Vaddå Njjaaaeeaaaaaaaa... nu klassar du upp dig.
Hrm hrm du själv då....?
Vaddå Njjaaaeeaaaaaaaa... nu klassar du upp dig.
Kontakta Lodnert och berätta att du vill bli uppklassad, du är ett A-förarämneNjjaaaeeaaaaaaaa...kanske superstock 600, fick ihop 40 poäng men man måste väl ansöka hos svemo eller? Km-resultat räknas väl inte som poänggivande eller?
Hrm hrm du själv då....?
Njjaaaeeaaaaaaaa...
Absolut inte till nästa år.
Det är snabbt men samtidigt var det 11 andra som också körde 48r eller snabbar (2 47r). Nu har jag ingen koll på Patriks tider men tillhör man topp 10 konstant och har samlat ihop tillräckligt med poäng så kan det ju vara aktuellt att klassa upp sig. Samtidigt har jag förståelse för att man kanske vill stanna en säsong till och utvecklas ännu mer och kanske kliva upp på pallen innan man blir A-förare.48.4 på Falken är ju inte direkt Rookietempo.
Det är snabbt men samtidigt var det 11 andra som också körde 48r eller snabbar (2 47r).
Man ska snitta 8 poäng i de tävlingar man kör för att klassas upp men det går även bra att ansöka om uppklassning även om man inte riktigt kommit upp i rätt antal poäng. Har man tillräckligt med poäng kan man ansöka om dispens för att få köra som B-förare ett år till. Sen klassas man upp automatiskt.Vad är det för regler ang. uppklassning.
Finns det tvångsuppklassning eller får man välja själv och måste man ha skaffat ett visst antal poäng för att få klassa upp sig?
Titta på tiderna från Falken så ser du att det inte riktigt stämmer. Av de 18 som kom i mål i SST 600 var det bara 2 st som körde låga 48r, resten körde 47r eller 46r. Någon enstaka person från Rookie 600, tex Lukas, skulle kanske kunna komma topp 10, 2-3 till på plats 10-15 och ytterliggare någon runt 15-20 plats.Jo och topp 10 i r600 platsar utan problem i ss600!
Titta på tiderna från Falken så ser du att det inte riktigt stämmer. Av de 18 som kom i mål i SST 600 var det bara 2 st som körde låga 48r, resten körde 47r eller 46r. Någon enstaka person från Rookie 600, tex Lukas, skulle kanske kunna komma topp 10, 2-3 till på plats 10-15 och ytterliggare någon runt 15-20 plats.
Helt sant, frågan är ju bara hur många av de 10 första i Rookie 600 som verkligen skulle ta poäng i SST 600 med säg 30 startande.Jo men kan man vara med och köra om poängplats i STK600 så har man ju verkligen i den klassen att göra. MEd hårdare motstånd så kommer ju oftast snabbare tider också.
Helt sant, frågan är ju bara hur många av de 10 första i Rookie 600 som verkligen skulle ta poäng i SST 600 med säg 30 startande.
Det är bra om det är svårare att kvala in i sst600 än rookie600 iaf.
Det håller jag också med om men jag har full förståelse för om förare som placerar sig runt 8-10 plats i en Rookie-klass inte har lust att klassa upp sig första året.Det är bra om det är svårare att kvala in i sst600 än rookie600 iaf.
Det håller jag också med om men jag har full förståelse för om förare som placerar sig runt 8-10 plats i en Rookie-klass inte har lust att klassa upp sig första året.
Rent utvecklingsmässigt är det bra att åka med folk som åker lite fortare hela tiden. Men sen har vi dem som värderar resultatet högre än något annat och hellre vinner ett Rookie-race än kommer 5:a i SST 600.Då tycker jag man tänker fel igen. För om nu plats 1-5 klassar upp sig, så kan man slåss om pallplatser i rookie, men man får förmodligen inte så många att jaga på, vilket man lär sig en hel del av, att åka med snabbare förare helt enkelt.
Rent utvecklingsmässigt är det bra att åka med folk som åker lite fortare hela tiden. Men sen har vi dem som värderar resultatet högre än något annat och hellre vinner ett Rookie-race än kommer 5:a i SST 600.
Nä inte till nästa år. Nästa år ska vi plocka poäng!!!!
Kom igen nu, Sen ska vi köra samma klass å då ska ja köra ifrån dej
Fråga vilken bandagsarrangör som helst, de kryllar av såna förare.Ungefär som att vilja fortsätta vara snabbast i gul grupp.
Fråga vilken bandagsarrangör som helst, de kryllar av såna förare.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|