Rossi kör F1 - 2007 Bekräftat!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
enl. vad jag fattade så ska de vanliga tävlingarna (14:00 på söndagar) visas på tv3, och sedan de asiatiska å mitt i nattenrejsen visas på ztv.

Kommer dock inte ihåg vart jag sett det :va

EDIT :http://www.viasat.se/cm/2.10/2.165/1.2313

RedBaron skrev:
Troligen blir det lopp i TV3 samt träningar etc på någon av Viasat Sport-kanalerna.

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
valmers skrev:
Det Borde Vara Dödsstraff På Att Skriva Med Versal I Början Av Varje Ord. Dessutom får han nog sänka priset med 200-300 kkr om han vill sälja.
Eller slumpmässigt I Början på DE flesta Ord.

"Formel 1 Föraren Kimi Räikkönens Bil finns nu till Salu..., Samt övrig Seriemässig Utrustning såsom Ställbar Luftfjädring"

De bör nog ange när senaste motorbytet skedde för att få en köpare :hihi

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Om det är Aftonbladet som skriver om det och dessutom hänvisar till en tysk tidning, då tror jag inte ett dugg på det :/

Som F1-fan skulle det däremot vara kul att se Rossi i F1, även om jag har andra förare jag hellre skulle se där.

Han har ju gjort bra ifrån sig på testerna. Får se om han hittar de sista tiondelarna också. Det är dock skillnad på att testa och att tävla. Än har vi inte sett vad han kan prestera i en F1-bil i trafik.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Sad Glad skrev:
Han har ju gjort bra ifrån sig på testerna. Får se om han hittar de sista tiondelarna också.
Just nu har han sekunder att hitta.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chris Ash skrev:
Med tanke på hans testtider så har han 3-4 sekunder upp till toppen.

På senaste testet på Mugello så ska han ha kört 58:eek:r. Schumachers bästa tid var visst 55:99

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Va? Mugello kör de knappast några 58:eek:r på.....Fiorano menar du väl?

Ingen aning jag gick på vad som sades här:

" Motorcycling star still pondering switch to four wheels (ANSA) - Maranello, November 10 - MotoGP world champion Valentino Rossi was out in a Ferrari racing car again on Thursday, apparently set on establishing once and for all whether he can hope for Formula 1 glory. The 26-year-old motorcycling star was completing laps of the Ferrari-owned Mugello track in about 58 seconds, compared to a circuit record of 55.99 seconds set by seven times world champion Michael Schumacher last year .

According to unconfirmed sources, Rossi drove a few laps even faster and showed particular skill on the curves, which he knows well as he has raced motorbikes round them in MotoGP Italian Grand Prix races .

On Wednesday, Rossi spent the day at Ferrari's other test track at Fiorano, near the car maker's headquarters in Maranello"

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Ingen aning jag gick på vad som sades här:

" Motorcycling star still pondering switch to four wheels (ANSA) - Maranello, November 10 - MotoGP world champion Valentino Rossi was out in a Ferrari racing car again on Thursday, apparently set on establishing once and for all whether he can hope for Formula 1 glory. The 26-year-old motorcycling star was completing laps of the Ferrari-owned Mugello track in about 58 seconds, compared to a circuit record of 55.99 seconds set by seven times world champion Michael Schumacher last year .

According to unconfirmed sources, Rossi drove a few laps even faster and showed particular skill on the curves, which he knows well as he has raced motorbikes round them in MotoGP Italian Grand Prix races .

On Wednesday, Rossi spent the day at Ferrari's other test track at Fiorano, near the car maker's headquarters in Maranello"

Det kan åtminstone inte vara samma Mugello som de kör MotoGP på. Där är varvrekordet strax under 1.50 vilket borde innebära att F1 kör runt 1.20....

Dessutom skrev du 59.99 istället för 55.99... :kocko ;)

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Det kan åtminstone inte vara samma Mugello som de kör MotoGP på. Där är varvrekordet strax under 1.50 vilket borde innebära att F1 kör runt 1.20....

Upps! Nyvaken visst.. Blev för många 9:eek:r. :3freak

Kan inte vara Mugello iaf. Bästa F1 har kört 1.18 där. http://www.mugellocircuit.it/english/record.htm

Enligt MCN så måste Rossi lämna besked innom 6 månader om han vill köra Ferrari 2007 eller inte.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:

Man har sannolikt blandat ihop tiderna från Mugello-testet med tiderna från Fiorano, där varvrekordet är en tid strax under minuten, satt av Schumacher.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vad jag sett har Ferrari inte velat publicera Rossis tider från Mugello, tiderna ovan är definitivt från Fiorano.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024