Rookie på bike week!

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jag skulle köpt dina regndäck på arrisdagen. Nu fick jag springa till TL och köpa nya.

Klantkraschade bort en till pallplats i regnet också med 3 varv kvar.

O jag skulle ha satt på regndäcken jag köpte iställt för att åka på slicks :)

Livet är fullt av dåliga val :D

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Jag skulle köpt dina regndäck på arrisdagen. Nu fick jag springa till TL och köpa nya.

Klantkraschade bort en till pallplats i regnet också med 3 varv kvar.

Då var det dig och Linden plus en till jag tog in på varv på varv.Ni låg o kriga 3 st ihop. Närma er meter för meter. Men blev uppstoppad av killen som vi varva:huvet Men men så blir det när man e kass i starten:brinnerup

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
O jag skulle ha satt på regndäcken jag köpte iställt för att åka på slicks :)

Livet är fullt av dåliga val :D

Mmm, samma här, chansning som inte gick hem, trodde på torrspår men tji fick jag, åkte bara utvarvet å insåg det direkt att detta funkar inte å regnet tilltog = DNS :rolleyes:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Mmm, samma här, chansning som inte gick hem, trodde på torrspår men tji fick jag, åkte bara utvarvet å insåg det direkt att detta funkar inte å regnet tilltog = DNS :rolleyes:

Fick inte ni byta däck om ni ville? Eller flaggades ert race som wet race direkt?

Det gjorde inte vårt trots att det regnada bra mycket efter 7 varv. Vi fik ändå köra i regnet Lite märkligt med tanke på att de sa att det skulle stoppas om det regnade mer....

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Fick inte ni byta däck om ni ville? Eller flaggades ert race som wet race direkt?

Det gjorde inte vårt trots att det regnada bra mycket efter 7 varv. Vi fik ändå köra i regnet Lite märkligt med tanke på att de sa att det skulle stoppas om det regnade mer....

Räknades inte ert race som wet då ni hade tid att byta däck på plattan?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Räknades inte ert race som wet då ni hade tid att byta däck på plattan?

Nej tydligen inte. Vi fick info om att det skulle brytas om det regnade mer. Var fuktigt första varven men sedan funkade slicksen riktigt bra.

Cajback fick info om att det skulle brytas om det började regna mer. Jag och andra med slicks trodde nog att den infon fortfarande gälde. Men när det kom en ordentlig skur som gjorde banan helt blöt igen så frotsatte racet.

Tävlingsledningen hade inte flaggat för wet race och på min fråga varför det inte bröts så gälde inte det efter att vi hade fått byta däck men det var ingen som sa.

Racet var dock inte wet race för tävlingsledningen ville ha möjligheten att bryta.

Klart man blir förvånad när det är helt blött i ett race som inte är wet race och det fortlöper.

Verkar vara svårt att få info. Jag viste inte om att vi fick byta däck förrens Håland började byta bredvid mig i 10 min när jag står med ljumna slicks.

Står ju med hjälm och hörselproppar på. Kanske var det :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Munken, du var inte den ende som tyckte det var konstigt. Pratade med flera andra förare och informationen från tävlingsledningen var inget vidare. Den gavs nämligen till dem som stod på rätt plats vid rätt tillfälle. Jag stod bredvid och lyssnade på vad de sa och frågade lite försynt hur de som stod i tält 500 meter därifrån skulle få reda på detta men fick inget svar.

Att racet inte rödflaggades var väldigt konstigt då det öste ner rejält ett tag och flera förare med slicks gick i depå. Hade de stannat ut och kraschat kanske det blivit rödflagg men det hade ju varit försent.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Munken, du var inte den ende som tyckte det var konstigt. Pratade med flera andra förare och informationen från tävlingsledningen var inget vidare. QUOTE]

Det kommer fler tävlingar men inte hade jag stått med slicks om jag vetat att de inte skulle bryta vid mer regn.

Tävlingsledningens svar var att de bara sagt till cajback att de skulle bryta om det kom mer regn inte gälde i samma utsträckning nu när det blev fördröjd start. Att de bara sagt det till cajback oxå. Men alla förare trodde att de frotfarande gällde då det inte kom några andra besked.

Hade inte den där regnskuren kommit hade det blivit åka av. Hade varit helt torrt spår runt hela banan efter halva racet. Fick börja åka 10 sek långsammare då iställt för 6 sek snabbare som det hade blivit om den inte hade kommit.

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Har lagt upp dom bilder jag har på min sida nu.
www.aberg.cc

Det är fan inte roligt med bara en uppsättning fälgar när det är skiftande väder! Jag gjorde upp en plan med P-Nutz där vi satt på regndäck på hans och slicks på min. Sen hjälptes vi åt att skifta på den hoj som hade fel.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
www.aberg.cc

Det är fan inte roligt med bara en uppsättning fälgar när det är skiftande väder! Jag gjorde upp en plan med P-Nutz där vi satt på regndäck på hans och slicks på min. Sen hjälptes vi åt att skifta på den hoj som hade fel.
Det suger rejält och jag hoppas hitta en uppsättning i vinter.
Tur att man har schyssta kompisar som rycker in och hjälper till (Tack Jocke!)

Ska kolla bilderna!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
www.aberg.cc

Snygg hemsida :tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...