RR forumet har ballat ur

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
Senaste tiden har det varit mycket skit här på RR forumet, allt från familjebilder till katter och annat. Visst skitkul men borde de inte hålla till på de andra forumen.
Syftet med RR forumet är ju att man ska snacka racing, få tips mm

Snälla kan vi inte hålla skitsnacket på "skitsnacktråden"??? :(

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
håller med, allt för mycket prat om att det är nått på tv nu eller att man har lackat om kåpan, fan ha lite ambitioner och organisera er som förare här, ta upp ämnen som bansäkerhet, marknadsföring av RR, och det tröga beslutsgången inom svemo och arrangörer....
visst det ska va kul att titta in här åxå men det har blivit sämre.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
håller fullständigt med!

Väl mycket krinmskrams ibland, vissa tror väl att detta ställe är som typ lunar storm eller vad det heter.

nä en lite uppryckning behövs. :tummenupp

Tolf

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan flytta ner forumet en bit på forumlistan. Det kan hjälpa att hålla bort spam kommentarerna.

Vad mer kan göra? jag håller faktist med. Hur ska vi få mer RR trådar här?

ska jag flytta de jag anser som mindre RR relaterade trådar till annat mer passande forum?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hmm.. kollade just efter.. det är inte många trådar som är helt orelaterade till RR.

vissa snackas det mindre vettigt i och det är lite oseriösa frågor o samtalsämnen. ska jag ta bort dem? känns som jag kränker inviden som la in tråden.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
KJS skrev:
håller med, allt för mycket prat om att det är nått på tv nu eller att man har lackat om kåpan, fan ha lite ambitioner och organisera er som förare här, ta upp ämnen som bansäkerhet, marknadsföring av RR, och det tröga beslutsgången inom svemo och arrangörer....
visst det ska va kul att titta in här åxå men det har blivit sämre.

Kåpor har väl med Racing att göra????

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag personligen tycker inte att du ska va i och pilla på trådarna i sig, det är upp till användarna att skriva vad dom vill, men man måste ju få veta vad andra på forumet tycker, åt vilket håll det lutar.
Om det sen inte händer nått så är inte intresset större eller forumet bättre.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
KJS.. jag ändrar aldrig innehållet om det inte är något som hänt i den som gör att jag "måste" ta bort saker.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ducati748rs skrev:
Kåpor har väl med Racing att göra????
absolut, men att lägga ut bilder på en ny lack eller nya klistermärken hör inte hemma i racingforumet, enligt mig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
KJS skrev:
absolut, men att lägga ut bilder på en ny lack eller nya klistermärken hör inte hemma i racingforumet, enligt mig.

kanske ska uppdela RR forumet lite?
t.ex ett nytt Under forum.. som heter "visa upp din båge / tillbehör"? vore det bra?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
kanske ska uppdela RR forumet lite?
t.ex ett nytt Under forum.. som heter "visa upp din båge / tillbehör"? vore det bra?
låter bra, men kanske ska du fråga alla i en ny tråd...

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
KJS skrev:

Mja... Jag tycker allt det kan vara kul att se bilder om nån har byggt/lackat/trimmat lite på hojen! Det stör väl inte om det kommer upp en sån tråd?

EDIT: Sen tycker jag redan att det har blivit väl många kategorier att snacka i. En till skulle bara krångla till det. Det kommer ju inte upp så ofantligt mycket nya trådar under RR att man inte har tid att skumma igenom alla.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kanske en välskriven "Regel" tråd i RR forumet för att se till att det håller sig inom gränserna av vad RR innebär och handlar om..

nån som känner sig manad att skriva denna? Skicka mig ett PM.. eller om du vill diskutera det öppet.. posta här i.. så tar vi slutlistan på "regler" för rrforumet och lägger och håller oss efter den.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RR-forumet har blivit tråkigt. Var är all pajkastning och duelltrådarna men Nr18 och Chrille(mfl) som kunde växa till ett par hundra inlägg på bara nån dag? Heta diskussioner om GP förr och nu? Intressanta regeldiskussioner osv.....

Tyvärr har jag knappt tillgång till dator längre så jag har för lite tid att vara med och starta roliga trådar :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
RR-forumet har blivit tråkigt. Var är all pajkastning och duelltrådarna men Nr18 och Chrille(mfl) som kunde växa till ett par hundra inlägg på bara nån dag? Heta diskussioner om GP förr och nu? Intressanta regeldiskussioner osv.....

Tyvärr har jag knappt tillgång till dator längre så jag har för lite tid att vara med och starta roliga trådar :rolleyes:

kanske tråkigt generellt inom MotoGP, WSB osv..

Kato's bortgång dämpar även stämmningen.. kanske inte mycket.. men iaf..

Det är svårt att snacka om vem som kommer vinna MotoGP i år.. det det är självklart.. Rossi igen!.. vilken gör MotoGP mindre spännande.

Om det är tråkigt.. försök att göra det bättre...

vanligtvis när en tråd kommer upp som den här.. så drar det ytterligare ner ett forum... men det är bra att prata om det oxå för att se vad som kan göra.

behöver förslag till vad som kan göras. jag är redo att göra ändringar.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning