David Emmett om frågan.
http://motomatters.com/opinion/2012/04/17/between_the_devil_and_the_deep_blue_sea_.html
http://motomatters.com/opinion/2012/04/17/between_the_devil_and_the_deep_blue_sea_.html
Det rycktas om att de började bygga en redan efter första testen på Sepang och Barbera har sagt att den ska komma till race 4-5. Men vi får väl se.Tror inte de kommer hinna bygga en 75 graders motor särskilt snabbt men man vet ju aldrig.
Grymt bra artikel!
Eller hur? Men S&S3M gör ofta (men inte alltid) just antaganden om hur det förhåller sig på gruppnivå genom erfarenheter på individnivå. Förhastade/felaktiga slutsatser om sambandet mellan x och y. Det är visserligen jätteintressant med hypoteser och gissningar, men man måste vara medveten om att de är just detta och kunna värdera sannolikhet och vara öppen för alternativa förklaringar, även om de inte passar in i ens personliga universum om vad som är rätt och fel.Har lite svårt att tro helhjärtat på det där när man vill sänka Rossis lön för att ge Lorenso mer.
Då är det nåt som inte stämmer med ditt antagande där.
Vad bjuder du på som inte är hypoteser och gissningar?Det är visserligen jätteintressant med hypoteser och gissningar, men man måste vara medveten om att de är just detta och kunna värdera sannolikhet och vara öppen för alternativa förklaringar, även om de inte passar in i ens personliga universum om vad som är rätt och fel.
Det är såklart de olika delarna i kombination med varandra. Om man tittar på vad som har varit bestående problem för Ducati har det varit dålig känsla i framändan - majoriteten av alla krascher som Ducatiförare gjort sedan 2008 och framåt har ju varit low siders.
Det är ju enklasre & snabbare att ordna en ny ram än att konstruera om hela motorn, dessutom med motorbegränsningarna som är i klassen, vilket var det man adresserade förra året men inte fick till fullt ut. Nu är motorn den sista pusselbiten enligt de som kan det här bättre. Solklart ett akslag för Ducati som har en hoj som inte är lika bra som Yamahan och Hondan.
Jag är inte bättre på att gissa än någon annan.Vad skulel göra dig bättre lämpad att kunna sortera i dessa olika hypoteser och gissningar?
Så har det varit de flesta säsonger under de senaste 30 åren och ganska många har velat se det.Samtidigt tävlar Honda och Yamaha om vem som är bäst i Motogp....vem vill se det?
Så har det varit de flesta säsonger under de senaste 30 åren och ganska många har velat se det.
Vad var det som var korkat?Att ens skriva nåt så korkat "att många vill se det" klart det är roligare att se den största klassen där det finns mer än 2 märken som vinner.
En kompaktare mot r med bättre COG förändrar inte känslan för framändan per se men det gör att man kan placera vikten i ramen/chassiet mer optimalt och exaktare. Den motorkonstruktion de har nu är ju fysiskt större än en Honda eller Yamahamotor tex.På vilket sätt ökar känslan för framändan om man skapar en konstruktion med bättre COG?
Skulle en mer kompakt motor minska vikt förskjutningen vid broms resp acceleration.
Förra året ansågs det att den självbärande ramen för rigid och gav inte feedback.
Det känns som Ducati är nära att dra sig ur Mgp om dom inte får resultat, hur motiverade är sponsorer att gynna ett märke som är så långt ifrån en pallplats?
Men du värderar ju olika personers inlägg olika och kallar en del av det "brus" och annat är det inte. Det är väl ändå att sätta sig på om inte en hög häst så åtminstone en liten ponny.Jag är inte bättre på att gissa än någon annan.
Vad jag säger är att det försvårar en diskussion att ta sig framåt mot ny kunskap i ämnet om tillräckligt många (eller en som tar mycket utrymme) bidrar med mycket brus.
Det dråpliga är att även det här inlägget är just brus. Visserligen för att påtala vikten av att hålla nere mängden brus, men ändå.
Fast visst har väl Rossi pratat om att han vill ha mer vikt mot framändan för att det skulle förbättra känslan? Det kanske dock mer är en fråga om balans under inbromsning, och därmed förmåga till hög ingångsfart, än 'greppkänsla'.En kompaktare mot r med bättre COG förändrar inte känslan för framändan per se men det gör att man kan placera vikten i ramen/chassiet mer optimalt och exaktare. Den motorkonstruktion de har nu är ju fysiskt större än en Honda eller Yamahamotor tex.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |