RR forumet har ballat ur

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Strikta On-Topic-forum riskerar att sakta tyna bort eftersom det blir för lite skrivet i dem. Och skrivs det inget finns inga skäl att gå in och kolla. Den risken är uppenbar i ett forum som gäller en sport som har så få utövare som RR. Man bör h i åtanke att intresset för RR är mycket varierande i detta forum. Personligen är jag bara halvintresserad av MotoGP, Synsam, "vem-är-vem-i-branschen" osv, men tycker att det är kul att köra bana och vill gärna prova tävla någon gång.

För forum torde gälla att:
inget OT = sotdöda
lagom OT = livat
för mycket OT = ointressant

Som vanligt en balansgång alltså.
 

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla, STHLM
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
Jag tycker att allt som har med racing har att göra borde vara på racingforumet, allt från tävlingsdatum till GP chat och nylackade kraschkåpor.
Jag håller inte med om att det är inavel och folk tröttnar på varandra. Det handlar inte om att tröttna utan ha rätt information på rätt ställe.
Jag tittar gärna vad mina RR kollegor har för husdjur men på Offtopic forumet, om nån har kört på Bogesundsvägen läser jag det gärna under Mc skitsnack.

Det jag vill (jag har ingen bestämmande rätt utan önskar) är att vi håller RR forumet så rent som möjligt. Jag skulle vilja att om det är nån som vill få bra information om racing ska man kunna referera till RR forumet på sporthoj.com på samma sätt som folk blir refererade till mcerr listan.
Forumet är mycket smidigare variant då man själv kan välja om man vill läsa om 600std eller 125junior.
Visst då tycker väl vissa att då kan jag väl skita i att läsa skräpet men det handlar inte om det, utan att kunna ha ett forum med kvalité och hög standard och som varar för evigt och evigt och ...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
När det kom till husdjursbiten(som jag är skyldig till), trillade det in under rr-forumet för att det just var på grund av att Melvin till viss del införskaffades för att jag ska få köra RR någorlunda ifred. Alltså inte strikt tekniskt RR, utan vilka sociala bitar man ibland kan tvingas till för att få köra RR.
Jag vet att jag inte är ensam om att ha flickvän/fru som hatar att man sysslar med den sport man gör, medan en del har större tur på den fronten. Därför trillade det in här under med en (OT) i rubriken.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jag håller faktiskt inte med kritikerna ett dugg. Bortsett från några få klavertramp så var RR-forumet fram till kraschen det allra bästa man kunde referera till, nu är det nummer 2 efter ett annat forum där en mindre användarskara kanske hållit nivån liiiiite högre, men inte mycket.

Jag tror och har fått höra att SH's RR-forum faktiskt har fått flera att fatta beslutet att köra en säsong som rookie genom att avdramatisera det hela och att ge folk en öppen kanal in i den märkliga världen. Vare sig det varit jag och flummer arton som krigat om vem som är bäst i det mediokra segmentet eller Cralles lysande diskussion runt effekt så har allt spelat en roll tror jag.

MCERR-listan anser jag dock har överlevt sig själv. En värdelös kanal där man pratar rakt ut i cyberspace och vet inte om vi är tio eller hundra som läser och bryr sig. Orsaken att lägga något där är att ett par killar långt upp i Svemo/SO läser inläggen.
 

Dali

Rekord i dekaltrimning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla, STHLM
Hoj
Ingen hoj :-(, MG TF160
oFFkeFF skrev:
När det kom till husdjursbiten(som jag är skyldig till), trillade det in under rr-forumet för att det just var på grund av att Melvin till viss del införskaffades för att jag ska få köra RR någorlunda ifred. Alltså inte strikt tekniskt RR, utan vilka sociala bitar man ibland kan tvingas till för att få köra RR.
Jag vet att jag inte är ensam om att ha flickvän/fru som hatar att man sysslar med den sport man gör, medan en del har större tur på den fronten. Därför trillade det in här under med en (OT) i rubriken.

