RoLLER's bakslang skola - Del I

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Klart skön rulle, Roller.
Fast du behöver ju inte vara orolig för del VII, du har ju ett redigeringsprogram, det går säkert att lägga in lite lutning via det istället, så slipper man nöta så mycket på enbart bakhjulet :)

Rätt skönt att kolla på när man sitter på jobbet och sliter lite :)
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Klart det bästa man har sätt på länge :tummenupp
Skönt att veta att man inte är ensam...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Det måste jag vara värt en guldmedalj att inte få upp en R1a på slangen :D

Sätt in ett juck på kopplingen vi 7000varv på 2an så lär det nog hända grejer.

Eller om smaken är som baken en av och på gasning så lär det bi ett hjul direkt
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Mouhahahaha!

Jääklar vad skoj! Nästan så det är värt att man sitter och jobbar bakom en PC en dag som denna.

Suveränt redigerat!

- P -
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
håkanolsson skrev:
Har du någon Stopie-skola inplanerad? Vill se :D

/Bankirstjortan
Jag skall dra igång en sån när jag e klar med wheelie skolan :D. Den skal släpppas på DVD oxå tänkte jag :tummenupp
 

jompa

FUCK THE POLICE! STUNT IS NOT A CRIME
Gick med
16 Mar 2003
Ort
vallentuna
Hoj
ZX10R/ZX 636R -04
:rock det där rocka fett!!!!!!!! :D
hur lång raksträcka behöver han? lite för kort kanske. borde prova rakträckan som går till arlanda det är på 2,5km det borde nog räcka :D

:squid
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Skön film och skön musik!

Härligt att se att man vågar bjuda på sig själv! Mkt bra film.

Del 2 :fakta NUUU!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Re: SAGOLIKT!

pvcraketen skrev:
Nu är det bara ut och öva...
Men du, måste man köra så snabbt för att slanga? Jag tycker det ser lite otäckt ut måste jag säga.

Inte en aning, för mig går det inte oavsett om jag kör snabbt eller långsamt :mad: En dj*vla skitmotorcykel e va det e.... Rettan.... den fixar ju ingenting ;)
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Inte en aning, för mig går det inte oavsett om jag kör snabbt eller långsamt :mad: En dj*vla skitmotorcykel e va det e.... Rettan.... den fixar ju ingenting ;)

hihi..

Men du.. kör med av-på metoden så ska du se att det går utan problem.. kolla in trådarna i stunt-forumet.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
955i skrev:
Skön film och skön musik!

Härligt att se att man vågar bjuda på sig själv! Mkt bra film.

Del 2 :fakta NUUU!

Hahahha.... Tackar tackar! :D Har redan börjat på Del II :p Täntke sticka ut och filma nu faktiskt. Du som e Potät och allt. Kan inte du komma med lite råd och tips. Jag måste hitta nåt bra ställe i stan att öva på... funkar lixom inte att åka runt bland bilar, lyktstolpar, människor, röljus osv :(
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Re: Re: Re: SAGOLIKT!

gpf skrev:
hihi..

Men du.. kör med av-på metoden så ska du se att det går utan problem.. kolla in trådarna i stunt-forumet.
Broder..... Det var den metoden jag körde med :eek: Jag har läst varenda inlägg där. Det gick bra att slå av, men att slå på igen kändes lite jobbigare.... Det blir ju sånna jobbiga farter direkt. Pallar lixom inte när det drar och sliter i armarna i 140 och det skriker i motorn osv..... Blir ju *host* rädd :(
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Inte en aning, för mig går det inte oavsett om jag kör snabbt eller långsamt :mad: En dj*vla skitmotorcykel e va det e.... Rettan.... den fixar ju ingenting ;)

Jo, nåt måste vara galet med den. Med tanke på att en F 650 GS var snabbare i söndags oxå ;)
Det måste vara nåt med de där effekt-procenten vi snackade om. Att det bara går att nyttja de där extra procenten som slip-onet ger. Frågan är hur du ska komma åt originaleffekten PLUS extraeffekten? :confused: Kanske måste du ta av slip-onet och montera på original-silltunnan?
Om du hittar nåt bra så är jag tacksam för tips. Kan ju vara samma åkomma som slöar ner min moppe...
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
gpf skrev:
heheh, du är min hjälte RoLLER!

Har du fixat kraschpuckar än?
Näe jag har ju inga såna än. Det känns som ett måste nu när man stuntar på en sån här hög nivå :D HayabusaHenke, läser du det här? Krashpuckar till folket nuuuuu :fakta
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
Re: Re: Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Broder..... Det var den metoden jag körde med :eek: Jag har läst varenda inlägg där. Det gick bra att slå av, men att slå på igen kändes lite jobbigare.... Det blir ju sånna jobbiga farter direkt. Pallar lixom inte när det drar och sliter i armarna i 140 och det skriker i motorn osv..... Blir ju *host* rädd :(

Hehe, jo jag fick också hjärtat i halsgropen när jag försökte mig på att slanga med R1 och R6.. Skrik till om du vill prova med en motardmoppe istället, går inte lika fort, men du kanske blir av med den där första rädslan som är när man inte är van att framhjulet sticker till väders.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Re: Re: Re: Re: Re: SAGOLIKT!

gpf skrev:
Hehe, jo jag fick också hjärtat i halsgropen när jag försökte mig på att slanga med R1 och R6.. Skrik till om du vill prova med en motardmoppe istället, går inte lika fort, men du kanske blir av med den där första rädslan som är när man inte är van att framhjulet sticker till väders.
Broder, Jag skulle VÄLDIGT gärna vilja testa det. Lixom om det e OK osv.... tänk om jag vurpar då? Har du tid IDAG!? Vet du nåt bra ställe man kan öva på?
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Re: Re: Re: Re: Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Broder, Jag skulle VÄLDIGT gärna vilja testa det. Lixom om det e OK osv.... tänk om jag vurpar då? Har du tid IDAG!? Vet du nåt bra ställe man kan öva på?

Se till att plocka över kameran bara!!!
Kan tänka mig att det blir :skrämd
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Broder, Jag skulle VÄLDIGT gärna vilja testa det. Lixom om det e OK osv.... tänk om jag vurpar då? Har du tid IDAG!? Vet du nåt bra ställe man kan öva på?

Brukar inte blå så mkt skador på en motard, men skulle du vurpa så får du väl slanta upp.

Idag ska jag ut med lite andra motardgalningar så det blir nog knepigt, och imorrn så är det ju 'vanliga' torsdags-träffen på medis.

Disclaimer: men du, kom ihåg att du kommer att vilja ha en motard efter du provat :fakta istället för din trötta gamla retta :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top