Roliga händelser med MC

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
En annan rolig händelse var när jag skulle dra norrut från Sthlm och hade precis fått fri fil så jag gasade på. När mätaren närmade sig 200-strecket och jag fortfarande inte släppt på gasen blev jag omkörd av en Merca i en sån hastighet att jag undrade om jag hade stannat utan att veta om det. Jäklar, vad fort det gick! På några sekunder var Mercan borta, och jag satt med förvånad blick och stirrade framåt. Hur kunde en sån bil dra om mig så fort? En sån vill jag också ha. Ge mig!!

Någon av Mercorna med större motor, AMG-version eller så har du en rejäl glädjemätare :lol

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Jag stod vid ett rödljus med min motard som hade mer eller mindre öppet avgassystem, smattra som tusan. En inte alltför gammal tant börjar gå över gatan men hinner inte över helt innan det slår om till grönt för mig, för att stressa henne lite gasar jag till med hojen. Hon hoppar en halvmeter upp i luften och när hon landar så skrattar hon och pekar på mig med en blick som säger "du din luring där". Skön tant:)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker det är lika roligt varje morgon när jag startar hojen, tittar in i köksfönstret och ser en tokglad grabb (min son på 1år 3mån) som vinkar och skrattar... rullar bakåt från huset med ett leende innanför hjälmen och ser att i fönstret bredvid står grannen med sin son (1år 5mån) och han ser lika glad ut han... med andra ord så gör jag två lillkillar tokglada av att starta hojen varje morgon. :)

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Tycker det är lika roligt varje morgon när jag startar hojen, tittar in i köksfönstret och ser en tokglad grabb (min son på 1år 3mån) som vinkar och skrattar... rullar bakåt från huset med ett leende innanför hjälmen och ser att i fönstret bredvid står grannen med sin son (1år 5mån) och han ser lika glad ut han... med andra ord så gör jag två lillkillar tokglada av att starta hojen varje morgon. :)

Själv ser man sura miner, bor på en gata där det bara lever pensionärer :gnissla

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Du backade ur å drog fort som fan ? :D

Mjaa inte direkt. Körde ju in i röven på bilen.. Så jag backade lite snyggt och kollade så jag inte skadat något. Vilket jag hade.. blev en spricka i kofångarn.

Körde därifrån :)

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
Jag stod vid ett rödljus med min motard som hade mer eller mindre öppet avgassystem, smattra som tusan. En inte alltför gammal tant börjar gå över gatan men hinner inte över helt innan det slår om till grönt för mig, för att stressa henne lite gasar jag till med hojen. Hon hoppar en halvmeter upp i luften och när hon landar så skrattar hon och pekar på mig med en blick som säger "du din luring där". Skön tant:)

*haha* Underbart! Sån vill jag också bli!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
En annan rolig händelse var när jag skulle dra norrut från Sthlm och hade precis fått fri fil så jag gasade på. När mätaren närmade sig 200-strecket och jag fortfarande inte släppt på gasen blev jag omkörd av en Merca i en sån hastighet att jag undrade om jag hade stannat utan att veta om det. Jäklar, vad fort det gick! På några sekunder var Mercan borta, och jag satt med förvånad blick och stirrade framåt. Hur kunde en sån bil dra om mig så fort? En sån vill jag också ha. Ge mig!!

Påminner rätt mycket om en händelse en kompis berättade om för några år sedan. Han hade bara någon månad tidigare köpt en sprillans ny Zx10R. Den var såklart "snabbast av alla", det var därför han köpt den. Så en kväll hade han varit på väg till Ystad från Skurup. Låg och körde i 200+ när en gammal Merca kommer upp jämsides med honom. Marcus är en tävlingsmänniska, och han måste alltid vinna, annars är hans dag förstörd, så han gasade iväg för allt vad lilla 10:an höll. Mercan höll jämnt med honom hela tiden, tills hans hoj inte gick fortare. Då pep den iväg före honom in på 2-1 vägen. Det tog verkligen emot för honom när han skulle berätta om denna händelsen! :D

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13

Kom och tänka på en liten filmsnutt jag såg innan idag, när jag läste ditt inlägg:
http://www.todaysbigthing.com/2009/10/13

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Förra sommaren var jag och 2 polare ute gasade och på väg hem passerar vi min favoritväg Gropptorp-Katrineholm ca, 1 mil,,,,,,,,:cdevil sist till Katrineholm är en kruka, sa jag. Och FI FAN vilken körning, det var sånt dj,,la skönt flyt så jag kan sätta mig och bara tänka på den resan och bara le. Ett gott minne, :hej

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Bullen

Edit: Förlåt, såg först nu att det var mc det gällde. Hoppas den duger ändå.

Bullen, en ett år yngre kompis fick sin moped tidigt på året, typ Februari.
Då hade vi andra haft våra ett tag ju. Han var hur sugen som helst att köra.
Vi hade Suzuki k50 som vart drevade så de gjorde drygt 40.
Han fick en Gilera, också med långpuda och fort gick den otrimmad.
Han hade kanske haft den i någon dag (inkörning, vad är det?) när vi körde ikapp på
grusvägar och vi låg ner mot tanken och pressade våra 40+ knyck.
Då kör Bullen sakta förbi oss och när han vart förbi så är huvudet
fortfarande vänt bakåt med ett jättesmile. Hur lycklig som helst att
hans går fortare. Det är bara det att i nästa ögonblick svänger vägen
men inte Bullen. Lite Pekka över den va?