OFFk0eFF du vet att jag tycker om dig :kär
Det var inte menat som påhopp, jag bara tog nåt som exempel.
Alltså allt jag skrivit är ju bara mina åsikter och hur jag tycker att det kan bli bättre. Även om det sällan händer kan jag ha fel :rock
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Dali skrev:
OFFk0eFF du vet att jag tycker om dig :kär
Det var inte menat som påhopp, jag bara tog nåt som exempel.
Alltså allt jag skrivit är ju bara mina åsikter och hur jag tycker att det kan bli bättre. Även om det sällan händer kan jag ha fel :rock

Naa, tog det inte som nåt påhopp heller.
Utan mer en förklaring att RR är rätt mycket mer än bara teknik, särskilt på forumet.
Jag har svårt att motivera de summor stålar man bränner på sin hobby för mig själv, hur enkelt är det då att förklara det för andra :)
Men visst, det är ibland lite väl OT och lite tjafs, men långt från som det är på de andra forumdelarna ibland, det är ju långt ifrån all spam som trillar in i mina vanliga mailboxar om vi säger så.
Dessutom tycker jag det är kul och trevligt när det dyker upp bilder på folks nya racers, både teknikmässigt och "stajlmässigt".
Tycker som chrille att det är rätt skönt att det ändå är en rätt laidback attityd här.
Nu har jag tillbringat betydligt mindre tid här den senaste tiden jämfört med vad jag brukat göra, men jag tycker ändå jag sett en minskning av trafiken här, vilket nog har att göra med att folk har fullt upp hemma i garagen och på banorna med träningar och allt.
Men urballat, njae, utflippat har det väl alltid varit :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vi lär nog få se en markant ökad frekvens med inlägg här när säsongen drar igång på riktigt och alla nyblivna Rookies blandas med de gamla rävarna på banorna.
Webes Trophy kommer ju att ge en hög frekvens med både ointressant tjafs och roliga diskussioner.

Utan det här forumet hade jag aldrig tänkt den befängda tanken att jag skulle ta licens - och jag är garanterat inte ensam om det. Hur många som stannar kvar eller utvecklas ordentligt är något vi får svar på men svensk RR har nog tjänat på detta ändå.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Jag tror och har fått höra att SH's RR-forum faktiskt har fått flera att fatta beslutet att köra en säsong som rookie genom att avdramatisera det hela och att ge folk en öppen kanal in i den märkliga världen.
Stämmer bra det. Jag hade inte ens övervägt licens eller tävlande utan detta forum.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Vill bara komma med en liten kommentar och en liten tankeväckare.

Jag har hänvisat flertal "höjdare" och "lågare" i RR-sverige till detta forum när det gäller tips och info, men framför allt som ett snabbt och relativt välbesökt (av "icke-elit" i alla fall) forum. Någon har väl fattat vinken, men många av "höjdarna" har tyckt att det varit alldeles för flamsigt och oseriöst och inte varit värdigt(?) ett officiellt organ. Likaså är (var?) väl driften lite si och så.

BP har nog fått en något seriösare respons, men annars så är dessa forum mer av typen "lekstuga" än möjligheten till en officiell kanal.

Det var kommentaren.

Nu till själva tankeväckare. Skulle det inte vara idé att skapa ett forum där vi som är RR-förare bara sprider info inom Svensk och Nordisk RR? Lite av en modern variant av MCERR-listan. De som vill prata Rossi å MotoGP kan ju lämnas utanför, utan bara ren och skär Svensk å Nordisk racing för de som deltar i densamma på ett eller annat sätt. Kanske inte lika social å rolig, men ett vettigt ställe där vi kan diskutera, tipsa och informera på ett bra sätt.
Tror ett sådant forum skulle ses som seriösare och få Svemo, klubbar och elitförare att inse dess värde.

Detta forum skulle kanske kunna ligga på SH eller BP, men varför inte som ett forum på roadracing.se och med enbart 1 tråd för enkelhetens skull. Kanske med en köp å sälj för enbart racing också (så man slipper läsa om gubbvingar till salu!)

/Micke
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
EazyLiving skrev:
....

Detta forum skulle kanske kunna ligga på SH eller BP, men varför inte som ett forum på roadracing.se och med enbart 1 tråd för enkelhetens skull. Kanske med en köp å sälj för enbart racing också (så man slipper läsa om gubbvingar till salu!)

/Micke

Den tanken ligger i startgroparna redan och förhoppningen är då att vi på roadracing.se får en sådan besöksfrekvens att eget forum är en ide. Alternativt lägga upp ett frågeplank i form av en gästbok liknande den Cralle använder sig av.

Men vi är beredda med det och ett sådant forum kommer bli stenhårt modererat. Dock har Torkel redan haft ett sådan liggande men nu går vi ut hårt med marknadsföring på roadracing.se och hoppas. Ni kommer väl köpa dekaler?

