Jo, det finns sånt folk.
Kolla bilderna nedan av de tyska och brittiska mc-marknaderna.
• Andelen tyskar som köper sporthoj: 8%. Andelen tyskar som köper kåplösa/upprätta: 35%. Sporthoj dessutom kraftigt minskande och kåplösa/upprätta ökande.
• Andelen britter som köper sporthoj: 15%. Andelen britter som köper kåplösa/upprätta: 21%. Sporthoj minskar mer än vad kåplösa/upprätta gör. Storbritannien är ändå en marknad där sporthojar är ovanligt populära.
http://www.export.gov/build/groups/...ans/documents/webcontent/motocycles066908.pdf
Du tror inte att anledningen till att sporthojsförsäljningen minskar kraftigt är pga försäkring och tex hög ålder?
Äldre har generellt mer pengar och äldre vill generellt sitta mer bekvämt osv. Medelåldern i Sverige är tex runt 55+ har jag för mig..
OBS! Nu generaliserar jag väldigt med att äldre inte kör sporthoj. Vi har ju Toyman tex som är ett perfekt bevis på att så inte alltid är fallet.
PS. Tror att alla på sporthoj har förstått att McQueen inte gillar sporthojar (iallafall inte på gata, den uppfattningen jag fått efter att ha läst hans inlägg i olika trådar). Det är helt ok att du har den åsikten men förklara inte för andra vad de ska tycka