RPM tidningen, vad tycks?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kom hem från tyskland och hitta den på hallgolvet.

ambitiöst, snyggt, nästan välskrivet, men som förbundstidning i framtiden? nej tack inte ihop med cross och bil.
det står det inte heller att det är eller ska bli, men det är min reflektion iaf..

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
R2 skrev:
2281397 kom hem från tyskland och hitta den på hallgolvet.

ambitiöst, snyggt, välskrivet, men som förbundstidning i framtiden? nej tack inte ihop med cross och bil.

Förstod inte ens att det var en förbundstidning. Är Maria Björklund känd för ngt?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag är intresserad av roadracing, såg inget sånt i den tidningen.Det gör jag ju inte i ib heller för den delen..

Hur som helst inget jag skulle betala för.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Förbundstidning utgav den sig väl ändå inte att vara?
Jag tyckte det var lite kul och blandad läsning, även om vissa saker kändes lite krystat. Som att man skulle pricka vad alla ville läsa om, men ändå inte nådde ända fram.
Men som första exemplar, godkänt, men inte så att jag direkt springer och beställer en prenumeration, då får de fixa nåt bättre.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nej dom utger sig inte för att vara förbundstidning alls,
men när det i "Ledaren" står att man som licensierad förare genom svemo får tidningen...
då hintar man att det är en intention att jobba åt det hållet..

IB, Race och nu detta, varför ska alla söla med så vitt skilda sporter..

SvenskRoadRacing var ju ett bra alternativ men....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:
2281757 nej dom utger sig inte för att vara förbundstidning alls,
men när det i "Ledaren" står att man som licensierad förare genom svemo får tidningen...
då hintar man att det är en intention att jobba åt det hållet..

IB, Race och nu detta, varför ska alla söla med så vitt skilda sporter..

SvenskRoadRacing var ju ett bra alternativ men....

Har inte det mest med vem som är chefredaktör? D.v.s de nyttjade ett register över folk som de vet är intresserade av motorsport/bilar/hojar, precis som när man får lite riktad reklam från vissa hojbutiker ibland.
Skulle inte tro att de hade råd att skicka ut gratis-ex till fler än så i en första omgång iaf.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wheela i gympadojer är inget som SVEMO stöttar dock.

/Micke SVEMO

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
GSXR1100R skrev:
2281934 Wheela i gympadojer är inget som SVEMO stöttar dock.

/Micke SVEMO

nä precis tyckte det va ett rent skämy deras test

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jag fick ingen tidning trots licens, får väl hoppas att brevbäraren kommer med den imorgon.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Stod ju inget om RR där, att wheela med en gathoj iförd gympadojor ger ingen cred från mig.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2282305 Stod ju inget om RR där, att wheela med en gathoj iförd gympadojor ger ingen cred från mig.
Det skriver du bara för att du är avundsjuk :dummer

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2282321 Det skriver du bara för att du är avundsjuk :dummer
Hehe, jag kan inte köra på bakhjulet men tycker att tidningar bör publicera bilder med korrekt utrustning när bilderna är tagna på allmän väg. De skröt också om gasen-i-botten körningar på allmän väg och hade en del mycket märkliga fel både bland gathojstesterna och cross-sidorna.

Som officiell tidning är den ju diskvalificerad och att jag själv skulle betala för bara yta och inget djup blir ju inget av.

Svensk Roadracing gillade jag däremot och ser fram emot nästa nummer. De var på plats på b-racet i helgen så det blir säkert en artikel om det. :)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Chris Ash skrev:
2282703 Gav ett väldigt amatörmässigt intryck, ungefär som en skoltidning på högstadiet.

Precis min tanke. Många små missar och väldigt ostrukturerat.
Visserligen skrev de att tidningen skulle fokusera på skribentens tankar och känslor istället för rena fakta, men det minsta man kan begära är väl att de skriver rätt motortyp.... :7peta

Nä, det var verkligen ingenting för mig, sämsta motortidningen jag läst hittils.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Min dotter på 10 mån tyckte den var skit. Hon rev sönder tidningen innan jag han läsa första sidan:)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Zilversurfer skrev:
2282978 Min dotter på 10 mån tyckte den var skit. Hon rev sönder tidningen innan jag han läsa första sidan:)

Hon blir nog arg recencent (stavas det så?) med tiden. Klar talang!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
har inte fått tidningen.. sablar. Men jag har oxå hört den var väldigt amatörgjord...

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Hotpantsen som den rödhåriga madamen bär (i slutet av tidningen) går under namnet Slut Hotties :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
flugan skrev:
2282989 Hotpantsen som den rödhåriga madamen bär (i slutet av tidningen) går under namnet Slut Hotties :hihi
Det var ju den slutgiltiga förolämpningen att de inte kunde haft en brud som gjorde skäl för namnet Hottie i stället för denna där... :D

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det var väldigt glassigt papper och snygg layout men jag förstod inte riktigt vad som var meningen med den. Inga artiklar (utom crosstestet) kändes särskillt meningsfulla eller seriösa. Men visst var det lite kul läsning! Lite många kockar och sämre soppa dock. Dom skulle nog försöka fokusera på några av alla ämnen dom tog upp.

Kul initiativ dock. Allt nytt är skoj! :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati