RoLLERs Däck söker 1 förare att sponsra!

sandstream

Guest
Nuuuuu har första laddningen Bridgestonedäck till Wille kommit. Han ska ha 6 stycken såna här pallar med däck! :tungan
PM:a mig, Wille har ny adress ;) :D

Får wille alla de här däcken kostnadsfritt?? Eller betalar han en del själv??
Förstår om ni inte vill ge ut den infon.. Men de skulle vara intressant att veta...
---->
I dagsläget är det Bridgestone däck som vi kan sponsra med. 12 set. dvs 12 framdäck och 12 bakdäck. Dimensioner: 120/70 och 180/55 slicks.
Det rör sig inte om gratisspons men mycket mycket fördelaktiga priser.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag kommer och hämtar Robbans hjälm.

(Det var jag som ringde tidigare idag)

// Rikard - Gull Racing

Vaddå? :confused:

Ljuger Sandstrem? Ska inte allt hem till honom???

Jag bara skämtar aprillia. Allright sa att dom skickar den idag, jag har den imorrn eller senast på Torsdag. Bara att glajda förbi!

Wille S

Bromsa när du ser GUD!
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Honda CBR600RR 2007
Så här ser det ut med 24 st Bridgestone i Volo 855, välfyllt minst sagt:tummenupp .

/Wille

Bifogat

• DSCN6641.JPG
    DSCN6641.JPG
    38 KB · Visningar: 139

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Var försiktiga så att ni inte tappar däcken om de legat i minusgrader... Racedäck (främst slicks iofs) kan spricka om de kastas/tappas i golv/mark om de är kalla! Som alla vet gillar de värme bättre :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Var försiktiga så att ni inte tappar däcken om de legat i minusgrader... Racedäck (främst slicks iofs) kan spricka om de kastas/tappas i golv/mark om de är kalla! Som alla vet gillar de värme bättre :)

Fräscha däck av gummi som spricker när man tappar det i marken? Bara för att det är minusgrader?
Det tror jag på när tomten kommer.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250

Knepigt att mina cross-däck av troligen Mkt sämre kvalite inte sprack i massa minus, samt massvis me skruv som troligtsvis gör dom ännu sämre.

Har Mkt svårt att tro att fina racedäck kmr spricka trots lite hårdare blandning än crossdäck??

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Knepigt att mina cross-däck av troligen Mkt sämre kvalite inte sprack i massa minus, samt massvis me skruv som troligtsvis gör dom ännu sämre.

Har Mkt svårt att tro att fina racedäck kmr spricka trots lite hårdare blandning än crossdäck??

Jag har inte bevittnat att nåt har pajat själv men.... the story goes:

Jag sålde en uppsättning Michelin racedäck i veckan men Michelin vägrade skicka dom därför att dom spricker i transporten när det är minusgrader enligt dom själva. Inga leveranser förens efter mitten på Mars av racedäck.

60 racedäck gick sönder 2006 för dom.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

wille-dack.jpg

Släng pallvagnshelvetet i sjön! :gnissla

sandstream

Guest
Jag har inte bevittnat att nåt har pajat själv men.... the story goes:
Jag sålde en uppsättning Michelin racedäck i veckan men Michelin vägrade skicka dom därför att dom spricker i transporten när det är minusgrader enligt dom själva. Inga leveranser förens efter mitten på Mars av racedäck.
60 racedäck gick sönder 2006 för dom.
Det var som f*n :3freak

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
2751409 Fräscha däck av gummi som spricker när man tappar det i marken? Bara för att det är minusgrader?
Det tror jag på när tomten kommer.
Racedäck (främst slicks) är jävligt känsliga för minusgrader. Tillverkarna rekommenderar tempererade leveranser (+5 grader). Jag har själv sett flera slicks med sprickor efter "transportskador" där fraktaren slängt av ett däck och du fått en spricka på mer än 10 cm. Tro påt den som vill men det är ett faktum. Tänk bara på vad slicksen har för arbetstemperatur!! Crossdäck är absolut inte lika känsliga för minusgrader på grund av helt andra gummiblandningar. Därför går de att dubba och använda på vintern även om det inte är "vintergummi" i dem. Jag arbetar med MC-däck dagligen så jag vet (förhoppningsvis) vad jag pratar om. Fråga Roller annars :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det beror lite på hur man packar däcken också. Finns en anledning till att vissa packar in däcken med plast runt och pappskivor för att styva upp däcken under transporten.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Tssss, inte ska han det, Cesab, Italiensk design, svensk ägare:tummenupp

(Hur nu jag kan snacka design gällande en hpt)

Han e alltid på mig den där Kamikaze jefflen så fort han ser min fina Cesab.

Den e dyr satan den där. Men funkar skitbra. Mjuka hjul har den också så den går tyst och fint.

Mattias brukar åka skateboard med den :mad: Då blir jag förbannad och skriker att det här inte e nån jävla lekstuga!!! :6surkart

Jag tycker om min Cesab.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tssss, inte ska han det, Cesab, Italiensk design, svensk ägare:tummenupp

(Hur nu jag kan snacka design gällande en hpt)

Den där är designad i Mjölby och målad grön....
Kan inte bli värre än så!

Nä Finsk kvalité skall det vara. :D

Han e alltid på mig den där Kamikaze jefflen så fort han ser min fina Cesab.

Den e dyr satan den där. Men funkar skitbra. Mjuka hjul har den också så den går tyst och fint.

Mattias brukar åka skateboard med den :mad: Då blir jag förbannad och skriker att det här inte e nån jävla lekstuga!!! :6surkart

Jag tycker om min Cesab.

Ska du lägga ut mycket bilder med truckfan så kommer jag snart ut mer ett nytt gratisex så man slipper se den däringa mackapären! :tungan

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...