Rossi förstör MotoGP

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sju krascher och åtta race utanför pallen om jag räknat rätt, och 63 på pallen då...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst är det för det mesta småtråkigt att titta på MotoGP. Det är precis som 1995-1998 när ingen heller undrade vem som skulle vinna. Hade Rossi/Burgess gått till Suzuki hade vi sett precis samma sak. Det är jag övertygad om; se bara vad Hopkins med sitt nuvarande team lyckas med.
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Honda forever skrev:
Rossi är ju trots allt bara människa, klara att föra upp Suzuki till toppen är ju en omännsklig uppgift :hihi :hihi


Kawasakin har ju gjort lite bättre resultat på sista racen. Nakano kom väl på skaplig placering förra racet? och kvalade in i första ledet nu i helgen.

MVH Martin
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Vore kul att se Rossi/burgess byta team varje år så att alla de störra tillverkarna får vara med och vinna VM. :hihi

Edit: stavfle
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Kawasaki? Suzuki? Är ni inte kloka pågar, klart Rossi ska köra Ducati om han nu ska byta, italienare som han är! :banana:

Fast, nu ska jag sluta berätta vad jag drömmer om dagarna när jag har lite att göra.. :)
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Man kanske skulle låta Rossi köra ett varv extra.... :rolleyes: Fast då blir han väl bara ännu mer taggad.... :yoparty Eller le-mans start enbart för honom. :lol
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Rossi på Ducce, hade varit skoj att se.
Eller på en WCM, då hade Biaggi varit lycklig iaf.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sege skrev:
Det tråkiga i år, framförallt nu på slutet, är att Sete kör som en jävla kärring.


Sete körde ju snabbare i år än vad Rossi som vann och satte alla rekorden ifjor gjorde på den banan! :brinnerup

Det som talar emot Sete är att Honda har duktiga förare på likvärdiga maskiner! Bara Setes teampolare Edwards var snäll nog bland alla Hondaförarna att ha Hondas ev blivande världsmästare framför sig!! Rossi fick köra ifred sista halvan av loppet för att alla Hondaförare stångades om vem som var bäst av dem.. :rolleyes:
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det är oxå förvånansvärt tyst från ärkerivalen Biaggi. :) Han kan inte "skylla" på att Rossi har det bästa materialet längre. Men Max gjorde i o för sig en bra insats i Malaysia.

Rossi är KUNG.... :bow o så är det. Spelar ingen roll att han vinner o gör moto GP förutsägbart. Det är en fröjd att se honom köra. :banana

//Madelene
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
nabru skrev:
Det jag skulle önska är följande:

Plocka ut topp-tre från Supersport 600, Superbike och MotoGP. Sätt dom på exakt likadana motorcyklar, exempelvis Honda Fireblad 1000 i standarutförande och låt dom köra ett race. Då kan man defenitivt avgöra vem som egentligen är bäst på att köra...

Eller att de tre bästa från F1, F3000 och DTM sätter sig i varsin Scaniadragare......

Då blir det definitivt!
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
Rossi kan klippa sig och börja med F1.

Skämt och sido...han är fan grym. :Bugar
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Han går varken till Suzuki, Kawa, WCM, KR5 eller Ducati
...
Utan kanske till F1... :D




Edit: Ska se hur många påhopp jag får nu... :hihi
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Rossi skulle gå tillbaka till stallet som tog hand om honom som ung talang.. Nämligen aprilia, han blir gud om han tar titeln i samtliga klasser med samma märke!

/JPS
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Jörgen Player Special skrev:
Rossi skulle gå tillbaka till stallet som tog hand om honom som ung talang.. Nämligen aprilia, han blir gud om han tar titeln i samtliga klasser med samma märke!

/JPS

Ja det vore kul :tummenupp Fast det verkar ju som aprilia drar sig ur MotoGP och satsar på 125cc och 250cc.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
flykay76 skrev:
Han går varken till Suzuki, Kawa, WCM, KR5 eller Ducati
...
Utan kanske till F1... :D




Edit: Ska se hur många påhopp jag får nu... :hihi

Ett av skälen till att Rossi gick till Yamaha var för att få ägna sig mer åt racing och mindre åt PR.

F1 innebär mycket mer PR för förarna än MotoGP (speciellt om man är superkändis) och att Rossi som är hjärtligt trött på den massmediala pressen (har flyttat till England för att bli kvitt det värsta) skulle välja att få det mycket värre än det någonsin var hos Honda är inte speciellt troligt.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Känns som om Rossi kommer vara såhär överlägen tills Danni Pedrosa kommer upp i MotoGP. Den grabben är helt i klass med hur Rossi var/är.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Rossi är helt just nu helt i en egen klass, dock är jag säker på att det hade sett helt annorlunda ut om Daijiro (vila i frid) inte hade råkat ut för den tragiska crashen...Pedrosa verkar vara nästa man att nå samma nivå som de två, jag håller iaf. tummarna för honom!

Men om Rossi verkligen vill visa vilken gud han är, så skulle han ta och gå över till Suzuki och vinna VM, sen Kawa! DET NI! Fy fasiken...hade varit sjukt! :Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top