RoLLER's bakslang skola - Del I

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det nån i Storstockholmsområdet som vet lite bra ställen man kan öva slangning på, gärna ostört utan massa boende i närheten osv. Jag vill ju inte göra ett totalt fån av mig själv. Nån bra raka där man kan nöta fram och tebax på......
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
RoLLER skrev:
Är det nån i Storstockholmsområdet som vet lite bra ställen man kan öva slangning på, gärna ostört utan massa boende i närheten osv. Jag vill ju inte göra ett totalt fån av mig själv. Nån bra raka där man kan nöta fram och tebax på......

DU SKA ALDRIG ÖVA ENSAM !!

Alltid en polare med som har mobiltelefon (med täckning) och så skall ni veta EXAKT var ni är nånstans så ni enkelt kan ringa på ambulansen.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SAGOLIKT!

gpf skrev:
Brukar inte blå så mkt skador på en motard, men skulle du vurpa så får du väl slanta upp.

Idag ska jag ut med lite andra motardgalningar så det blir nog knepigt, och imorrn så är det ju 'vanliga' torsdags-träffen på medis.

Disclaimer: men du, kom ihåg att du kommer att vilja ha en motard efter du provat :fakta istället för din trötta gamla retta :D
Jag hoppas att jag vill det..... Blir ju lite billigare så :D Ok... vi säger imorrn då.... Men asså... Torsdagsträffen är ju en åkning. Jag skulle vilja nöta Wheelies på nån raka nånstans. Och VISST slantar jag ju upp om ole-dolyckan skulle vara framme :crash Motard delar ligger ju lite rimligare i prix än sporthojjsdelar :tummenupp
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Underbart :bow
Som någon sa förut -jag älskar folk som vågar bjuda på sig själva.
Men du kan inte ha dratt fullt på ettan va?? Går den inte upp på slangen vid fullgas på ettan så är det något fel med den. Akta packboxarna bara det är inte alls kul att byta dom, jag vet.
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Roller det där var ju störtskönt :D :D :D
Hoppas vi får följa med i din slangskola och se allting när du utvecklas till milsgränsen på slangen.
Keep em comin...
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
RoLLER, Jag kunde wheela helt ok för 20 år sen på en CB650 (210kg o 63 hästar) Drog upp på 1:an o lade ner vid römarkering på 2:an i ca 130.

Jag tänkte att man kanske ville slippa 10k, 140 blås o effektregistret modell o-hanterligt. Om man kör saktare och i lägre effektregister, blir det mer lätthanterligt.

För mig funkade det bra om man cruisar på 1an vid lågt varv, sitt lite längre bak. Kanske 5-6 tusen o använder gas/kopplingen för att dra up den. Häng inte i styret. Häcken supportar kroppen. När den väl är uppe finns det en hel del att "åka på" upp till vad det nu blir 130?. Börja med några lätta lyft. Efter 10-20 st så gör du wheelies. Säg till när du lagt i 2:an.

Öva i uppförsbackar. Mycket lättare. När du fått kläm på hur man tar upp den - är det skitlätt att hålla kvar eftersom man kan ha driv(vrid) på utan att farten ökar.

/Bankirstjortan
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Re: Re: SAGOLIKT!

RoLLER skrev:
Inte en aning, för mig går det inte oavsett om jag kör snabbt eller långsamt :mad: En dj*vla skitmotorcykel e va det e.... Rettan.... den fixar ju ingenting ;)

De e bara och dumpa kopplingen hårt och flippa trotteln jag garanterar att du får se himlen då :D
Och glöm inte öch dra lite i styret med :tummenupp

Annars räcker det med att vrida på rullen om du har rätt varv o växel ;)

Cool liten filmsnutt det där :rock :rock kul att du bjuder lite på dig själv så den får fem*****


Edit:Hur långt måste man wheela för att det ska räknas som att man kan utan skjuss och med skjuss :confused: :confused:
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
RoLLER skrev:
Näe jag har ju inga såna än. Det känns som ett måste nu när man stuntar på en sån här hög nivå :D HayabusaHenke, läser du det här? Krashpuckar till folket nuuuuu :fakta
Är det sådana här du menar???? :eek:
 

Bifogat

  • craschpuck.jpg
    craschpuck.jpg
    97.7 KB · Visningar: 300

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
RoLLER skrev:
Är det nån i Storstockholmsområdet som vet lite bra ställen man kan öva slangning på, gärna ostört utan massa boende i närheten osv. Jag vill ju inte göra ett totalt fån av mig själv. Nån bra raka där man kan nöta fram och tebax på......
Jordbro industriområde, där finns åtminstone en bra raksträcka att öva på
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
inte för att jag skulle klara det något bättre men ganska klockren film... :tummenupp

