Tror ni Rossi fortsätter köra om Burgess säger nu får det räcka och lämnas efter 2012? Det blir lite kaka på kaka med motgångar så risken är stor att han lägger ner det helt då, kanske kör rally för skoj skull.
Ligger mycket i det, tror jag.
Skulle tro att Rossis ork är på upphällningen. Det är möjligt att hans utspel efter Qatar var mkt medvetet, Rossi om någon vet hur det fungerar i depån och i media, för att pressa Ducati att göra
allt som krävs. Men jag tror också att det han sa var sant (även om han valde att dela det offentligt): att han övervägde att köra in i depån och avsluta racet för att det kändes så hopplöst. Han är den största sjärnan i GP-racing på 30 år (kanske någonsin), men han är också av kött och blod, tärd och sliten av Simoncellis död, förra säsongens fiasko och besvikelsen över att allt hårt arbete inför den här säsongen inte har lett någonstans.
Nu är dock säsongen lång och jag tycker det vore konstigt om det inte kunde få sådan fart att de stod på pallen i alla fall ett par gånger.
En intressant fråga nu är ju:
”Hur påverkar det Rossis möjligheter att Audi nu äger Ducati?”
Hur viktigt anser man att det är på Audi att Ducati blir ett vinnande märke i MotoGP? Har Audi pratat med Rossi och gjort utfästelser? Kommer de att göra det eftersom de värderar hans närvaro hos Ducati som strategiskt viktigt?
Det är ju sant som du skriver att säsongen är lång och att alla redan nu är dödligt medvetna om vad som krävs. Det känns svårt att föreställa sig att Ducati skulle upprepa det man gjorde för ett år sedan: borsta grisen.