyheter.

Eftersom kortegen dragit vidare ut genom stan ser polisen ingen anledning att vidta några åtgärder.

Kortegen har annonserats på motorhemsidor och kallas för Mods vs Rockers och samlar scootrar och äldre typer av motorcyklar. "Vilka är snyggast? Vilka är bäst? Lördag 6 september är det upp till bevis. Stockholms gator kommer åter igen att fyllas med tvåtaktsrök och mullret från genuint engelskt järn när mods och rockers möts för andra gången i svensk historia."

En pressansvarig för evenemanget gick vid lunchtid inte att nå för en kommentar.

Sveriges Nyheter

VILKA REBELLER !!!!!!!!!!!!!

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Coolt!

Jag satsar på att ha mitt bygge färdigt till nästa höst, alltså 1 år kvar. Men shit vad mycket jobb man har framför sig...

Vi syns nästa höst med färdiga hojar va, Kongo?

Eller har dom något slags årsmodell önskemål/krav lr så? Min är ju faktiskt veteran:are om 3 år! :tummenupp

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Coolt!

Jag satsar på att ha mitt bygge färdigt till nästa höst, alltså 1 år kvar. Men shit vad mycket jobb man har framför sig...

Vi syns nästa höst med färdiga hojar va, Kongo?

Eller har dom något slags årsmodell önskemål/krav lr så? Min är ju faktiskt veteran:are om 3 år! :tummenupp

Självklart ska vi va med nästa år, problemet för dig att din är för ny.
Dom släpper bara med Japaner t.o.m. -78, men med rätt stuk slinker du nog igenom "kontrollen"....

Jobba på ! :pannkyss

Realrocker

Still young and crasy!!!!!!
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
1954 Velocette MSS 500, Honda CBX 1000 -81, Maraton 250 -52, Nåt koreanskt poketbike
Jag ä ny på detta område, men en gammal åkare av clip-on mä megafon. Va själv med i fronten på St Eriksbron. De va en häftig upplevelse. ja hoppas att de blir av..

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag ä ny på detta område, men en gammal åkare av clip-on mä megafon. Va själv med i fronten på St Eriksbron. De va en häftig upplevelse. ja hoppas att de blir av..

Jasså, en "färsking" på SH, kan det vara så att du finns med på någon av bilderna i tråden?

Är detta din ?

Bifogat

• BW 2.JPG
    BW 2.JPG
    190.9 KB · Visningar: 92
  • DSC01781.JPG
    DSC01781.JPG
    135.8 KB · Visningar: 94
  • DSC01787.JPG
    DSC01787.JPG
    188.1 KB · Visningar: 133
Last edited:

Realrocker

Gick med
6 Jan 2009
Hoj
1954 Velocette MSS 500, Honda CBX 1000 -81, Maraton 250 -52, Nåt koreanskt poketbike
Jasså, en "färsking" på SH, kan det vara så att du finns med på någon av bilderna i tråden?

Är detta din ?

Jepps. Detta är min hoj. Det var nog den roligaste dan på många år, särskilt som man träffa många likasinnade att snacka med. :banana skitväder men man är väl inte gjord av tvål:hihi Jag hoppas att det blir i år, annars får man väl ta hojen å dra till Ace Cafe.

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jepps. Detta är min hoj. Det var nog den roligaste dan på många år, särskilt som man träffa många likasinnade att snacka med. :banana skitväder men man är väl inte gjord av tvål:hihi Jag hoppas att det blir i år, annars får man väl ta hojen å dra till Ace Cafe.

Det finns inga dåliga väder....

...men skinnjackan formade sig fint efter kroppen, efter någon timme i ösregn.
Men vad gör man inte för att få se så många underbara hojar på ett ställe
:banana :banana :banana

Realrocker

Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Det finns inga dåliga väder....

...men skinnjackan formade sig fint efter kroppen, efter någon timme i ösregn.
Men vad gör man inte för att få se så många underbara hojar på ett ställe
:banana :banana :banana

De va tur att man ä gammal å rutinerad å hade parkad depåbilen i Rosersberg så man slapp åka 35 mil i spöregn hem på lördan. Helt vattentäta var inte jeansen, jag fick sitta å pinka:rolleyes:

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
De va tur att man ä gammal å rutinerad å hade parkad depåbilen i Rosersberg så man slapp åka 35 mil i spöregn hem på lördan. Helt vattentäta var inte jeansen, jag fick sitta å pinka:rolleyes:

Det där räknas väl som fusk, ditt pris borde omedelbart dras tillbaka :arsele

Realrocker

Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Det där räknas väl som fusk, ditt pris borde omedelbart dras tillbaka :arsele

Där fick man för att man ä ärlig:fyllisar för att försvara mej kan ja väl skylla på att ja va på avslutsfesten och senare drog på en kräftskiva:fyllisar . fast igentligen var det Åsa Bodens fel som spådde skitväder till hemfärden. De ska inte upprepas.
Sen att kräva att priset ska gå tillbaka tyder bara på avundsjuka:rock :rock :jisses

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati