Rolig nakenhoj?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Om du ska ha en Rolig och busig hoj så finns det bara en som är på topp det är Superduken sen kommer resten vilka är Speedtripple , Touno , ducati Monster och sist Yamaha Fz1n som är snygg men tråkig att köra.
Personligen tycker jag att V-twin mullret är som en drog..hehe
Duken är lite rå men det höjjer karaktären :)

kosefil

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
2007 Buell XB12S
Nu är ju jag i så kallad jäv-situation :cpparty ... men jag gillar...
Du åkte ju på små krokiga vägar, och då är Buell grym. Dock ingen 300km/h hoj... (inser att jappsarna kommer klanka ner på detta inlägg :krama )

Buell_lightning_XB12S_2006_11_1024x768.jpg

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Du åkte ju på små krokiga vägar, och då är Buell grym. Dock ingen 300km/h hoj... (inser att jappsarna kommer klanka ner på detta inlägg :krama )

Dom ser riktigt grymma ut!! Måste provköra en bulle denna sommar. Har varit sugen på en sådan sen jag tog kortet, men blivit avskräckt av många negativa skriverier om köregenskaperna. Men med tanke på att jag utnyttjar sisådär 8% av min hojs kapacitet kanske det inte spelar så stor roll... :rolleyes:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du åkte ju på små krokiga vägar, och då är Buell grym. Dock ingen 300km/h hoj... (inser att jappsarna kommer klanka ner på detta inlägg :krama

Jag tycker inte Buellen är så grym på små, krokiga vägar heller, den har lustig tyngdpunkt, extremt känslig fjädring - rätt inställd, annars är de ännu värre att köra, tråkig motor och bromsarna tycker jag inte om heller, det känns märkligt när man bromsar, inte alls säkert. Nu har jag bara kört Firebolten, den stora (flera olika exemplar dock) och de andra kanske är bättre men den är verkligen inte kul jämfört med t.ex. SuperDuken eller SpeedTriplen eller ens Ducati Monster.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jag har kollat på tuono men vågar ärligt talat inte köpa aprilia efter alla klaganden på taskig kvalle och långa väntetider på delar. Hur driftsäker är en aprilia egentligen kan man jämföra den med en japs?

Inte sämre än någon japs.. Jag kör aprilia eftersom jag vill ha en hoj som håller bra utan någe mycket strul eftersom jag snittar 1000mil per år och åker lång turer, kör nu min andra aprilia och har kört totalt ca 4000 mil+ med aprilia och har inte haft något störe fel(mest byta olja + filter + köra)

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Gå testa en Superduke, om du inte kommer överens med den, så är det helt enkelt fel på dig, och inte hojen;) Den är en dröm att köra. Roligare 1000cc hoj finns inte att köra. Inte på denna planeten eller någon annan. Grym motor i kombination med övergrym chassi, fjädrings komponenter och bromsar som är sjukt grymma. Den svänger bara du tänker tanken. Sen måste man ha akra. Bara att höra tvinnen mullra är underhållande nog. Sen att det skjuts ut eldlågor från burkarna är ju rätt schysst det med. Allt detta UNDER 90k kr.

Edit: Glömde ergonomin på hojen. Så jävla skön körställning. Allt känns så klockrent när man sätter sig på hojen. Så, nu räcker det med SD hyllningar för dagen;)

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Jepp, det här med att tröttna på SD finns helt enkelt inte, och då har jag testat ett par hojar, bla R1 -07, ZX10r -08 osv.
Borta bra men hemma bäst.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Har nu inte testat superduke men twin är ju tråkigt i sig... Vibrerar, kort register, dåligt med effekt... Men tuffar ju skönt på långtouring i högre fart och kanske passar bra i större offroadhojar...:)

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Jag har kört de flesta figthers och måste säga att min nuvarande SV1000 är riktigt bra för ändamålet.

Och K.L .. hoppas att det var sarkastiskt menat.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
Jag har kört de flesta figthers och måste säga att min nuvarande SV1000 är riktigt bra för ändamålet.

Och K.L .. hoppas att det var sarkastiskt menat.

Hehe!!! Men ärligt en gammal dieselmerca med 0-2000rpm körbart register är fan inte kul eller :va

:tungan :D

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
Å andra sidan så har en aprilias v-twin 0-11000rpm körbart register och det borde väll räcka ;)

Va!!! Jag har ju rödmarkeringen på 12000rpm på min gubbhoj deluxe med ABS bromsar!!!

Ska bli kul å se hur hondas cb1000r står sig mot konkurrenterna i sommar men synd att dom var så snål med effekten...

Rolig nakenhoj borde väl annars vara en streetfightad 1000cc sporthoj av nyare modell???

Last edited:

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Va!!! Jag har ju rödmarkeringen på 12000rpm på min gubbhoj deluxe med ABS bromsar!!!

Ska bli kul å se hur hondas cb1000r står sig mot konkurrenterna i sommar men synd att dom var så snål med effekten...

Det kan du läsa om i en stor svensk MC tidning.

Finns i en butik nära dig.

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Vill du ha en någorlunda högvarvig nakenhoj? Köp en Yamaha FZ1.
Vill du ha en riktigt rolig bottendragshoj? Köp en KTM Superduke.
Bra fjädring på köpet? Köp en KTM Superduke R.

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
buell:en längre upp i tråden är ju så sjukt snygg,... var tvungen torka av tangenterna på laptopen.:tummenupp vill ha, vill ha!!!

vet inte hur ovan nämnda hojar är men en fightad räcer får ju helt kass svängradie o känns inte så smidig som den ser ut att vara och borde vara.. min åsikt iaf.
Varför inte bara uppgraderat fjädringen på din z1000?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0