RR forumet har ballat ur

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
kanske tråkigt generellt inom MotoGP, WSB osv..

Kato's bortgång dämpar även stämmningen.. kanske inte mycket.. men iaf..

Det är svårt att snacka om vem som kommer vinna MotoGP i år.. det det är självklart.. Rossi igen!.. vilken gör MotoGP mindre spännande.

Om det är tråkigt.. försök att göra det bättre...

vanligtvis när en tråd kommer upp som den här.. så drar det ytterligare ner ett forum... men det är bra att prata om det oxå för att se vad som kan göra.

behöver förslag till vad som kan göras. jag är redo att göra ändringar.

Som jag skrev så har jag inte vansinnigt med tid framför en dator och den mesta tiden går åt till att läsa det jag tycker verkar intressant.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ducati748rs skrev:
Om det är tråkigt.. försök att göra det bättre...

Alla har en egen uppfattning om vad som är bra och dåligt så det blir alltid diskutioner hur man än vrider och vänder på det.
Så enkelt är det....

jo.. men dem som har tråkigt borde komma till mig och säga vad som är tråkigt så vi får en bättring på det.. tror inte att dem som är glada med som det är blir arga för att det förbättras.

detta är ingen motattack. :) bara general idekommentar .. typ :brynad

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Jag för min del ser gärna inlägg om folk som gjort något nytt på sin racer. Nya kåpor, lack eller dylikt.

Om någon har kommit på en bra lösning för någonting på sin tävlingshoj så vill jag gärna läsa om det också i detta forum.

Så jag tycker att i princip allt som hör till preppandet av en tävlingshoj hör hit.

Webes trophy är ju också en kul grej som absolut ska vara kvar.

Så med andra ord så tycker jag att det är ganska bra som det är, fast det skulle få vara massor fler inlägg å diskussioner...

/lastu

- my two cents worth -

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
RR-forumet har blivit tråkigt. Var är all pajkastning och duelltrådarna men Nr18 och Chrille(mfl) som kunde växa till ett par hundra inlägg på bara nån dag? Heta diskussioner om GP förr och nu? Intressanta regeldiskussioner osv.....

Tyvärr har jag knappt tillgång till dator längre så jag har för lite tid att vara med och starta roliga trådar :rolleyes:
Duellerna finns fortfarande, men på ett annat forum. Vågar inte skriva vilket, för då blir jag väl bannad i detta forumet oxå :rolleyes:

Loranga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Har körkort i alla fall :)
Har läst era funderingar om varför RR-forumet har stagnerat i aktivitet. Har själv en hel del erfarenhet av forum, och att aktiviteten i forum sjunker med tiden är knappast någon nyhet för sporthoj.com bland alla forum som finns på nätet.

Jag tror att problemet är att det blir "inavel". Istället för att vara en fräsch spännande mötesplats med nya människor blir det som att bo i samma lilla stad år ut och år in, till sist känner alla varandra och vet vad alla tycker och tänker. Detta är något som knappast är unikt för sporthoj.com som sagt.

Om vi gör en analogi med nybyggarmark, tänk er alla svenskar (och alla andra) som stack till nordamerika för att få något som deras dåvarande tillvaro inte kunde ge, i detta fall mat.

Att alla forum från början är obruten nybyggarmark som befolkas av driftiga människor, som både är hungriga på att ge och ta, i forumfallet är det kunskapen om ett visst ämne som är det man är hungrig på. Nybyggarmarken blir till sist brukad, den ger inte så mycket nytt i form av kunskap, och de som inte flyttar från nybyggarmarken blir kvar och obemärkt skapar ett slutet samhälle (bruksorten) där alla vet vad alla andra tycker och tänker, och släpper helst inte in några nya åsikter av bekvämlighetsskäl. Jag kommer själv från en bruksort i Bergslagen, och jag vet hur stämningen kan vara på en insnöad ort.

Jag tror att det är ganska naturligt att många forum kommer och dör, det är rätt naturligt, och jag tror inte att det går att göra så mycket åt det. Även om sällskapet (forummedlemmarna) är kunniga och goda är det ändå svårt att ta till sig nya medlemmar, och det är svårt för en ny medlem att komma in i ett väl etablerat forum om man inte har beredskap för det. Det är bekvämast så. Finns det ingen vilja hos medlemmarna att utveckla forumet med nytt blod så kommer forumet att dö ut.

Den enda lösningen jag kan komma på är att de befintliga medlemmarna vill förnya forumet, istället för att konservera någon slags isolerad småstadskänsla där alla vet vad alla tycker. Alla på forumet som fortfarande vill få ut något av forumet bör nog fråga sig själva vad man vill tillföra forumet och vad man vill få ut av det. Det är med andra ord inte mycket man kan göra som forumägare, förutom att stimulera en ny debatt.

/Mats

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Loranga skrev:
Har läst era funderingar om varför RR-forumet har stagnerat i aktivitet. Har själv en hel del erfarenhet av forum, och att aktiviteten i forum sjunker med tiden är knappast någon nyhet för sporthoj.com bland alla forum som finns på nätet.

Jag tror att problemet är att det blir "inavel". Istället för att vara en fräsch spännande mötesplats med nya människor blir det som att bo i samma lilla stad år ut och år in, till sist känner alla varandra och vet vad alla tycker och tänker. Detta är något som knappast är unikt för sporthoj.com som sagt.

Om vi gör en analogi med nybyggarmark, tänk er alla svenskar (och alla andra) som stack till nordamerika för att få något som deras dåvarande tillvaro inte kunde ge, i detta fall mat.

Att alla forum från början är obruten nybyggarmark som befolkas av driftiga människor, som både är hungriga på att ge och ta, i forumfallet är det kunskapen om ett visst ämne som är det man är hungrig på. Nybyggarmarken blir till sist brukad, den ger inte så mycket nytt i form av kunskap, och de som inte flyttar från nybyggarmarken blir kvar och obemärkt skapar ett slutet samhälle (bruksorten) där alla vet vad alla andra tycker och tänker, och släpper helst inte in några nya åsikter av bekvämlighetsskäl. Jag kommer själv från en bruksort i Bergslagen, och jag vet hur stämningen kan vara på en insnöad ort.

Jag tror att det är ganska naturligt att många forum kommer och dör, det är rätt naturligt, och jag tror inte att det går att göra så mycket åt det. Även om sällskapet (forummedlemmarna) är kunniga och goda är det ändå svårt att ta till sig nya medlemmar, och det är svårt för en ny medlem att komma in i ett väl etablerat forum om man inte har beredskap för det. Det är bekvämast så. Finns det ingen vilja hos medlemmarna att utveckla forumet med nytt blod så kommer forumet att dö ut.

Den enda lösningen jag kan komma på är att de befintliga medlemmarna vill förnya forumet, istället för att konservera någon slags isolerad småstadskänsla där alla vet vad alla tycker. Alla på forumet som fortfarande vill få ut något av forumet bör nog fråga sig själva vad man vill tillföra forumet och vad man vill få ut av det. Det är med andra ord inte mycket man kan göra som forumägare, förutom att stimulera en ny debatt.

/Mats

Jösses. :rolleyes:
Hur seriös är du? Känner du att du loggar ut med en hemläxa att förbättre ett FORUM på internet? :confused:
Är du internetmissbrukare?

Sporthoj kommer bara dö när svensken trycker på fel knappar och måste starta ett nytt forum :fakta

När jag reste ifrån nybyggarmarken fick jag sms, e-mail och folk kom till jobb för att personligen dra tillbaka mig. Så jag e fast. :( Därmed kommer sporthoj aldrig att dö heller. För jag kommer alltid att köra hoj :tummenupp

750RR

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
maverick_750rr skrev:
Jösses. :rolleyes:
Hur seriös är du? Känner du att du loggar ut med en hemläxa att förbättre ett FORUM på internet? :confused:
Är du internetmissbrukare?

Sporthoj kommer bara dö när svensken trycker på fel knappar och måste starta ett nytt forum :fakta

När jag reste ifrån nybyggarmarken fick jag sms, e-mail och folk kom till jobb för att personligen dra tillbaka mig. Så jag e fast. :( Därmed kommer sporthoj aldrig att dö heller. För jag kommer alltid att köra hoj :tummenupp

750RR

Det ÄR okej att inte skriva nåt om du inte förstår vad föregående talare pratar om...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Loranga skrev:
Jag tror att problemet är att det blir "inavel". Istället för att vara en fräsch spännande mötesplats med nya människor blir det som att bo i samma lilla stad år ut och år in, till sist känner alla varandra och vet vad alla tycker och tänker.

Huvudet på spiken.

Ett annat skäl till att debatten på RR-forumet har svalnat kan ju vara att säsongen har börjat och det är möjligt att faktiskt köra istället för att skriva om det.

Regler och uppmaningar lära knappast förändra läget.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
valmers skrev:
Försök förklara det för vederbörade.

Mavve har lovat att bli en snäll och trevlig person, även här på forumet. Han blev omvänd efter gårdagens körning på Knutstorp där han fick låna lilltösten.

Visst är det så Mavve :tummenupp

Jag gillar dig Mavve. Mest i verkligheten, på forumet går du ibland över styr. Låt oss nu SNÄLLA du se den verkliga Mavve även här.

Edit: stavflel

ps! visst var hon kulig att köra

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Swedie skrev:
kanske ska uppdela RR forumet lite?
t.ex ett nytt Under forum.. som heter "visa upp din båge / tillbehör"? vore det bra?

Jag tycker som Don X att fler forum bara skulle göra det krångligare. Så länge det är rubriker på trådarna i ett forum är det ju bara att välja det man vill läsa.

Att man som KJS saknar att vissa ämnen tas upp, är ju ingenting man löser genom att ta bort övriga inlägg. Det är ju upp till KJS och Dali, eller den som nu känner för det, att ta tag i dom lite mer allvarligare sidorna av sporten. Men detta bör ju inte utesluta det andra.

Själv tycker jag det är kul om ämnena har stor spännvidd. Man har ju som sagt alltid möljligheten att inte läsa det man tykcer är ointressant.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det här RR-forumet har alltid varit lite urballat, åtminstone så länge jag läst det..
Det är ibland både matnyttig och intressant info, lite skvaller, frågor och annat.
Givetvis ibland saker som är lite OT, men det stör inte mig särskilt mycket, är ju skyldig till en del av det också..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning