Rolig hoj för 20k ?

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Se där:tummenupp Jag skulle iofs skulle vara försiktig med äldre Duccar, kvaliteten på slutet av 90-talet var ingen höjdare. Snackar vi Monster så är det förmodligen gamla M600 som är en riktig surhink ärligt talat: trött och skramlig.

Har dessvärre ingen aning om premierna men det borde inte vara så blodigt. Riktigt bra allroundhoj är det iaf:tummenupp
Okej jag som trodde att även de ducarna var härliga :( kanske är det en äldre cbr600 man ska se sig efter istället då :tuttar

Drömmen vore ju dock en svart ducati 1000 sport, så GALET fin :Bugar
http://www.bikewalls.com/pictures/Ducati_Sport1000S_2007_03_1024x768.jpg

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag lånar tråden lite, vad finns det i samma prisklass som inte kostar skjortan att försäkra för mig som är 18? Behöver inte vara någon superdupersport. Ducati monster kanske? Det stuket tror jag att jag skulle tycka om :) gillar utseendet iaf :krama:smasha Några tips?

Hehe inte precis något premium märke men mycket hoj för pengarn och grymt billig försäkring. Hyosung gt650 ducati look rätt igenom och billigare i drift än ett monster i 20k klassen kan jag lova.
Med lite god fantasi skulle man kunna spekulera i att ducati har tittat på gt650 när de designa ducati 1098 streetfighter :D haha bara enkelsving och lite modärnare framlyse som som ducatin har monterat ditt ;)

Skulle vilja påstå att man till 99% bara köper på sig problem om man köper blande de billigaste premium/exotiska modellerna där ute.

Last edited:

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Hehe inte precis något premium märke men mycket hoj för pengarn och grymt billig försäkring. Hyosung gt650 ducati look rätt igenom och billigare i drift än ett monster i 20k klassen kan jag lova.
Med lite god fantasi skulle man kunna spekulera i att ducati har tittat på gt650 när de designa ducati 1098 streetfighter :D haha bara enkelsving och lite modärnare framlyse som som ducatin har monterat ditt ;)

Skulle vilja påstå att man till 99% bara köper på sig problem om man köper blande de billigaste premium/exotiska modellerna där ute.
Tänker du på denna? http://www.blocket.se/malmo/Hyosung_Comet_GT_650_44376484.htm?ca=7&w=3
För måste säga att den såg inte så tokig ut faktiskt :) Relativt billig i försäkring var den också. 3500-halv för mig som 18åring :) Enda som gör att man ryggar lite är ju att det är ett relativt okänt märke... Men bara att den går bra och inte rasar sönder när man kommer runt hörnet så får jag vara nöjd. :)
Det är ju även trevligt om det inte är helt svårt att få tag på delar... men det kanske går smidigt på ebay?
Har du något att säga om den?

Vilket pris och årsmodell tror du att man behöver upp i för att det inte "ska" vara fullt med det suger ju ändå lite efter en monster...:3freak

Jo antagligen, blir väll att uppfylla den pojkdrömmen när jag blir äldre och har pengarna till det :rolleyes:

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Okej jag som trodde att även de ducarna var härliga :( kanske är det en äldre cbr600 man ska se sig efter istället då :tuttar

Drömmen vore ju dock en svart ducati 1000 sport, så GALET fin :Bugar
http://www.bikewalls.com/pictures/Ducati_Sport1000S_2007_03_1024x768.jpg

Tja allt är ju relativt men just den gamla 600 motorn som satt i de första Monster....nä, skippa den. 620ie är däremot ok. Saknar lite effekt kanske men den är charmig -och kostar mer än 20k dessvärre.

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Tänker du på denna? http://www.blocket.se/malmo/Hyosung_Comet_GT_650_44376484.htm?ca=7&w=3
För måste säga att den såg inte så tokig ut faktiskt :) Relativt billig i försäkring var den också. 3500-halv för mig som 18åring :) Enda som gör att man ryggar lite är ju att det är ett relativt okänt märke... Men bara att den går bra och inte rasar sönder när man kommer runt hörnet så får jag vara nöjd. :)
Det är ju även trevligt om det inte är helt svårt att få tag på delar... men det kanske går smidigt på ebay?
Har du något att säga om den?

Vilket pris och årsmodell tror du att man behöver upp i för att det inte "ska" vara fullt med det suger ju ändå lite efter en monster...:3freak

Jo antagligen, blir väll att uppfylla den pojkdrömmen när jag blir äldre och har pengarna till det :rolleyes:

Hyosung har dessvärre inte längre någon generalagent i Sverige, den sista la ned 2012 pga utebliven försäljning. Det brukar inte vara någon höjdare för reservdelstillgång, andrahandsvärde etc.

Mitt tips att du kikar på mer etablerade märken, det blir troligen en mycket bättre totalaffär :tummenupp

Last edited:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Letar vidare! drömmen vore om nån har en nyare hoj som behöver kärlek :) men det dyker inte upp så ofta!

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Gsxr 1100 , rf 900 , cbr 900, yzf 1000.

I den prisklassen så ska de flesta av dem gå o classicförsäkra för en spottstyver också.

Hur kul är en 600 då du kan få literklubba för samma pengar ?

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Så nytt som möjligt, Sv650, triumph tt600 eller det kanske räcker till en TL1000S ? Har haft alla dessa och TL är roligast av de

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag har en zx6r 97:a

Reser sig på bara gas om man vill det och är hur kul som helst.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
om någon har erfarenhet av denna hoj, hur lätta är de att slang med? utan att behöva pizzadrev.

En GSX-R 750 från 98-99 är en grymt kul motorcykel, bra bromsar och chassi. Motorn har gott om effekt som levereras á la ketchup. Har haft två stycken och gillar verkligen modellen, den är dessutom lätt och går alldeles utmärkt att slanga med. Tror du har svårt att hitta en bättre och modernare hoj för 20k...

Locke

Medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
CBR600F -93
Gsxr 1100 , rf 900 , cbr 900, yzf 1000. <br />
<br />
I den prisklassen så ska de flesta av dem gå o classicförsäkra för en spottstyver också.<br />
<br />
Hur kul är en 600 då du kan få literklubba för samma pengar ?
Snackade med bilsport-mc och svedea på mc-mässan om just detta. Enligt personalen på plats hos bilsport-mc så försäkrar man ej längre sporthojarna från den eran som klassiker då det blivit för dyrt (för dom). Hade planer på det själv nämligen...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Såg att du inte gillade kåpan på TRX, men jag kan lova efter kört en sedan 2005 att du inte kommer hitta mer bang/buck vad gäller körbarhet och snabba kurvtagningar.
Du blir omkörd/påkörd på rakan på kullen men sedan är du först igen på TRX/ambulans :)

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s

Hyosung har dessvärre inte längre någon generalagent i Sverige, den sista la ned 2012 pga utebliven försäljning. Det brukar inte vara någon höjdare för reservdelstillgång, andrahandsvärde etc.

Mitt tips att du kikar på mer etablerade märken, det blir troligen en mycket bättre totalaffär :tummenupp
Vad tros om en honda hornet 600? :) bra dåligt? verkar gå att få för ca 26k och kanske lägre fram när det kommer ut flera :tuttar bra hoj? gillar utseendet och har fått känsla av att hondor ska vara väldigt driftsäkra :)

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Vad tros om en honda hornet 600? :) bra dåligt? verkar gå att få för ca 26k och kanske lägre fram när det kommer ut flera :tuttar bra hoj? gillar utseendet och har fått känsla av att hondor ska vara väldigt driftsäkra :)

Är den absolut skönaste hojen jag kört (än så länge) (Honda Hornet alltså). Dock var det en 07, som kan va svår att få för 26k, men Honda är driftsäkra hojor.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Också ett bra val....en CBR 600 utan kläder och mer attityd:tummenupp

Ja Honda gör bra grejor. Man är inte världens största motortillverkare för inte:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC