Är också ute efter att byta, min GSXR750 -06..
Har köpt en banhoj så race får jag nog av där..
Vill ha något som inte kostar en förmögenhet att äga och bringar mycket kul! Aktiv körning på kurviga vägar, bakhjul, snygg, ljud (hehe), tillräckligt snabb..
Älskar Ducatis Streetfighter men den kostar ju för tillfället liite mycket.. Även som import :/
Rekommenderas ff samma som till trådskaparen..?
Precis bytt bort SuperDuken mot en racehoj..
Hade jag haft råd hade jag haft den kvar.. Eller bytt mot en SM990.
SDn är den bästa allroundhoj jag kan tänka mig, bra komponenter, grymt chassie och härlig motor som vill ha meeeeer.. Men tar man bort bana ur ekvationen så är nog 990SM roligare. Eller Hymo för den delen.
KTM690 är lite klena om man vill åka som man gör på landsväg. Bana och bus i stan absolut, men saknar motor.
SpeedTriple har nog bäst motor, men lite trist chassie mot SDn. Grymt lätt att slanga dock (tom jag kunde hålla koll på den tack vare den silkeslena motorn).
Jag har tjejens SV650S som extrahoj nu. Faktiskt riktigt trevlig om man vill "komma ut och åka gata", men inget man piskar direkt pga värdelöst chassie. Riktigt trevlig hoj dock.
StreetTriple är tydligen också grym, Hornet skulle jag kunna tänka mig.
Absolut mest bang4the buck jag kört är en lånad Kawa Versys, trött som mormor (död) i motorn, men riktigt svängvänlig och kul att åka ifrån R1or med på slingerväg.
Yama XJ6 skulle jag titta på om jag skulle skaffa extrahoj som inte var 990SM eller Hymo (i lägre prisklassen).
Men köp en trisslott, köp sen en Ducce Streetfighter S, låna den sen till mig när du inte hinner köra den så mkt som du vill pga livet så hjälper jag dig sätta mig i den
!