Helt otroligt så klarar Bullen och moppen sig utan större skråmor
trots skogsturen. Jag tror inte han berättade något därhemma, det
vågade han nog inte.

Några dagar senare är vi ute och kör på små stigar längs nissan
utanför Halmstad. Bullen kör först. När vi kommer ikapp så har han
stannat och ställt moppen på stödet på stigen och håller på att baxa bort
en stor gren från stigen. Precis när den är borta så blir det ett stort plums,
moppen ramlar i nissan. Bullen blir alldeles panikslagen, vi till viss del också
men så säger han, -"vi säger att den blivit snodd" och så börjar han klä av sig.
Där moppen ramlat i så är det inte tvärdjupt utan det sticker upp en bit av hjulen.
Han hoppar i och upp på moppen och står och hoppar o gungar för att trycka
ner den mer. Vad gör man, chocken börjar släppa och man börjar asgarva istället.
Bullen får ingen mer moppe.

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
Kom och tänka på en liten filmsnutt jag såg innan idag, när jag läste ditt inlägg:
http://www.todaysbigthing.com/2009/10/13

Ja, det var typ så det var för mig :)

Edit: Förlåt, såg först nu att det var mc det gällde. Hoppas den duger ändå.

Bullen, en ett år yngre kompis fick sin moped tidigt på året, typ Februari.
Då hade vi andra haft våra ett tag ju. Han var hur sugen som helst att köra.
Vi hade Suzuki k50 som vart drevade så de gjorde drygt 40.
Han fick en Gilera, också med långpuda och fort gick den otrimmad.
Han hade kanske haft den i någon dag (inkörning, vad är det?) när vi körde ikapp på
grusvägar och vi låg ner mot tanken och pressade våra 40+ knyck.
Då kör Bullen sakta förbi oss och när han vart förbi så är huvudet
fortfarande vänt bakåt med ett jättesmile. Hur lycklig som helst att
hans går fortare. Det är bara det att i nästa ögonblick svänger vägen
men inte Bullen. Lite Pekka över den va?

Helt otroligt så klarar Bullen och moppen sig utan större skråmor
trots skogsturen. Jag tror inte han berättade något därhemma, det
vågade han nog inte.

Några dagar senare är vi ute och kör på små stigar längs nissan
utanför Halmstad. Bullen kör först. När vi kommer ikapp så har han
stannat och ställt moppen på stödet på stigen och håller på att baxa bort
en stor gren från stigen. Precis när den är borta så blir det ett stort plums,
moppen ramlar i nissan. Bullen blir alldeles panikslagen, vi till viss del också
men så säger han, -"vi säger att den blivit snodd" och så börjar han klä av sig.
Där moppen ramlat i så är det inte tvärdjupt utan det sticker upp en bit av hjulen.
Han hoppar i och upp på moppen och står och hoppar o gungar för att trycka
ner den mer. Vad gör man, chocken börjar släppa och man börjar asgarva istället.
Bullen får ingen mer moppe.

*skrattar fortfarande*

Påminner rätt mycket om en händelse en kompis berättade om för några år sedan. Han hade bara någon månad tidigare köpt en sprillans ny Zx10R. Den var såklart "snabbast av alla", det var därför han köpt den. Så en kväll hade han varit på väg till Ystad från Skurup. Låg och körde i 200+ när en gammal Merca kommer upp jämsides med honom. Marcus är en tävlingsmänniska, och han måste alltid vinna, annars är hans dag förstörd, så han gasade iväg för allt vad lilla 10:an höll. Mercan höll jämnt med honom hela tiden, tills hans hoj inte gick fortare. Då pep den iväg före honom in på 2-1 vägen. Det tog verkligen emot för honom när han skulle berätta om denna händelsen! :D

Ja jäklar, dessa Mercor...

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Den glada fukkotiden

Jag o två kompisar är o meckar rm 125 -81:a i håla A. Sent som satan får vi liv i öket och återresa till håla B startar i beckmörker , givetvis utan lyse på crossen.
Jag är passagerare på crossen medans polare nr2 kör en Dt 50 med "bra" fart i bakom för att kasta lite ljus åt crossföraren.
Färden går i ca 70-80 knyck när vi kommer till ett y-kors. Till höger går en skogsväg ,till lika genväg, som crossföraren tar.

...Det gör däremot inte polare nr2 som sköter lyset!!
För han ville inte skita ner sin moppe.

Från att ha färdats i undermåligt ljus till att färdas i totalmörker går på 1sek. , Sekunden efter träffar framhjulet en stubbe och vi inleder en luftfärd rätt ut på ett hygge.

Det tog många timmar att navigera ut ur skogen med hjälp av "gissa vägsträckning genom att kolla trädtoppskugga mot blåsvart bakgrundsfärgs metoden".
Killen med lyset såg vi inte mer den natten.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA