Rossi på CNN

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Någon som såg kungen på CNN idag!? :yoparty

Han sa att han skulle fortsätta på hoj i två år för att sen "göra annat" i 2-3 år. Precis innan pratade han om att det inte var omöjligt med ett försök på 4 hjul...

En sak som jag aldrig har tänkt på innan är hans uttal av "Yamaha" som han uttalar "Yamaca"...? :va

Brytning på italienska är bara coolt när det kommer från Rossi, och då är det jävligt cool! :Bugar

Han kör ju rally.... Spöade Colin McRae på en specialsträcka för ett eller två år sedan.. grymt talangfull kille
Så när han regerat klart på två hjul.. blir det nog rally !

fezt skrev:
Han kör ju rally.... Spöade Colin McRae på en specialsträcka för ett eller två år sedan.. grymt talangfull kille

Under intervjun fick man faktisk se en liten filmsnutt där just Colin sa hur bra han tyckte att Rossi var..

fezt skrev:
Ha ha - vilka fantasier. Han fick prova en Peugeot och kvaddade bilen mot ett träd efter en kort bit.

Nyteknik skrev:
Ha ha - vilka fantasier. Han fick prova en Peugeot och kvaddade bilen mot ett träd efter en kort bit.

Han kvaddade inte bilen! Han körde nerför ett dike och tyvärr så fanns det inte folk där att hjälpa han upp sådetså. Har för mej att det var i RAC för två år sen.

sleven skrev:
Han kvaddade inte bilen! Han körde nerför ett dike och tyvärr så fanns det inte folk där att hjälpa han upp sådetså. Har för mej att det var i RAC för två år sen.

Nej men han spöade knappast McRae heller.

sleven skrev:
Titta på filmen Faster: Han kör in i ett träd och kvaddar bilens ena sida/hjulupphängning. :fakta

Nyteknik skrev:
Titta på filmen Faster: Han kör in i ett träd och kvaddar bilens ena sida/hjulupphängning. :fakta

Det är inga större problem med att forsätta vid en sådan smäll som Rossi gjorde på ss 2 Brechfa i Rally GB 2002 med dagens WRC bilar.
Det som var problemet var att han stod för långt ner i diket och brände kopplingen när han försäkte att komma upp.

Tyvärr så har han inte imponerat nått vidare på mig när det gäller rally iaf.
Den stäckan som han kom imål på i GB vart kom han 26:a ca 9 sek efter vinnaren på ca 2km. Är alldelses för mycket!
Bröt sedan på SS2 efter ett par km då han fick solen i ögonen och åkte helt enkelt av.

Rossi körde även en uppvisningstävling som svensken Tobias Johansson var med i för några veckor sedan.
Kom sist i den tävlingen.
Mera info finns här: http://www.motorshow.it/
Och resultaten här: http://live.perugiatiming.com/motorshow/default.asp?p_Fase=R&p_Gara=20

Dock så måste man ju säga till hans försvar att han inte har åkt speciellt mycket men mera än dubbelt så mycket som många svenskar gör.
Inför GB 2002 har jag för mig att han testade med Grifone runt 100 mil.
Så mycket åker inte en svensk som tävlar ganska flitigt på hemmaplan under ett helt år!

Bifogat

• rossi.jpg
    rossi.jpg
    45.5 KB · Visningar: 67
sleven skrev:
EDIT: missade att en annan hade givit de svar som jag gav tidigare i topicen

Jag tycker han ska gå över till F1.

Dels så har han redan visat att han har talang där (bättre än rally iaf).

Dels så behöver det hända nåt i F1:en. De har det inte gjort dom senaste åren i min mening.

Dels skulle det bli en annan typ av spänning i Moto GP:n. Han är lite för överlägsen där.

Sen är det bra för min del, eftersom jag håller på Max Biaggi. :banana

ec2bme skrev:
Jag tycker han ska gå över till F1.

Dels så har han redan visat att han har talang där (bättre än rally iaf).

Dels så behöver det hända nåt i F1:en. De har det inte gjort dom senaste åren i min mening.
Visst vore det roligt om han kunde visa sig konkuranskraftig på F1 med.
Tyvärr så var han väll ett par sek efter vid tester med Ferrari (?) på varje varv och det är lite för myckt med.
Tror det är svårt idag att byta sport precis som jag har svårt att tänka mig Colin lyckas inom Moto Gp när dom i toppen börjar så tidigt idag!

Edit: Menar alltså ifrån 2 till 4 hjul.
Mattias Ekström har ju tex bevisat att han är riktigt duktig på rally med och inte bara banracing men det beror på att dom är så vana att åka mycket bil.
Det finns väll exempel på cross förare som har gått till motogp och lyckats halvbra iaf men inte vad jag vet nån som har hoppat mellan bil och motorcykel eller tvärt om och fått till det.

Edit igen: Jo det finns en iaf! Kommer inte på vad han heter men han började att åka Dakar med hoj och vann ett par gr , gick sedan över till bil och det gick riktigt bra för han då med.
Dock är Dakar en väldigt speciell tävling.

Last edited:
Peterhansel ?

MT skrev:
Edit igen: Jo det finns en iaf! Kommer inte på vad han heter men han började att åka Dakar med hoj och vann ett par gr , gick sedan över till bil och det gick riktigt bra för han då med.
Dock är Dakar en väldigt speciell tävling.

MT skrev:
Visst vore det roligt om han kunde visa sig konkuranskraftig på F1 med.
Tyvärr så var han väll ett par sek efter vid tester med Ferrari (?) på varje varv och det är lite för myckt med.
Tror det är svårt idag att byta sport precis som jag har svårt att tänka mig Colin lyckas inom Moto Gp när dom i toppen börjar så tidigt idag!

Edit: Menar alltså ifrån 2 till 4 hjul.
Mattias Ekström har ju tex bevisat att han är riktigt duktig på rally med och inte bara banracing men det beror på att dom är så vana att åka mycket bil.
Det finns väll exempel på cross förare som har gått till motogp och lyckats halvbra iaf men inte vad jag vet nån som har hoppat mellan bil och motorcykel eller tvärt om och fått till det.
Du får tänka på att han va endast ett fåtal sekunder långsammare än banrekordet på Ferraris testbana. De är inte dåligt på något sätt. Till och med teamchefen för Ferrari sa att om han (Rossi) ville komma över så gick de att ordna.

Sen, är det någon från Roadracing-Vm som har gått över till F1 för en massa år sen (kan ha varit tvärt om också). Kommer inte ihåg vad han heter bara. Dom berättade om det på eurosport vid nåt race under hösten.

Jag tror på honom, helt klart.

ec2bme skrev:
Du får tänka på att han va endast ett fåtal sekunder långsammare än banrekordet på Ferraris testbana. De är inte dåligt på något sätt. Till och med teamchefen för Ferrari sa att om han (Rossi) ville komma över så gick de att ordna.

Sen, är det någon från Roadracing-Vm som har gått över till F1 för en massa år sen (kan ha varit tvärt om också). Kommer inte ihåg vad han heter bara. Dom berättade om det på eurosport vid nåt race under hösten.

Det säger inte så mycket tyvärr utan beror helt på vad han har för däck, mycket soppa osv. Banrekordet är under tävling och då har man helt andra inställningar på bilen.
Det som är intressant är vad dom andra körde på med likande inställningar och jag har för mig att det var ganska stor skillnad.

Det stämmer att det finns en som har vunnit både F1 och föregångaren till MotoGp. Det var dock ett par år sedan.
Jag tror det är jäkligt svårt att göra om det idag precis som det är svårt att vinna både höjdhopp 100m och maraton i OS idag.

Fast ingen skulle bli gladare än jag om Rossi lyckades i nån annan gren.
Det är coolt med en outsider som spöar proffsen.

Heda: Japp det var han jag tänkte på.

Edit: Jag tror att både Ferrari och Pegaut är mest intresserade av det massmediala intresset som dom får när dom gör sådana grejor.
Sedan så är det säkert inte så svårt för Rossi att skrapa ihop en sponsorbudget och ta med sig till en ny sport.
Med andra ord pengar som allt annat.

Edit igen: Var det verkligen på Ferraris testbana dom var? Jag har för mig att det var på nån annan bana.

Last edited:
ec2bme skrev:

John Surtees

Den enda människan som vunnit VM på hoj o Formel1!!

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick