RoLLERs Däck söker 1 förare att sponsra!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Wille S skrev:
2642922 ÄNTLIGEN!

Var till lelles efter plugget med farsan och köpte en ny Honda cbr600rr -07:D :D
Nu är det bara vänta till den kommer(nån gång i januari).
Jultomten kom tidigt i år.:yoparty

Härligt Wille och ett STORT grattis! :tummenupp

Va snygg den kommer att bli med RoLLERs Däck- och Bridgestone loggor :tuttar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
2643098Tror inte att många 16-17-åringar har råd till en sådan satsning på egen hand.
Låter som ett rimligt antagande. Själv var jag skitglad åt att ha en halvskruttig Suzuki K50 i samma ålder.

:)

Bifogat

• 1975_K50M_SWE_blue-left_580.jpg
    1975_K50M_SWE_blue-left_580.jpg
    42.5 KB · Visningar: 52

Freedom

Guest
Wille S skrev:
2642922 ÄNTLIGEN!

Var till lelles efter plugget med farsan och köpte en ny Honda cbr600rr -07:D :D
Nu är det bara vänta till den kommer(nån gång i januari).
Jultomten kom tidigt i år.:yoparty
Verkar som det inte saknas några ekonomiska resurser där inte.
Alltid trevligt och få en ny hoj och sponsorer när man har det så fattigt.
Grattis till hojen.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Stort grattis till både spons å hoj Wille, ska bli skoj att se din framfart 07:tummenupp
Sedan gällande det där med ekonomi....nu är det ju så här att även om man köper en ny hoj så innebär det inte att man som farsa går med pengarna i fickan, tro mej banken fungerar även för oss som är föräldrar till RR ungar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Freedom skrev:
2643638 Verkar som det inte saknas några ekonomiska resurser där inte.
Alltid trevligt och få en ny hoj och sponsorer när man har det så fattigt.
Grattis till hojen.
Är du bitter och avundsjuk för att du saknar talang, pengar eller båda delar?

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
2650247 Jag hade själv genom sommarjobb sparat ihop 770 kr, vilket jag tyckte var oerhört mycket pengar. Sedan lade mina föräldrar till återstående 2/3.

Varade det sommarjobbet längre än en helg? Du är väl inte tillräckligt gammal för att 770 spänn ska vara ”oerhört” mycket pengar?!

sandstream

Guest
Nu är vi så där skönt OT igen :D

Min begagnade moppe kostade 1600:- 1986 :)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
1980 köpte jag en Zündapp för 200:- ingenting funkade på den, det gick knappt att växla :( Det var faktiskt mamma som betalade.

Dr.Bike

Guest
Nyteknik skrev:
2643549 Låter som ett rimligt antagande. Själv var jag skitglad åt att ha en halvskruttig Suzuki K50 i samma ålder.

:)

Åh! Det förklarar din upparbetade frustration som du tar ut på sandstream! :lol
*skoja bara*
Men jag minns de OTRIMBARA Sukorna! (hemma var det bara finnar som köpte dem oxå...varför fattar jag inte)
De där K50:eek:rna gjorde verkligen bara 28 Km/h varken mer eller mindre och hade insuget gjutet i ena blockhalvan...vilket krävde byte av halva motorn för trim.
själv hade man ju en Yamaha FS1 med egenhändigt tillvekad insugsplatta, tromboncini expansionskammare, 5-å-en-½:a med tre spolkanaler osv.

Finns visst en formel för hur fort en trimmad moppe gick:

50+åldern på den som ljuger!

Men faktum var att med den lilla originalförgasaren så gjorde den vid ett tillfälle 85 (mätar-85 obs) i den långa nerförsbacken ner till Strömsholm... ;)
Det var tider det.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Min Monark köpte jag beggad för 1100:- och sålde 340 mil senare för 2000:- :tummenupp

Fast den på bilden är en, "mc-modell", 61:a med qvarnamotor :pannkyss

Bifogat

• monark.jpg
    monark.jpg
    30.1 KB · Visningar: 44

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
RoLLER skrev:
2650338 1980 köpte jag en Zündapp för 200:- ingenting funkade på den, det gick knappt att växla :( Det var faktiskt mamma som betalade.
Jag hade en Zündapp från 1980 med Cuppini-styre tror jag det hette, skitsnyggt i alla fall.:D Kostade 3000 och jag betalade med egna pengar men de kom förstås från föräldrarna i alla fall från början. Första sommarjobbet var när moppen redan var införskaffad. Sålde den för 4000, bästa fordonsaffären någonsin för min del.

sandstream

Guest
Min hette Cross Comet, hade en Sachs-motor gjorde 45 i nedförsbacke i medvind med solen i ryggen om man hade hemlängtan och var pissnödig.
Det var ingen skönhet och jag var grymt avundsjuk på grabbarna från de rikare områdena som hade flång nya Yamaha DT :mad:
För att inte tala om bönderna utanför Uppsala - där jag delvis bodde - som slängde på sextikubbare, femhalvor osv och gjorde 100 blås :mad:

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Hade en flaka på den tiden.....

Lacka den alldeles själ med grovhårig moddlare (stor stor pensel)
Fixade ett 2½" bakdäck o sänkte ramen fram... Såg rätt fräckt ut. Eller njaaa. Blev la inte så seriöst heller. Stort aphängarstyre och batteri på flaket samt 2 Bosch rally bigdicklysen.

Satt en ILO motor på den med fabriks 3½a och planad topp, givetvis på fassans garagegolv. Endast den bästa betongen dög att trimma på.
ILO, det var grejjer det. Remdriven primärdrift, inte konstigt fabriken la ner skiten.

Jevvlar vad den gick.. Säkert 50 blås på grusvägen i nerförsbacken förbi grannen. Wobbel uppfanns på den tiden. Men vafasen man va stolt o vinka till grannarna som stod å undrade vad fasen det va som dånade förbi. Njaaa nu kom jag inte förbi för motorn lossnade och for i backen. Flakan fick jag stopp på i diket, stanna fan på 2 meter där vattentrumman fanns.

Den kvällen lärde farsan mig en del nya svärord iaf och flakan fick jag ge upp. gav bort den.

Det var fanemej inte bättre förr.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nuuuuu har första laddningen Bridgestonedäck till Wille kommit. Han ska ha 6 stycken såna här pallar med däck! :tungan

När vi ändå e på G så har vi tillsammans med Allright valt att sponsra Robban Gull med en Arai RX-7 Corsair Edwards också.

Det e väl klart grabben ska ha en sjysst hjälm?!

wille-dack.jpg

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Nuuuuu har första laddningen Bridgestonedäck till Wille kommit. Han ska ha 6 stycken såna här pallar med däck! :tungan

När vi ändå e på G så har vi tillsammans med Allright valt att sponsra Robban Gull med en Arai RX-7 Corsair Edwards också.

wille-dack.jpg

Dom va väll till mej eller :rolleyes: (Ironi) Finns dom i värta hamnen :rolleyes: ja bara skojja me dej Roller helas matias :tummenupp
//Robin

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6

wille-dack.jpg

Får wille alla de här däcken kostnadsfritt?? Eller betalar han en del själv??
Förstår om ni inte vill ge ut den infon.. Men de skulle vara intressant att veta...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0