Rossi kör F1 - 2007 Bekräftat!

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Gustav O skrev:
Den som blir mästare 2007 kommer alltid leva med "han blev mästaren mest eftersom Rossi slutat..." Inte så kul kanske.
Visst e grabben skicklig på hojen men ge honom inte 2006-års guldbuckla ännu. Det vore ju alldeles förfärligt boring om segern var så given. Vem vet, kanske Melandri visar sig vara tronarvinge redan nästa år....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ymmot skrev:
Visst e grabben skicklig på hojen men ge honom inte 2006-års guldbuckla ännu. Det vore ju alldeles förfärligt boring om segern var så given. Vem vet, kanske Melandri visar sig vara tronarvinge redan nästa år....
Inget är ju vunnet ännu men det mesta talar för ROssi även 2006 med Melandri som den största utmanaren.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gixxer 1000 skrev:
Det är nog att ta ut segern i förskott, att han skulle tillhöra det övre skiktet, det får han nog bevisa först, konkurrensen är stenhård och bilen är inte speciellt bra, inte just nu iaf. Tom Schumacher ser ut som en medelmåtta i den och gör hårresande misstag när han inte har fritt framför sig. Hoppas för Rossis skull att det inte tar över 20 år igen för Ferrari att få ordning på bilen
Det är ett helt nytt reglemente i Formel 1 nästa år, nya förutsättningar för alla.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Neutral skrev:
I Sverige är det ok att skriva på båda sätten, i engelskan däremot ska det vara punkter har jag fått lära mig.
pungter heter det! :mattias

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
I Sverige är det ok att skriva på båda sätten, i engelskan däremot ska det vara punkter har jag fått lära mig.
Titta i SAOL under förkortningar och där står det att alla förkortningar kan också skrivas utan punkt men jag var ju tvungen att vara petig. :tungan

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Vore trist om Rossi väljer att lämna motogp, men inte lär man se mer på F1 bara för att Rossi kör där.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
Titta i SAOL under förkortningar och där står det att alla förkortningar kan också skrivas utan punkt men jag var ju tvungen att vara petig. :tungan
SAOL är inte precis det mest kvalificerade hjälpmedel att konsultera för typografi. Förkortningar skrivs i de flesta fall med punkt.

t.ex.
m.fl.
pga
osv.
m.m.
mm.

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
Gustav O skrev:
Jag fick lära mig vara extra petig i skolan. Om man t.ex. skall förkorta, vilket man skall undvika, och det är tre eller fler ord eller stavelser som ingår i förkortningen så kan man utelämna punkter, vid färre stavelser eller ord skall man inte utelämna punkterna.

M.V.H., Mvh. el. Mvh
Emil, din pettimeter för dagen

Last edited:

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Hoztic skrev:
Tom Schumacher? :va
Jag tror iaf att han skulle kunna klara sig bra, han är kall och får nog den uppbackning han behöver för att lära sig köra. Ett känt namn är värt ganska mycket när sponsorpengarna ska dras in!

Jag hoppas också att han klarar sig bra, men att dom ska lära honom att köra tror jag inte på. Har du inte förmågan så får du inte chansen.
Minns ni vad Räikkönen svarade när han fick frågan om vad han lärt sig av Häkkinen, (man utgick ifrån att dom diskuterade körteknik och att Räikkönen hade ngt att lära av honom pga han hade så lite erfarenhet) han sa : inget
Att man däremot studerar telemetry och ser var man kan förbättra sig gör alla.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Gustav O skrev:
Den som blir mästare 2007 kommer alltid leva med "han blev mästaren mest eftersom Rossi slutat..." Inte så kul kanske.
Nog skulle jag kunna ställa upp på bli det ;P

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kommer nog dra en hel del ny publik till F1 kan jag tro. Bara inte GP förlorar publik :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år