Zilversurfer
Så, in i träsket igen
Han som är klubbens president eller vad dom kallar det för är pappan till Rossis medhjälpare på racen och bästa vän Uccio.
Ännu säkrare
Han som är klubbens president eller vad dom kallar det för är pappan till Rossis medhjälpare på racen och bästa vän Uccio.
Såg denna artikeln:
http://bike.se/content/3973/
Enligt BIKE så är det nu helt klart att han kör på Sachsenring.
Läser ni på något annat sätt än jag gör? Står väl inget nytt på något ställe, bara att det fortfarande är läkare som avgör. Rossi vill åka om han får men det är inte bestämt ännu.
Känns som en spionromanUccio ska ha setts köra Rossi's "husbil" norrut.
http://www.motosprint.it/motomondiale/motogp/2010/07/13-2892/Rossi+correrà+al+Sachsenring...
Läser ni på något annat sätt än jag gör? Står väl inget nytt på något ställe, bara att det fortfarande är läkare som avgör. Rossi vill åka om han får men det är inte bestämt ännu.
Nu står det klart att Valentino Rossi kommer att göra sin efterlängtade comeback till MotoGP redan till helgen. Ersättaren Wataru Yoshikawa kommer dock att stå redo om något skulle gå fel.
Valentino Rossi will make his return to action at this weekend’s eni Motorrad Grand Prix Deutschland, provided he receives clearance on Thursday from the Chief Medical Officer at Sachsenring.
Bike:
MotoGP.com:
Nåt annat vet inte jag iaf. Det står ju lite olika. Enligt BIKE är det helt klart, men enligt MotoGP.com måste han få bekräftelse från någon läkartyp. Man kanske borde gå efter MotoGP.com, eftersom de förmodligen har större knowledge om MotoGP än BIKE.
Rossis egna läkare tycker han kan åka men någon officiell "tävlingläkare" måste också OK:a hans deltagande.
Det kanske inte är helt fel. Att någon opartisk tar en titt på honom, någon som inte är betald av Rossi eller teamet.
Ett likadant trauma igen mot underbenet, där cirkulationen ännu inte kan vara fullt återställd och frakturen definitivt inte läkt, kan gå riktigt illa.
Så illa att benet inte går att rädda.
Jo, jag vet vad jag pratar om. Att ta hand om sådant här är min vardag och mitt yrke.
Silvano Galbusera Yamaha WSBK TEAM
"We got more feedback from Rossi in just 250kms than from our riders in half a season: the team wishes not to go into details but Rossi asked for the TC parameters to be radically changed. If he had more times he would have worked on the geometry and overall balance of the bike. The R1 is too low and because of this the tires don't work well."
Förvånande uttalande men som sagts, det säger ju rätt mycket om Rossis storhet som förare.Silvano Galbusera Yamaha WSBK TEAM
"We got more feedback from Rossi in just 250kms than from our riders in half a season: the team wishes not to go into details but Rossi asked for the TC parameters to be radically changed. If he had more times he would have worked on the geometry and overall balance of the bike. The R1 is too low and because of this the tires don't work well."
Typ nåt sånt.Jobbar du som fältskär?
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |