valmers skrev:
OK! Fan vad coolt
valmers skrev:
Nyteknik skrev:Oscar visade ju att det gick att vinna serien med en luggsliten R1 som var långt ifrån värst. Så nog f-n är en -02 R1 tillräckligt bra för vem som helst i Rookie 1000.
Hagster skrev:Den är inte luggsliten!
okej då, lite kanske...
Webspy skrev:Han menade sen du köpte den så har den blivit det
Hagster skrev:Och vaaaad menar du med det?
Aldrig gått i regn o dimmaWebspy skrev:Oj fö'låt !
Den e väl knappt startad
och tjejkörd
Zmurfen skrev:Aldrig gått i regn o dimma
Mike the bike skrev:Vet faktiskt inte men Dakar springer på över 300,000 och då jag själv står för ca 80-90% så måste jag dra ner någonstans.
En R1a 02-04 är vä inte fel, eller?
/M
Dakar är en av världens tuffaste eldprov, om Mike genomför detta så är han min idol, dock krävs det en järnfysik och oftast åratal av träning för att få ork och rutin till att fullfölja.Pelle B skrev:Du är inte feg du? DAKAR! Det är verkligen tävlingen för de tuffa killarna!
Pelle B skrev:Du är inte feg du? DAKAR! Det är verkligen tävlingen för de tuffa killarna!
Har du snackat något med team Scandinavia (Marcusson, Ullevålsäter) om hjälp? De har ju avverkat flera Dakar och har ju säkert en hel del tips, eller varför inte åka upp till Norrland och träna lite ihop med PG Lundmark, den troligtvis envisaste människan på jorden.
Ta nu inte detta som kritik eller gnäll, men förstår du vad du ger dig in på? Detta är världens tuffaste MC-tävling där alla utövarna har flera år av hård träning samt mycket "enduro" i blodet. Detta är ju ingen Rookie-klass precis.
Jag följer denna tävling från datorn varje år, och som sagt det är tuffare än tufft. Är det så att du verkligen tänker genomföra detta så vore det nog idé att lägga rookie-racingen på hyllan ett år och verkligen träna, träna, träna, träna, träna enduro samt öken. Tror inte någon fixar båda delar.
Sedan måste du nog ha starttillstånd från SVEMO? I så fall bör du nog ha lite erfarehetsresultat att visa upp. (detta var bara ett antagande och det har du väl redan kollat upp). Men som sagt var, detta är inte kritik utan finns det någonting jag kan hjälpa till med så hör gärna av dig så kanske jag kan hjälpa till med någonting.
Lycka Till!
Mike the bike skrev:Jodå visst är det på riktigt.
Just nu kör jag Enduro med en XR650 för att vänja mig vid en tyngre hoj, jag var ute senast på juldagen.
Mål nummer 1 är att gå ner 25 kg och jag har till dags dato redan tappat 10 sen i somras så det är på g.
Då jag sen många många år tillbaka hållt på med kroppsbyggning på elitnivå (dock inte de senaste 3 åren som du kanske märkt) så har jag inga problem med att plåga mig till döds.
Som bäst för bara ca 5 år sedan så vägde jag 152kg med en kroppsfettprocent på 9% (svårt att tro va?), i somras vägde jag 120 och hade 30%!!!
Jag har inrett ett gym hemma på övervåningen beståendes av roddmaskin, löparband, motionscykel, multigym av gymvarianten (ej hemmagym) samt 360 kg i fria viker så visst tar jag detta på fullt allvar.
Jag viger mitt liv 2005 till min satsning, jag har bla planerat att åka till Maroco i mars för en veckas ökenkörning.
I övrigt så kör jag hoj här hemma nästan varje dag, har monterat dubb på sidorna av däcken men det har ju knappt behövts denna vintern!!
Problemet med roadracingen är att jag kan inte låta bli, jag älskar det över allt annat.
Men du måste förstå att Dakar för mig är en dröm som jag förverkligar.
Mitt enda mål är att "FÖRSÖKA" komma i mål.
Jag kommer i alla fall att göra mitt bästa.
Det blir säkert fler gånger än en också för den delen.
Jag är nöjd bara med att få rulla av samma startramp som de andra och att få delta på banketten i Dakar den sista dagen med min familj.
Jag har faktiskt redan haft en del kontakter med erfaret folk och fått mycket hjälp som behövs kan jag säga då det är en jungel med grejer att fixa innan, särskilt med servicebiten.
Men jag har för avsikt att kontakta ett par gamla rävar också.
Hoppas allt är väl med er och barnen så ses vi i vår.
Mvh Mikael
Jo det räcker inte långt med enbart startavgiften så jag tror det blir en dyr fest.Zilversurfer skrev:Ärligt talat så är jag övertygad om att du inte kommer att få starta i Paris - Dakar..En viss erfarenhet krävs av arrangörer. Sen är det inte bara att kunna köra utan även navigera bland sanddynor i höga hastigeter, visst GPS hjälper men det krävs mkt träning av GPS avläsning...Samt massor av timmar på Crossbanan och endurospåren.
Men om man ger sig fan på det så...Men ett par års träning får man lägga ner innan man ens tänker tanken.
Mvh//ZS
Fan, du måste ha sett ut som en vit Bob Sapp.Mike the bike skrev:Som bäst för bara ca 5 år sedan så vägde jag 152kg med en kroppsfettprocent på 9% (svårt att tro va?), i somras vägde jag 120 och hade 30%!!!
Du är bara avundsjuk.Poacher skrev:Jo det räcker inte långt med enbart startavgiften så jag tror det blir en dyr fest.
Det kan se lätt ut att köra som de gör i öknen men det är väldigt tröttande först och främst, dels jobbigt att köra (speciellt för en ovan förare) och dåligt med sömn.
Jag tycker nog man ska behärska lite enduroåkning och sådant innan man ger sig på sånt här, att man kört lite banåkning ger egentligen inget stort plus när man står där i öknen.
Visst är det kul med folk som har visioner, men man kanske ska tänka efter var man befinner sig på skalan.
Poacher skrev:Jo det räcker inte långt med enbart startavgiften så jag tror det blir en dyr fest.
Det kan se lätt ut att köra som de gör i öknen men det är väldigt tröttande först och främst, dels jobbigt att köra (speciellt för en ovan förare) och dåligt med sömn.
Jag tycker nog man ska behärska lite enduroåkning och sådant innan man ger sig på sånt här, att man kört lite banåkning ger egentligen inget stort plus när man står där i öknen.
Visst är det kul med folk som har visioner, men man kanske ska tänka efter var man befinner sig på skalan.
Zilversurfer skrev:Ärligt talat så är jag övertygad om att du inte kommer att få starta i Paris - Dakar..En viss erfarenhet krävs av arrangörer. Sen är det inte bara att kunna köra utan även navigera bland sanddynor i höga hastigeter, visst GPS hjälper men det krävs mkt träning av GPS avläsning...Samt massor av timmar på Crossbanan och endurospåren.
Men om man ger sig fan på det så...Men ett par års träning får man lägga ner innan man ens tänker tanken.
Mvh//ZS
Ninjaboy skrev:Fan, du måste ha sett ut som en vit Bob Sapp.
Du måste kunna behärska hojen med, det kan du inte gymma dig till.Mike the bike skrev:Jag kommer givetvis att vara topptränad vid tillfället.
Det är faktisk inte särskilt svårt att komma i toppform bara man har vilja och tid, plus att det underlättat om man toppat formen flera gånger förr vilket jag gjort många många gånger.
Och som sagt så har jag kollat upp allt ganska noga och kan tala om att det räcker faktiskt visst med bara startavgiften.
Har varit i kontakt med de som håller i de och vad det till största delen handlar om är vilka som först betalar in första delen av avgiften som jag tror skulle in redan nästa månad.
Om det bara blir en "dyr fest" som du säger så kan jag lova dig att det kommer att bli mitt livs roligaste fest och jag kommer festa allt jag orkar å kan.
/Mikael
Poacher skrev:Du måste kunna behärska hojen med, det kan du inte gymma dig till.
Förutom startavgift måste man ha en del tillstånd och förstås en hoj med utrustning som fungerar där nere, sen ska saker och ting komma på plats för loppet, har för mig tat jag läste på den här POs sida om att hans satsning kostade minst miljonen, nu kanske inte du satsar lika hårt, men jag tror att pengarna rinner iväg om man menar allvar.
Men lycka till säger jag iaf.
Mike the bike skrev:J
Som bäst för bara ca 5 år sedan så vägde jag 152kg med en kroppsfettprocent på 9% (svårt att tro va?)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|