Rossi förstör MotoGP

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Flytta ner Rossi på nån suzuki eller aprilia eller liknande å låt Hopkins, Nakano å Pedrosa köra Honda, det skulle vara kul att se :)

I min åsikt då.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Förhoppningsvis tar Schumacher något intryck av Rossis märkesbyte och gör samma sak, samtidigt som Pedrosa får chansen att köra i MotoGP = Jenny nöjd. Jag har svårt att se vad som skulle göra MotoGP intressant om det inte kommer in några nya förare i klassen. De som kör nu kan uppenbarligen inte matcha Rossi.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Finns det några indikationer på om Pedrosa kommer köra MotoGP nästa år? Som sagt vill gärna se honom mot de stora grabbarna, han kör grymt snyggt...
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
WASP skrev:
Finns det några indikationer på om Pedrosa kommer köra MotoGP nästa år? Som sagt vill gärna se honom mot de stora grabbarna, han kör grymt snyggt...

Nej, det är bara min och en del andras förhoppning. Han kommer med största säkerhet att stanna i 250 något år till. Tror varken han, Alberto Puig eller något av MotoGP-teamen vill satsa på den klassen för tidigt. Bättre att bevisa sin storhet i 250 först. Jag tänker dock annorlunda. Jag skulle önska att han fick vänja sig vid en större hoj så tidigt som möjligt, innan 250-stilen hinner sätta sig för mycket. Hellre ett prövoår i MotoGP än ett år då han kan förlora titeln i 250.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Macho Woman skrev:
Nej, det är bara min och en del andras förhoppning. Han kommer med största säkerhet att stanna i 250 något år till. Tror varken han, Alberto Puig eller något av MotoGP-teamen vill satsa på den klassen för tidigt. Bättre att bevisa sin storhet i 250 först. Jag tänker dock annorlunda. Jag skulle önska att han fick vänja sig vid en större hoj så tidigt som möjligt, innan 250-stilen hinner sätta sig för mycket. Hellre ett prövoår i MotoGP än ett år då han kan förlora titeln i 250.
Ja, känns som om han inte har så mycket mer att bevisa i den klassen, han har bevisat att han kan köra tvåtakt i 125 och 250. Eftersom slutmålet måste vara motogp så är det väl lika bra att lära sig köra fyrtaktarna med en gång... är ju inte hela världen om man inte vinner första året :rolleyes:
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Macho Woman skrev:
Jag skulle önska att han fick vänja sig vid en större hoj så tidigt som möjligt, innan 250-stilen hinner sätta sig för mycket. Hellre ett prövoår i MotoGP än ett år då han kan förlora titeln i 250.

Erfarenhet har ju tydligt visat att de som kommer till MotoGP från en snabb karriär i andra klasser sällan lyckas speciellt bra. De får det tufft att vänja sig, vurpar mycket, presterar mediokra resultat och under tiden tar deras självförtroende stryk och deras arbetsgivare tröttnar.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Nyteknik skrev:
Erfarenhet har ju tydligt visat att de som kommer till MotoGP från en snabb karriär i andra klasser sällan lyckas speciellt bra. De får det tufft att vänja sig, vurpar mycket, presterar mediokra resultat och under tiden tar deras självförtroende stryk och deras arbetsgivare tröttnar.
Rossi gjorde väl hyffsat snabb karriär?
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Nyteknik skrev:
Erfarenhet har ju tydligt visat att de som kommer till MotoGP från en snabb karriär i andra klasser sällan lyckas speciellt bra. .

Rossi tog väl VM-titeln i sin andra MotoGP säsong, efter bara 2 säsonger i 250
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Honda forever skrev:
Missförstå mig rätt nu....

Karl´n är ju så :Bugar duktig så han förstör all spänning.

Man hade stora förväntningar på årets GP att det skulle bli det jämnaste och mest spännade på flera år i och med att han byte cykel/stall.
Ta gårdagens race som exempel drygt halva loppet var ju "nästan" ett sömnpiller, det mest spännande var att se Sete "leka" bromskloss för Capirossi och Tamada.... :huvet

Nu är årets VM över... för jag tror inte att det är många som är beredd på att satsa några större pengar på att INTE Rossi tar hem titeln även i år.

Snälla Rossi, bryt kontraktet med Yamaha och gå över till Harris WCM :banana

Killen har ju sånt självförtroende att han kan köra hem titeln i vilket stall som helst verkar det som. Schumacher är ju lika dan han. Benetton hade ingen bra vagn, handen på hjärtat. Men killen slängde runt den på ett sätt som ansågs otroligt ewnligt mekanikerna. Nu kör han bästa bilen och är fortfarande ruggig(undrar vad som driver honom?). Han sopar banan med konkurrenterna. Så F1 är lika spännande som att se målarfärg torka..... :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Honda forever skrev:
Rossi tog väl VM-titeln i sin andra MotoGP säsong, efter bara 2 säsonger i 250

Jo, men ingen i 125, 250 eller WSB är jämförbar med Rossi. Efter hans två säsonger i 125 och 250 var det knappast någon som tvekade om hans förmåga att bli lika bra i 500.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jo, men ingen i 125, 250 eller WSB är jämförbar med Rossi. Efter hans två säsonger i 125 och 250 var det knappast någon som tvekade om hans förmåga att bli lika bra i 500.

Pedrosa är en talang av stora mått, vilket många anser. Det kan mycket väl vara så att han kan bli den som tampas med Rossi om några år.
Kanske inte sitt första år i motoGP, men väl efter en säsong.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om Rossi fortsätter efter nästa säsong då.
Pedrosa har verkligen imponerat i år, och förra året. Men jag tror att han blir kvar ytterligare en säsong i 250 innan han flyttas upp till MotoGP. Puig har ju skyndat hyfsat långsamt med de unga talangerna.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Många siar om Rossis slut i motoGP, jag tror inte han slutar i första taget, så länge han är motiverad kommer han nog fortsätta köra.
Killen har i stort sett vart skadefri konstant, och den dagen han kanske börjar slå sig illa och inte vinner lika enkelt, så kanske han lägger ner.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror Rossi komemr fortsätta his Yamaha ytterligare efter 2005. Inga belägg utan ren spekulation från min sida. Han verkar trivas ypperligt - och svinbra betalt dessutom.
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
McFille skrev:
Men om Rossi verkligen vill visa vilken gud han är, så skulle han ta och gå över till Suzuki och vinna VM, sen Kawa! DET NI! Fy fasiken...hade varit sjukt! :Bugar

OM han vinner VM i år. Första året på en sämre maskin med nytt material o nytt team, då kan du kalla det sjukt!!

Finns det ngn som gått från ett märke med titeln o vunnit VM första året därefter i ett nytt stall?? :va
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nicko@K.A.P skrev:
........

Finns det ngn som gått från ett märke med titeln o vunnit VM första året därefter i ett nytt stall?? :va

500GP Eddi Lawson 1988 Yamaha -> 1989 Honda.

250GP Max Biaggi 1994-96 aprilia -> 1997 Honda.

125GP Angel Nieto 1981 Minarelli -> 1982-84 Garelli.

80GP Stefan Dörflinger 1981 Zundap -> 1982 Krauser.

50GP Angel Nieto 1975 Kreidler -> 1976-77 Bultaco.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top