(väntar otåligt på fortsättningen)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sweedo skrev:
Jordbro industriområde, där finns åtminstone en bra raksträcka att öva på

Tack, då skall jag kolla det. Nån som har lust att hänga med och träna... eller till och med visa hur man skall göra så vore det ju klockrent =)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
TACK ALLA SOM HAR SKRIVIT SÅ SJYSSTA SVAR :bow :D :D :D KUL ATT NI GILLADE FILMSNUTTEN :p EN 2'A LIGGER REDAN NÄSTAN KLAR, MÅSTE BARA FILMA LITE MER..... // Wheelie kungen
 

Bifogat

  • 108_0885-2.jpg
    108_0885-2.jpg
    100.3 KB · Visningar: 287

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
RoLLER skrev:
Prexist.... Har Henke klotat ????? :( :( :( :( :( :(

Jupp!
Han hade världens oflyt med vurpan, gick lugnt och försiktigt sedan släpte framdäcket i en kurva.
Henke klarade sig dock med ont i ryggen, komprimerade kotor.
Hojen är skrot :(
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
RoLLER skrev:
Tack, då skall jag kolla det. Nån som har lust att hänga med och träna... eller till och med visa hur man skall göra så vore det ju klockrent =)
Jag kan visa dig var, men inte slanga.
Jag har brutit min första princip att inte skrap knäpuckarna så jag tänker inte visa mer bristande karaktär.
I alla fall inte med hojen... :rock
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sweedo skrev:
Jag kan visa dig var, men inte slanga.
Jag har brutit min första princip att inte skrap knäpuckarna så jag tänker inte missade mer bristande karaktär.
I alla fall inte med hojen... :rock

Okie gärna.... Tråkigt att Henke klota :( Bra att HAN klarade sig dock. Hoppas han hade helförsäkring!!!!!!! Vansinnigt vad det klotas.... man hör om det dagligen tycker jag :(
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
RoLLER skrev:
TACK ALLA SOM HAR SKRIVIT SÅ SJYSSTA SVAR :bow :D :D :D KUL ATT NI GILLADE FILMSNUTTEN :p EN 2'A LIGGER REDAN NÄSTAN KLAR, MÅSTE BARA FILMA LITE MER..... // Wheelie kungen


en :tummenupp till dig Fortplantaren :bow


Hur gick det ikväll då?

Kom du längre på klockan den här gången?

Ska bli kul o se dig stunta lite sen på Benkars rundor längre fram.
Kanske redan nu till helgen?? :p

Det givna steget nu måste ju bli och montera en bakram med ett staket som Mattias kallar det, en sådan där extra förlängning längst bak att skrapa i backen när du gör 12 o'clock.
Han Jompa här på forumet kan nog visa hur det funkar, han hade nämligen en sådan och han gjorde 12 o'clocks som det var det mest naturliga i hela världen. :rock
Måste ju ha berott på att han hade staket på va?? :confused:
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Caffe skrev:
en :tummenupp till dig Fortplantaren :bow


Hur gick det ikväll då?

Kom du längre på klockan den här gången?

Ska bli kul o se dig stunta lite sen på Benkars rundor längre fram.
Kanske redan nu till helgen?? :p

Det givna steget nu måste ju bli och montera en bakram med ett staket som Mattias kallar det, en sådan där extra förlängning längst bak att skrapa i backen när du gör 12 o'clock.
Han Jompa här på forumet kan nog visa hur det funkar, han hade nämligen en sådan och han gjorde 12 o'clocks som det var det mest naturliga i hela världen. :rock
Måste ju ha berott på att han hade staket på va?? :confused:
Tjenixen.... Jag har inte varit ute och stuntat nåt idag... pallade aldrig. Har kört så mycket hoj att jag har lite ont i vänster handlov... tänkte vila mig lite idag. Jo dom där staketen verkar bra :) Då kan man ju ställa ena foten där när man wheelar :D :skrämd Det skulle vara jäkligt kul att se Jompa och/eller Matti stunta på riktigt. :rock :rock :rock Har du gjort det? :bow
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
RoLLER skrev:
Tjenixen.... Jag har inte varit ute och stuntat nåt idag... pallade aldrig. Har kört så mycket hoj att jag har lite ont i vänster handlov... tänkte vila mig lite idag. Jo dom där staketen verkar bra :) Då kan man ju ställa ena foten där när man wheelar :D :skrämd Det skulle vara jäkligt kul att se Jompa och/eller Matti stunta på riktigt. :rock :rock :rock Har du gjort det? :bow

Det är väl bara att åka ut till bromma (numera onsdagar 17-21) så lär de ju vara där och öva.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top