Rolig hoj -94 eller äldre

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag provade med CBR600 i Bilsport&MCs "Beräkna pris"-funktion men det fungerade inte så jag gissar att de tycker att den är för kul för att de ska vilja försäkra den.

Jag får prova att ringa Svedea!



Jag provade med FZR1000 i Bilsport&MCs "Beräkna pris"-funktion men det fungerade inte så jag gissar att de tycker att den är för kul för att de ska vilja försäkra den.

Var har du den försäkrad så billigt?

Mvh,
Ingvar

Jag betalar 1488 kr på bilsport mc för min CBR-600 F3 -95 (som är reggad som en 94a..)
Classikerförsäkring, helförsäkrad helår..

Jag blev dock överraskad över försäkringen på nya banhojen, CBR600 RR -06. Den ville Länsförsäkringar ha 3800 kr/helår halvförsäkring. nu blev det dock folksam med 912 kr/mån påställd så ställer jag av när jag ställer in den i garaget istället..
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min YZF 750 kostade 2700:- om året i halvförsäkring. Jag tyckte det var billigt tills en polare berättade att han betalade 1400:- för sin FZR600. Det påverkar mycket hur gammal man är och vart man bor.

Jag ger 4600:- Helförsäkring/helår för min r1:a. Jag tycker det är rätt ok men det blir ju dyra mil om man bara kör några hundra mil som jag gör.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
När jag hade min Mille så ville Gjensidige ha över 6000:- per år avställningsbar och bara trafik.

Jag vill gärna ha hojen påställd under hela säsongen att ställa av/på (även om det är via appen)
känns omständligt (man vet ju aldrig om det blir åka av nästa helg) så jag skulle inte vilja göra
det mer ån några få gånger per säsong.

Mvh,
Ingvar
 

Åkgräsklippare

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
Mariestad
Hoj
Ducati M900 1994
Jag kör en Ducati M900 från 1994, 1500 helförsäkring/år hos BS&MC. Det trots att jag är yngling.

Räkna med dyrare drift och service än en Japanare, men en förbannat bra motorcykel när den går som den ska.
Cirkus 80nM i vridmoment och en toppfart över 200-strecket, med en hjulbas på 1440 stavar KUL!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Fanns en Ducati 916 -94 till salu i Sthlm för inte så länge sedan.
Svenskreggade hojar är billiga i försäkring (Jag betalade 3260:- med hojkort på 2 år, 32år gammal, parkerad utomhus i STHLM).

Här är en billig -97:a. Helt okej pris.. låga mil är inte ovanligt på Ducati.
http://www.blocket.se/lund/Ducati_916_Biposto_61408603.htm?ca=11&w=3

Här är en ganska ordentlig uppgradering med SP3 varianten som var Ducati Homologeringsmodell inför WSBK 96-97. Trimmad motor och lättare delar runomkring samt upgraderad fjädring. Denna motsvarade -96 dagens 1199 Superleggera. Nypriset -96 skulle idag överstiga 350.000:-. Denna är vansinnigt högt prissatt dock. skulle gissa att han får ut ~90´
http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_916_SP3_61877309.htm?ca=11&w=3

Här också en lillebror 748SP, homologeringsmodellen för SuperStock (600cc radfyra, 750cc för twin) -95. Hade en -97 748SP innan jag köpte min SPS och det är en ytterst kapable liten rackare. Min hade en växellåda som en ren njutning att använda. Visst, det är precis runt 100häst, men skicket var det inget fel på!
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_748_SP_61219971.htm?ca=11&w=3

Fördelen med gamla 916 är att de håller värde, är skitenkla att skruva på ochg det finns fortfarande massor av delar. Något som inte kommer att än dras då det redan är en klassisk motorcykel. Billiga bandagar med ducatiklubben är heller ingen nackdel. Jag hade min 916SPS (årsmodell -98 av homologerings modellen) som fick den större 996SPS motorn och saknar hojen fortfarande.
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
ducati hade jag nog oxå satsat på men priserna e sjuka nu. va mycket lägre förrförra å även förra året. du kunde få 748or för 30k å 916 för ca 35 så att kalla en ducce som har vipparmsproblem 97-02 för nästan 50k billigt e att överdriva. en 748 ska ligga på 27k max och en 916-996 max 40-45 å då pratar jag om basmodellerna och i fint skick.
 
Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Sporttouringhojar runt litern vägde väl däromkring?
Hög vikt och sladdriga chassin hade de flesta hojar på den tiden. Ska jag stå ut med det så vill jag iaf ha en fin motor.

RD350LC hade jag iofs kunnat leva med men den lär väl inte heller gå att classicaförsäkra?

Går alldeles utmärkt att classica försäkra RD350 runt 600kr /hel år
 

rg500

www.roslagens-racing.se
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
Westfield Gen 2 hayabusa
Köpte en oskruvad fz 750 trots 30 år på nacken i ett otroligt bra skick för 4500 kr / 640 kr/ helår glädjen när man tar sig från A-b o hem igen med en hel mc är svår o beskriva
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Min förra Ducce gav jag 3100 hel per år för. ST2 -99

Jättehärlig cykel men lite för framåtlutad för mina axlar tyvärr.

944 cc 84 hp ca 210 kg, finns vrid och den skramlar då du släpper ut kopplingen :D
 

Raderad medlem 61114

Guest
Har du kollat på en Suzuki TL1000S som föreslogs? Då får du ju en jävligt ball hoj med! Många ggr kan man få 2500kr hel/hel hos suzuki märkesförsäkring. Kruxet är ju sthlm
. Men väl värt att ringa och kolla!
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jo, jag har kolla pris på TL1000S och jämfört med en 1994 VFR så kostar
märkesförsäkringen ungefär dubbelt så mycket.

Mvh,
Ingvar
 

Åkgräsklippare

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
Mariestad
Hoj
Ducati M900 1994
Hur är det egentligen med Kawasakis ZXR 750 från innan 94, får man ta den som classica?
Den snygga med dubbla framlyktor.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag har en kawwa zzr-600 försäkrad på bilsport & mc, den är skön att köra och rör på sig rätt bra.
 

Braxen75

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
1990, Yamaha FZR1000. -89 Honda Dominator nx650 (såld)
Vart fick du 1800 för fzr1000? Jag har fasen sökt med lyckta och ljus men fasen inte hittat nått under 3500, och det är halv..
Svedea höjde åldern till 30 år för att vara classiker och sen tog Folksam över svedea.
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top