Roligaste/bästa för 50-60k.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Är också ute efter att byta, min GSXR750 -06..
Har köpt en banhoj så race får jag nog av där..

Vill ha något som inte kostar en förmögenhet att äga och bringar mycket kul! Aktiv körning på kurviga vägar, bakhjul, snygg, ljud (hehe), tillräckligt snabb..
Älskar Ducatis Streetfighter men den kostar ju för tillfället liite mycket.. Även som import :/

Rekommenderas ff samma som till trådskaparen..?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är också ute efter att byta, min GSXR750 -06..
Har köpt en banhoj så race får jag nog av där..

Vill ha något som inte kostar en förmögenhet att äga och bringar mycket kul! Aktiv körning på kurviga vägar, bakhjul, snygg, ljud (hehe), tillräckligt snabb..
Älskar Ducatis Streetfighter men den kostar ju för tillfället liite mycket.. Även som import :/

Rekommenderas ff samma som till trådskaparen..?

Precis bytt bort SuperDuken mot en racehoj..

Hade jag haft råd hade jag haft den kvar.. Eller bytt mot en SM990.

SDn är den bästa allroundhoj jag kan tänka mig, bra komponenter, grymt chassie och härlig motor som vill ha meeeeer.. Men tar man bort bana ur ekvationen så är nog 990SM roligare. Eller Hymo för den delen.

KTM690 är lite klena om man vill åka som man gör på landsväg. Bana och bus i stan absolut, men saknar motor.

SpeedTriple har nog bäst motor, men lite trist chassie mot SDn. Grymt lätt att slanga dock (tom jag kunde hålla koll på den tack vare den silkeslena motorn).

Jag har tjejens SV650S som extrahoj nu. Faktiskt riktigt trevlig om man vill "komma ut och åka gata", men inget man piskar direkt pga värdelöst chassie. Riktigt trevlig hoj dock.

StreetTriple är tydligen också grym, Hornet skulle jag kunna tänka mig.

Absolut mest bang4the buck jag kört är en lånad Kawa Versys, trött som mormor (död) i motorn, men riktigt svängvänlig och kul att åka ifrån R1or med på slingerväg.

Yama XJ6 skulle jag titta på om jag skulle skaffa extrahoj som inte var 990SM eller Hymo (i lägre prisklassen).

Men köp en trisslott, köp sen en Ducce Streetfighter S, låna den sen till mig när du inte hinner köra den så mkt som du vill pga livet så hjälper jag dig sätta mig i den :tummenupp!

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jo det lutar nog åt en sådan alt. en KTM 990 SM. Verkar vara de roligaste alternativen=)

Om försäkringspremien är med i kalkylen skulle jag ta en Street triple.
Bättre ram och bättre kurvsmiskare än speed triplen.

Du får iofs varva mer och den kanske inte är lika lätt att puttra omkring med i stan.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Street triple tycker jag har mycket roligare motor och chassi än speed triple. Streeten är grymt rolig och svårslagen när man tittar på ekonomi. Nu är det en r jag har provat, så chassi och bromsar är bättre än på vanliga. Jag har ägt en superduke och det är en av de roligaste hojar jag har provat. Smen har bättre försäkring men är inte lika vass på kurvtagning som sdn.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Är du nu ute efter en rolig hoj & vettig premie så är det inget snack om saken. Jag hade garanterat köpt en cb1000! Finns nu off-season för galet bra priser!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Lätt den här!

eller ett billigare alternativ Suzuki DL 650 V-strom. Prova en innan du dömer ut den är mitt råd.
Som en motard med 85 hästar o superskön sittställning.:tummenupp

Last edited:

DL

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2011
Hoj
Kawsaki 750
Är du nu ute efter en rolig hoj & vettig premie så är det inget snack om saken. Jag hade garanterat köpt en cb1000! Finns nu off-season för galet bra priser!

Var hittar du alla cb1000 till galet bra priser? är ju samma pris som de varit hela säsongen..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati