NSB33
Mullsjö Maniac
Om Rossis framtid?
Nej, om att vem som helst kan stå på pallen i regn
Läs ovan igen retades lite med sos3M
Om Rossis framtid?
Deras ambition är att vara tillbaka 2014. Någon spansk tidning skrev om deras hoj som de hade bilder på. Blir tydligen en radfyra och inte som tidigare en V-motor.Länge sen jag läste i den här tråden nu, ingen som tror på Rossi hos Suzuki nästa år?
Inte troligt jag vet... Men dom är ju på väg tillbaka.
Eller så kickar de Pedrosa. Med Marquez har de ju redan den spanjor som Repsol verkar kräva och i ärlighetens namn har ju inte Pedrosa direkt rosat marknaden med annat än enstaka racevinster.Tror nästan Honda är det mest logiska så som situationen ser ut nu, med Stoners allt för tidiga pensionering. Men max ett år tror jag.. För den platsen är nog bokad till Marquez så fort reglerna tillåter att han sätter sig på en fabrikare.
Eller så kickar de Pedrosa. Med Marquez har de ju redan den spanjor som Repsol verkar kräva och i ärlighetens namn har ju inte Pedrosa direkt rosat marknaden med annat än enstaka racevinster.
Det var precis det jag menade även om jag också ser att det blev lite väl otydligtJag tror att Pedrosa kommer vara borta ur Repsol-garaget till 2014, då Marquez förmodligen flyttar in.
Absolut inte omöjligt men frågan är om Honda kan ha 3 fabrikshojar 2013 och om Repsol vill betala för den extra hojen. Vet att Simoncelli hade en fabrikare förra året men det är ju ingen garanti för att Honda kan fixa det igen.Fullfabrikare i sat-team med Repsolspons är väl ingen omöjlighet?
åt Marquez alltså.
Honda hade fyra fabrikare (Stoner, Pedrosa, Dovi och Simoncelli) förra året och Repsol pröjsade för tre av dem.Absolut inte omöjligt men frågan är om Honda kan ha 3 fabrikshojar 2013 och om Repsol vill betala för den extra hojen. Vet att Simoncelli hade en fabrikare förra året men det är ju ingen garanti för att Honda kan fixa det igen.
Vi får väl se
Ja just det, så var detHonda hade fyra fabrikare (Stoner, Pedrosa, Dovi och Simoncelli) förra året och Repsol pröjsade för tre av dem.
Vi kanske får nöja oss med repriser?
http://gizmodo.com/5903918/sick-bik...ost-disgusting-elevator-of-all-time/gallery/1
EDIT: Var nog lite snabb i min tolkning där. De får max ha 4 hojar fördelade på 2 i ett fabriksteam och 2 i ett satellitteam. Det skulle kunna innebära 4 fabrikshojar som mest.
Ja, så har jag förstått det. Fabriksteamet finansieras av fabriken (och sponsorer) och personalen är anställda av dem. I satellitteamen är det sponsorerna som står för allt och personalen är anställda av teamägaren. Finns säkert undantag men på det stora hela ska det vara så.Vad är definitionen på ett fabriksteam respektive privatteam egentligen? Jag har alltid tänkt att jag vet vad det är, "fabriksteamen har bättre grejer tidigare, typ" men när jag tänker efter vet jag nog egentligen inte. Alla har ju cyklar direkt från fabrik eftersom de inte säljs via återförsäljare. Handlar det om ekonomiskt stöd från fabrik, eller vad är det som skiljer?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |