ec2bme skrev:
Du får tänka på att han va endast ett fåtal sekunder långsammare än banrekordet på Ferraris testbana. De är inte dåligt på något sätt. Till och med teamchefen för Ferrari sa att om han (Rossi) ville komma över så gick de att ordna.
Sen, är det någon från Roadracing-Vm som har gått över till F1 för en massa år sen (kan ha varit tvärt om också). Kommer inte ihåg vad han heter bara. Dom berättade om det på eurosport vid nåt race under hösten.
Jag tror på honom, helt klart.
Det säger inte så mycket tyvärr utan beror helt på vad han har för däck, mycket soppa osv. Banrekordet är under tävling och då har man helt andra inställningar på bilen.
Det som är intressant är vad dom andra körde på med likande inställningar och jag har för mig att det var ganska stor skillnad.
Det stämmer att det finns en som har vunnit både F1 och föregångaren till MotoGp. Det var dock ett par år sedan.
Jag tror det är jäkligt svårt att göra om det idag precis som det är svårt att vinna både höjdhopp 100m och maraton i OS idag.
Fast ingen skulle bli gladare än jag om Rossi lyckades i nån annan gren.
Det är coolt med en outsider som spöar proffsen.
Heda: Japp det var han jag tänkte på.
Edit: Jag tror att både Ferrari och Pegaut är mest intresserade av det massmediala intresset som dom får när dom gör sådana grejor.
Sedan så är det säkert inte så svårt för Rossi att skrapa ihop en sponsorbudget och ta med sig till en ny sport.
Med andra ord pengar som allt annat.
Edit igen: Var det verkligen på Ferraris testbana dom var? Jag har för mig att det var på nån annan bana.