Roliga händelser med MC

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Inte motocykel, men väl tvåhjuligt.

Häromveckan var det ju som bekant studenttider, vilket föranleder ökad cirkulation på byn av farbror bleu.

Polaren och jag skulle skaffa oss lite kontanter ur en uttagsautomat som står mellan en gränd och parkeringsplats.
På parkeringsplatsen cirkulerar tre moppefuckon som faktiskt inte kör scootermopeder, utan crossmopeder med diverse dålig belysning, uppenbart trim och lite mer oljud än normalt.

Lagom som jag och kompisen ställer oss vid uttagsautomaten har mopederna cirkulerat runt oss och åker nu med ryggen mot oss och gränden. Ur gränden kommer en polisbuss glidandes i sakta mak och passerar oss och åker mot mopedisterna som tack vare bristen på backspeglar inte ser någonting.
När polisbussen är två meter bakom sista mopedist får mopedisten för sig att uiila.

Måste säga att jag är imponerad av det faktum att ungen drog upp mopeden på slangen från ganska nära stillastående och drog på längs nästan hela parkeringens längd.
Dock så var inte polisen i bilen lika imponerad. Blåljus på och alla tre moppefukkorna stoppades och fick sina maskiner inspekterade av en konstapel.

Garvade rätt friskt i bilen påväg därifrån.

**Skadeglädje är den enda sanna glädjen**

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Året är 2004..jag och min far har varit upp till Östersund för att köpa en customhoj åt honom, tidig morgon många mil med bil o släpkärra, när vi kom hem sent på kvällskröken och det var mörkt ute, och gubben ville förståss mata igång skrället.

Han matade på men batteriet var dåligt, så jag sa åt han att sluta, så vi knuffade igång, jag sa åt honom :- När hojen startar, koppla ur och håll uppe varvet!

Jag puttade och farsgubben släppte upp kopplingen, hojen startade upp, men tror ni han kopplade ur:vaNej han gasade helvete1111one!!!!!Och jag han inte släppa, höll på att få ett par dm längre armar kan jag säga..slog nästan en frivolt och skrapade byxor o tröja o lite blodvite..Mor min stod och såg på första parkett..hon trodde jag skulle dö på kuppen:D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
så jag glider fram och slår i nötterna hårt som fan!

Hehe ljuva tider, den där bedriften lyckades jag med ett otal ggr på cb´n. Två händelser värda att minnas...:

Ska in mot stan av någon anledning och rullar in mot ett rödljus mellan köerna uppe vid Kräftriket. Blir stillastående p.g.a. det röda en stund o så slår det om och jag gassar iväg ganska lugnt på ettan. Efter 50 meter så kliver jag på i tron om att jag lagt i tvåan men det hade jag beviserligen inte och skiten reser sig med förvånansvärt raskt tempo. Jag som inte alls är med på noterna (inte duglig för det här med bakhjul) slår tvärt av gasen och jag tror f-n jag satt gränsle över tanken när framhjulet träffa backen.... AaaaaaarGGhhhh!!! aj aj aj o till råga på eländet så har jag två bilköer tätt bakom som förmodligen undrar vad i h-lvete jag håller på med där jag vinglar fram och man vill ju inte visa sig.... svag, så jag spelar kool o hänger lite över styret när jag kommer på alla j-vla vägskador innan roslagstull och smärtan återkommer igen o igen o igen o igen. Vid norrtull stälde jag mig upp skaka lite för att känna efter om den hängde ännu.

Den andra minnesvärda var ute i roslagen, supertrevlig tur men så kom vi till o möta en kärring med hund ute på någon mindre landsväg. Moderat tempo som vi körde höll jag väl ut på vänstersidan och slog av gasen då hojen lät så lite så det var lika effektivt som att dra in kopplingen. Precis i avslaget prickar jag ett potthåll modell djup och någon halvmeter lång markförsjunkning = det sväljer hela framhjulet och dämparna trycks ned ordentligt och fort. Jag som sitter för nära tanken/det giftiga tankskyddet stoppar tvärt all vikt med juvelerna "smack!". Sånt här händer bara när man ska vara snäll tänker jag, lägger några förbannelser över byrackan, känner mig blå i ansiktet o lite illamående och vinglar vidare.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Otur,klantighet och mycket ilska,

var ute och övningskörde med min handledare och 2 av hans vänner,
vi hann komma 1 mil ungefär innan min 125a värmenöp lätt och körde in till kanten för o se vad var fel (Oljeslange hade bilvit strypt av en kabel)
Efter försökt köra konstaterande vi att den inte ville gå över 6000 rpm och beslutade att lämna den där och att jag skulle hämta den senare,

Så då hoppade jag på min hanledares väns suzuki eftersom han var den enda utan racing kuts,

korkat som jag var så satte jag foten på skjutspinnen medans han höll på med handskarna vilket slutade med ett trasigt frambromshandtag och några enstaka repor,
vi försökte igen och lyckades ta oss hem till mig, dom lämna mig där och sen för att fullfölja deras historia tog han som skjutsa mig antagligen sin andre hoj o forsatte köra till hans gaswire gick sönder och de slutade med att 3 hojar gick sönder varav 2 fick hämtas med släp..

yippie kayay mtf!

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Detta hände för kanske 8-10 år sedan, då en kompis bodde i ett litet hus ute på vichan. Det var midsommar, och vi festade väl till det en skvätt dagen före, för att värma upp. På midsommaraftons-morgon så vaknade vi till liv vid 8-klippet. Och för att fira att det var midsommar, så bestod frukosten av öl. Efter en halvtimme ungefär, så kommer en kompis dit, på sin hoj. En literhoj med mer eller mindre raka rör, och vi står där och tjoar och tjimmar, skålar och bara har det allmänt trevligt. Kompisen med hojen ville bestämt visa oss hur den låter, så han river igång den, med ett par gaspådrag till varvstopp, som följd. Vi bedömer och tillägger att den låter härligt. Och mitt upp i allt skoj, så kommer det en helt vansinnig österrikare springandes genom skogen. Det var grannen, som kom, med ett par blå mjukisbyxor uppdragna till bröstvårtorna, och gormade för full hals, på halvdålig svenska, att han tyckte att vi var ena jävla dårar, och att vi betedde oss väldigt tvivelaktigt, för han hade minsann inte kunnat sova på hela natten, för vi hade festat så hårt. Och så till råga så väckte vi honom nu på morgonen också. -Tvi Fan!!! Skrek han, och sprang hem igen. Lite förundrade stod vi där en stund, innan alla brast ut i gapflabb. Kompisen på hojen åkte hem, ganska generöst varvande. Och vi fortsatte med vårat, för att till kvällningen dra igång med århundradets fest, allt till Österrikarens ära. =) Han pratade aldrig mer med oss...:yoparty

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Jag provade brorsans hoj, nån dr 650 om jag inte minns fel.
Han åkte bakpå, vi snurrade rundor på en skolgård. Vi närmade oss en stor grusplan. Runt planen fanns ett 4-meter högt stängsel, vanligt med fyrkantiga hål, målat i grönt. Mellan två stolpar var där inget stängsel, ingången typ.
Jag trodde att jag var på väg mellan just dessa stolpar...
Brorsan blev lite nervös: Du ser stängslet va?
Jag vände mig bakåt: Det är en öppning här.
Varpå det tog tvärstopp.
Jag gled in i tanken, han for in i ryggen på mig. Lite pinsamt. :gnissla

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Vet inte om man kan kalla detta roligt riktigt, men en liten kort berättelse i alla fall.

Detta hände i slutet av april om jag inte minns fel, hade kört min Cbr 600F sport -01 ett par dagar bara (då rullgruset äntligen blivit bortsopat och snön försvunnit här uppe), jag och en kompis var ute och skulle ta en skön tur, kommer inte längre än ca 500meter innan vi kommer till ett rödljus med en bil framför oss, och en mack till höger om mig.
Jag ställde mig ca 2-3m bakom bilen och min kompis ställer sig snett bakåt till vänster om mig, plötsligt lägger bilen framför oss i backen och trycker ner gasen rätt bra, hinner skrika lite snabbt ÖJÖJÖJ (som att det skulle hjälpa), innan hon kör rakt in i mig, inte förrän min kompis åker fram till förarrutan inser hon att hon träffat mig och vi säger åt dom att svänga in till macken så vi kan inspektera skadorna.

Hon som körde på mig gick inte ens ur bilen, det fick hennes morsa som satt bredvid göra (jag känner föraren f.ö), främre stänkskärm har fått 2 sprickor och fått lite lackskador samt en liten lackskada i toppkåpan.
Säger frågande till morsan, hon måste ha missat att kolla i backspegeln va?

Morsan säger lite tyst "ni var i dödvinkel"

Det slutar med att vi tog bilder på skadorna, byter nummer, och dom fixar skadorna på hojen + några skador som var på hojen innan så slapp dom dra in försäkringsbolaget.

Varför hon backade var för att släppa in en bil som skulle in till macken o tanka..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
OK, detta är iof inte mc, men ändå typ cykel!

Min pappa är geolog & arbetade på 70-talet med att kartlägga en bergvägg i Stockholm, på stadsgårdskajen, bergväggen är väl ca 30-40 meter hög, på ovansidan finns en gata med ett café.
För att ta sig upp & ner för bergväggen var en vajer uppspänd lodrätt, där en sorts "cykel" var kopplad, på detta sätt kunde far min "cykla" upp & ner på berget & rita på bergväggen.
På sin lunch steg han av uppe vid cafét & käkade, när han var klar så steg han helt sonika över stenmuren....varpå två tanter skrek, "NEJ!! HOPPA INTE!!!!"
Pappa svarade helt lugnt, jag har min cykel här, ingen fara.....:D

(till saken hör att man då inte kunde se cykeln)

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
En rolig kväll och det bästa minnet!

Bästa minnet måste vara från i somras...
Det var bilträff på en parkering i Köping som började runt 18-19 på kvällen och det va en jäkla massa bilar där av alla sorter och hastigheter.
När ja kom fram till parkeringen visste ja vart syrran och hennes kille stod med 940:in så för att ta mig dit åkte ja bara rakt över cykelbanan, inte längst med.

Så stannar jag där breve bilen och slår av hojen.
Vem ser ja inte då komma gående mot mig från lite avstånd om inte farbror polisen?
Tänkte att jag lika gärna kunde sitta kvar och låta han komma och prata och hoppas på att han var glad.
Så det första han frågar när han kommer fram är...
Han- "Är det en moped eller motorcykel?"
Jag- "Motorcykel"
Han- "Får man köra på cykelbanan med dom?"
Jag- "Nej men..."
Han- "Inga men! Får man köra den på cykelbanan?"
Jag- "Nej men jag va tvungen att parkera och alla står ju hur som helst på parkeringsplatsen så ja kommer inte fram."
Han- "man får ändå inte åka på cykelbanan.

Sen gick han iväg och pratade med sin kollega som satt i piketen.
Sen kom han tillbaka och konversationen fortsatte..

Han- "Kan jag få se ditt körkort?"
Jag- "Visst!"
*Lång tystnad*
Jag- "Men det ligger i plånboken där" *pekar på plånboken mellan stolarna i 940:in*
Han- "Ja du vet att det är 800 i böter om man inte har körkortet på sig?"
Jag- "Ja men ja kan ringa han som äger bilen.

Sen ringde jag och han kom gåendes skrattandes med syrran på axlarna. Så öppnar han och ger mig plånboken och ja ger körkortet till polisen.

Det slutar med att syrrans kille och massa andra står där och han står och tjatar irriterande på skoj om att ja ska be polisen om ursäkt.
Så ja gör de och när polisen går därifrån skrattar han.

Under hela tiden va det också en Ferrari 360 modena som åkte och gasade så mycket den kunde på rakan bakom mig.

Efter det så tyckte vi det va dags att åka lite så dom hoppa in i 940:in och tog täten och ja hoppa upp på min trogna ryttare och vi rullade iväg. Han bara ta till höger i en korsning innan vi ser Ferrarin svänga ut framför oss och ja vet att det kommer rödljus lite längre fram.
Så självklart är min första tanke "Yes race mot en Ferrari!"
Så han tar höger ut på långa rödljusrakan, polarn i full sula efter han och sen kommer jag.
Stummar om polarn och närmar mig Ferrarin som har släppt av för rödljuset en bit fram.

NU TILL BÄSTA MINNET!
Kommer upp brevid han, båda fortfarande rullandes i ca 20km/h och tittar på varandra sen kollar vi båda på rödljusen som slår om till gult och den enda tanken som far igenom huvudet är "ge allt nu för helvete!".
Så ja gasar så mycket stackars ktmN pallar och kikar lite åt sidan för att se om han hänger på men ser inget.
När jag är uppe i 113km/h så kommer han som ett jävla skott och ja slår av och är extremt nöjd över vinsten.

Jag och syrrans kille stannar på en parkering och Ferrarin kör förbi där med öppna spjäll 2 gånger när vi står där. Sen syndes han inte mer på hela kvällen.

Fortfarande himla stolt över det! :D

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
För ett antal år sen när jag bodde i Trollhättan, så vaknade jag av att grannen kom och väckte mig kl 12 på natten en Torsdagkväll, ett fullo hade vält min hoj på parkeringen.
Efter lite brottning på gården där jag bodde så kom sen polisen och tog hand om han, fick en god natts sömn på fyllecellen. Det var ju egentligen inte så roligt men........

Dagen efteråt gick jag till polisen och bad om hans telefon nummer och sen kommer det roliga.

När jag pratade med han var han ganska förbannad och ville inte betala skadorna för hojen.

Jag: Jag räknar ju med att du kommer göra rätt för dig och betala skadorna som du åsamkat.
Fyllo: Jag har inget minne av det så det kan du glömma
Jag: spelar ingen roll 2 vittnen har sett dig välta hojen.
Fyllo: Var du verkligen tvungen att ringa polisen? jag fick sova i fyllecellen, min kärring har gett mig ett helvete för det.
Jag: Ja du berättade det igår att du bara får gå ut en gång om året för din fru förövrigt berättade du det för alla poliser med:D
Fyllo: Nä du får ta det på din försäkring.
Jag : nejdu har bara halv och det täcker inte det, du får stå för kostnaderna.
Fyllo: Då får du skriva över den på din pappa.
Jag: Nej du får betala det hela.
Fyllo: Varför ska jag betala för något jag inte minns?
Jag: Dom 2 vittnena från igår kan säkert friska upp minnet för dig.

Han fortsatte käbbla ett tag sen blev han också riktigt odräglig och jag började bli riktigt trött på han.

Fyllo: Du tror väl inte jag kommer betala för din hoj Hahaha(världens fulaste hånskratt)
Jag: Du gick omkring och skrek ANNA CARIN.(vilket han hade gjort)
Fyllo: (lång tystnad) Men det är ju mitt ex vad fan gjorde jag där?!
Jag: (jodu tänkte jag bara)Ja du berättade att det var ditt ex du skulle besöka det sa du till alla vittnena och dom 8 poliserna som kom för att hämta dig.
Fyllo: (ännu längre tystnad) Men det minns jag inte jag måste ha blivit drogad.
Jag: ja jag vet inte.

Sen efter ett tag la jag på för det ledde inte till ngt, men dagen efter ringde han upp och bad om ursäkt för skadegörelsen och hans bemötande i telefonen. Då var jag mest förbannad men kan fortfarande inte sluta flina åt telefon samtalet.:hihi

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Lite av ett trådlyft, men inge rekord.

Stod bredvid en bil vid ett rödljus (skulle race:a mot en gubbe på EU-moppe). Sidorutan bak hissas ner och en flicka (7 år?) stirrar rakt på hjälmen och säger

- Hej!

Jag hälsade tillbaks, samtidigt som mitt hjärta smalt lite grann. Att ett litet "hej" kan göra ens eftermiddag så mycket bättre.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM