Rossi tillbaks först 2011

När och hur kommer Rossi tillbaks?


  • Antal röstningar
    0

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Läser ni på något annat sätt än jag gör? Står väl inget nytt på något ställe, bara att det fortfarande är läkare som avgör. Rossi vill åka om han får men det är inte bestämt ännu.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Läser ni på något annat sätt än jag gör? Står väl inget nytt på något ställe, bara att det fortfarande är läkare som avgör. Rossi vill åka om han får men det är inte bestämt ännu.

På motogp.com står det att läkaren har givit tillstånd för att köra, men att Yoshikawa ska stå stand by om det inte skulle funka!
ojdå:glömdet läste lite snabbt, tydligen måste läkaren på banan godkänna det oxå! men det kommer de att göra!
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Läser ni på något annat sätt än jag gör? Står väl inget nytt på något ställe, bara att det fortfarande är läkare som avgör. Rossi vill åka om han får men det är inte bestämt ännu.

Bike:

Nu står det klart att Valentino Rossi kommer att göra sin efterlängtade comeback till MotoGP redan till helgen. Ersättaren Wataru Yoshikawa kommer dock att stå redo om något skulle gå fel.

MotoGP.com:

Valentino Rossi will make his return to action at this weekend’s eni Motorrad Grand Prix Deutschland, provided he receives clearance on Thursday from the Chief Medical Officer at Sachsenring.

Nåt annat vet inte jag iaf. Det står ju lite olika. Enligt BIKE är det helt klart, men enligt MotoGP.com måste han få bekräftelse från någon läkartyp. Man kanske borde gå efter MotoGP.com, eftersom de förmodligen har större knowledge om MotoGP än BIKE.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Bike:



MotoGP.com:



Nåt annat vet inte jag iaf. Det står ju lite olika. Enligt BIKE är det helt klart, men enligt MotoGP.com måste han få bekräftelse från någon läkartyp. Man kanske borde gå efter MotoGP.com, eftersom de förmodligen har större knowledge om MotoGP än BIKE.

Men herregud, läser du inte längre än ingressen i det du länkar till, de har ju använt samma källa:

"I'm really excited that my doctors think I can ride this weekend. Tomorrow I will see the medical officer and then we will have the final decision."

Det kanske bara är en formalitet att ytterligare en läkare ska titta på Rossi men det är i alla fall den läkaren som ger klartecken eller ej.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Rossis egna läkare tycker han kan åka men någon officiell "tävlingläkare" måste också OK:a hans deltagande.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Rossis egna läkare tycker han kan åka men någon officiell "tävlingläkare" måste också OK:a hans deltagande.

Det kanske inte är helt fel. Att någon opartisk tar en titt på honom, någon som inte är betald av Rossi eller teamet.
Ett likadant trauma igen mot underbenet, där cirkulationen ännu inte kan vara fullt återställd och frakturen definitivt inte läkt, kan gå riktigt illa.
Så illa att benet inte går att rädda.

Jo, jag vet vad jag pratar om. Att ta hand om sådant här är min vardag och mitt yrke.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Det kanske inte är helt fel. Att någon opartisk tar en titt på honom, någon som inte är betald av Rossi eller teamet.
Ett likadant trauma igen mot underbenet, där cirkulationen ännu inte kan vara fullt återställd och frakturen definitivt inte läkt, kan gå riktigt illa.
Så illa att benet inte går att rädda.

Jo, jag vet vad jag pratar om. Att ta hand om sådant här är min vardag och mitt yrke.

Jobbar du som fältskär? ;)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIAT Yamaha press realese

Valentino Rossi has been officiallt cleared to ride at this weekends German Grand Prix at the Sachsenring, sex weeks after his accident at Italy.

The FIAT Yamaha rider was examined by the cheif Medical Officer for this event, Dr. Huber Fischer, who found him fit enaugh to compete this weekend. Rossi will be presentet at the Official Press Conferance at Sachsenring at 17:00 CET today.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Då vart de klart

"Valentino Rossi has been officially cleared to ride at this weekend's German Grand Prix at the Sachsenring, six week's after his accident in Italy," said a statement released by Rossi's Fiat Yamaha Team."
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Silvano Galbusera Yamaha WSBK TEAM

"We got more feedback from Rossi in just 250kms than from our riders in half a season: the team wishes not to go into details but Rossi asked for the TC parameters to be radically changed. If he had more times he would have worked on the geometry and overall balance of the bike. The R1 is too low and because of this the tires don't work well."
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Silvano Galbusera Yamaha WSBK TEAM

"We got more feedback from Rossi in just 250kms than from our riders in half a season: the team wishes not to go into details but Rossi asked for the TC parameters to be radically changed. If he had more times he would have worked on the geometry and overall balance of the bike. The R1 is too low and because of this the tires don't work well."

snacka om att såga sina egna förares förmåga att leverera feedback. det råder väl iofs ingen tvekan om att rossis förmåga att utveckla en hoj är enorma.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Silvano Galbusera Yamaha WSBK TEAM

"We got more feedback from Rossi in just 250kms than from our riders in half a season: the team wishes not to go into details but Rossi asked for the TC parameters to be radically changed. If he had more times he would have worked on the geometry and overall balance of the bike. The R1 is too low and because of this the tires don't work well."
Förvånande uttalande men som sagts, det säger ju rätt mycket om Rossis storhet som förare. :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top