Uppställning i Haga efter MC Live i Lördags.
hasse kongo in da house:
Jaha då var det snart dax igen.....
Byter läger iår, for sure!!!! förra året kom man inrullandes på en 95'a Ducati Monster i primer, pinstriping och värsta Hot Rod stuket, hade även inhandlat ett par STR jeans i "rätt" stuk till skinjackan bara för att bli pekad åt sidan av någon dryg "rocker" för att "den är för ny" medan Hinkley Triumphar i långa banor är OK, näe nu blir det Vespa 2010.....
DP says: Lite för många som ska bestämma vad som är rätt & inte, jag vill ha kul på hjul...
Nu är det nära....
Go Rockers go......
Rules:
Kör med Rockers!
■Klassiska caféracers och råa skinnknuttejärn är välkomna! Fransar, cruisers och choppers undanbedes.
■Lämna gubbtex- och cowboykläderna hemma och kom i skinn eller dina oljiga favvojeans. Öppna hjälmar är bättre än stängda.
■Ny hoj? Utlandsreggade Hinckley-trajor med låååågt styre, tillbakaflytt är OK. För långväga norrlänningar är hinckleys i flattrackstil med fastmonterade skidor OK.
Skitball
Jadu det är ju det som är frågan..
Jag har ju kommenterat tidigare vad jag anser som "dommare" som skall ange vilken typ av hoj andra har. Jag tycker alla som har något som anknyter till stilen skall vara välkomna, gamla som nyta hojar. Men jag vet att min åsikt inte delas av alla.
Om inte dessa ( ursäkta lånet av bilder från era garage Panzaa och CarlieC) skulle bli insläppta på en tillställning Rockers vs Mods så skulle i a f jag vilja se rockerhojarna. Så mycket mer äkta känsla blir det inte än med dessa ekipage och då menar jag hoj + förare som en helhet.
Underbar tanke annars med hela evenemanget.
Stockholm blir för långt, finns grejen i Göteborg också?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|