Kommentaren att SH-forumet inte skulle vara "värdigt" visar klart att vissa inte förstår hur djupt rotade problemen i svensk RR verkligen är. Skulle vilja ha ett kvitto för hur många förare vi fått delvis tack vare SH och sen skulle jag vilja höra någon berätta om värdigare former att jobba för tillväxten på.

Internet är det bästa verktyg RR fått på flera år och forum som detta är skitbra.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Med tanke på hur många "officiella" protokoll svemos rr-sektion lyckas producera per år, så är det ju inte några mängder med trafik.
Visst är det lite flamsigt, men diskussionsmässigt tycker jag forum är riktigt bra, eftersom inläggen finns kvar både från officiella personer och "lowlifes" samt de som är intresserade av att veta vad som händer.
Dessutom är det ett enkelt sätt att nå ut till väldigt många, det är ju skitsvårt att ta reda på telefonnummer till folk, och även om vi inte är särskilt många licensierade förare så vet man ändå inte riktigt vilka alla är.
Svensk RR behöver en kanal liknande den här, kanske inte för webes trophy och liknande, utanför att diskutera hur svensk/nordisk RR ska utvecklas till något riktigt bra.
En spinoff via roadracing.se kan definitivt vara vägen.
vBulletin som forum är betydligt trevligare och enklare än yahoogroups och mcerr iaf.
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Chrille skrev:
Skulle vilja ha ett kvitto för hur många förare vi fått delvis tack vare SH och sen skulle jag vilja höra någon berätta om värdigare former att jobba för tillväxten på.

Kan bara följa mina med-forum-människor ovan och även jag säga att utan den här delen på SH hade nog det tagit bra mycket längre tid innan undertecknad hade fått tummen ur och hoppat in i RR-svängen. *puh, lång mening*

Tack vare denna forumdel har det som sagt var "avdramatiserats", jag har fått reda på hur det går till och vad man måste tänka på. Jag har även skapat nya bekantskaper som ev. kommer att leda till ett eget "team". Hur mycket lättare och roligare blir inte det? Visst, nya bekanskaper hade så klart dykt upp även ute på banorna (och kommer förhoppningsvis att göra det även nu), men att på detta sätt vara ett litet gäng som håller ihop redan från start och peppar varandra med råd, tips och glada tillrop gör det hela mycket mer värt.

Har kanske inte så mycket, ännu, att tillföra forumet som dom "gamla rävarna". Men JAG har iaf fått många tips på vägen och fler lär jag, med flera, behöva.

(När jag kört mitt första rejs ska jag skriva in mig i SHs Officiella RR-lista ;) )
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Kommentaren om värdighet kom upp i en diskusion där frågan om hur seriös SH är och om det är bra eller dåligt om det officiella RR-sverige ska förknippas med de oseriösa inlägg som faktiskt sker på SH och RR-forumet. Gör bara en lätt kontroll av inläggen själv, så ser man ju klart hur mkt av inläggen som rör själva tävlandet och organiseringen därikring. Tänk själv om detta vore ett företag och skulle drivas företagsmässigt med målet att vi skulle få till bra och välorganiserad RR i sverige. Skulle du säga att SH var ett välskött bolag med bra organisation och etisk anda som jobbar effektivt mot målet? Tror inte det! ;o)

Att anordna en tävling är inte lätt. Att bara tro att det skulle hjälpa med en massa deltagare och att det sen löser sig, är att leva i blindo. Det är lite av den andan som existerar på SH och BP (och hos en del förare....). T ex har LMS jobbat på sin tävling så gott som dagligen från nyår och har mycket kvar än. Att anordna en serie är värre, och trots att vissa har försökt att lyfta SM en nivå under vintern, så har de, trots bra arbete, bra idéer och stor entuiasm, gott bet på en rad punkter. Att då ha ett hjälpmedel för att samarbeta och sprida info via, där det mest handlar om posörssnack och personliga relationer hit å dit, är inte gångbart. Därav den öseriösa stämpeln (vilklet jag faktiskt tidvis är böjd att hålla med om).

Sen har ju SH och BP lockat till sig en massa RR-rookies, men med tanke på hur många som gått licenskursen i år, så är det inte mkt fler än förra året. Vad man däremot tydligt märkt, att det skett en ökning av de som går licenskursen som INTE tänker tävla (och om jag såg rätt, är större delen av dem med på SH). :confused:

Så lägg inte så stor vikt på att SH och BP verkligen fått RR-sverige på fötter, för så många som ska börja tävla i år som enbart kommer härifrån, är det inte.

Sen vill jag till sist flika in, att frågeplank kanske funkar för en förare, men att vara ett forum för 300 förare och nästan lika mycket arrangörsfolk, funkar inte. Inte heller som Torkel gjort, att klassindela och lägga en massa saker i olika forum. Vi behöver ha en enda lista där alla kan vara med och enkelt se vad som händer.

/Micke

Chrille skrev:
Den tanken ligger i startgroparna redan och förhoppningen är då att vi på roadracing.se får en sådan besöksfrekvens att eget forum är en ide. Alternativt lägga upp ett frågeplank i form av en gästbok liknande den Cralle använder sig av.

Men vi är beredda med det och ett sådant forum kommer bli stenhårt modererat. Dock har Torkel redan haft ett sådan liggande men nu går vi ut hårt med marknadsföring på roadracing.se och hoppas. Ni kommer väl köpa dekaler?

Kommentaren att SH-forumet inte skulle vara "värdigt" visar klart att vissa inte förstår hur djupt rotade problemen i svensk RR verkligen är. Skulle vilja ha ett kvitto för hur många förare vi fått delvis tack vare SH och sen skulle jag vilja höra någon berätta om värdigare former att jobba för tillväxten på.

Internet är det bästa verktyg RR fått på flera år och forum som detta är skitbra.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
EazyLiving skrev:
.....
Så lägg inte så stor vikt på att SH och BP verkligen fått RR-sverige på fötter, för så många som ska börja tävla i år som enbart kommer härifrån, är det inte.

....

Det har jag aldrig inbillat mig.

SH och BP i sin nuvarande form är inget annat än rookieforum men bra sådana. Det jag envist hävdar är att det är bra för tillväxten dvs rookie-tjafs. Därför är det så bra att du och Torkel syns här. Ni VET vad ni pratar om och kan kommentera de värsta dumheterna.
SM-killarna ska ligga på en annan nivå naturligtvis - Inte fan skulle eller borde Tony Rickardsson vara aktiv i samma forum som det diskuteras en diskning av Hejkomohjälpmej's andreförare i den senast Div5-matchen i Bortaikurva

Får vi bara trafik på roadracing.se så KOMMER ett forum och där kommer aldrig existera Webe's eller garagebilder.

Då kan det bli en riktig riktigt kraftfull kanal för ett värdefullt informationsflöde. Dock krävs mer än att vi är en handfull rookies som hjälps åt att gissa.

Länken roadracing.se - bikeprojectforumet kommer inte heller göras. Våra diskussioner har gällt ett helt eget roadracing.se-forum för just det du efterlyser. En ersättare till MCERR helt enkelt.
 
Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Om du tror att Svemo och RR-sveriges officiella del enbart består av de protokollförda mötena, så är du lite snett ute.

Inte för att försvara, men för att förklara, så kan jag ge en liten enkel bild av RR-sveriges officiella del (så som jag sett den).

De som jobbar på förbundsnivå med tävlingar i Sverige, är inte enbart de som sitter i RR-utskottet. Det är klart fler än de 4 personerna. Tittar man på de som "styr", så är det kanske ett tiotal, och det har varit samma tiotal i tiotals år nu (hängde ni med? ;o)
Sen på klubbnivå sitter det ett fåtal människor i varje klubb (och oftast är det samma människor som jobbar på förbundsnivå) och planerar klubbarnas arrangemang. När tävlingen väl kommer, är det samma "tiotal" personer som sköter om hela tävlingen också. Som tack för sitt engagemang, för de alltid kritik från oss förare.

Nu tycker ni kanske att de här personerna som suttit så länge och inte fått till ett SM där förare får ersättning istället för avgifter, får fria däck, tv-sändningar och snygga pitgirls på griden, kanske borde avsättas. Problemet är inte så enkelt. Visst kan vi avsätta dem 8och jag tror vissa skulle gå med glädje) men vi har inga, INGA som vill ta över. Jag tror säkert att några av dem som ställer upp och sliter med våra tävlingar, gladeligen skulle lämna över till någon annan, men problemet är att det finns ingen att lämna över till.

Ta Cralle t ex. Han är medlem i LMS. Tror ni att han varit med på något medlemsmöte? Att han är med och ordnar SM? Att Cralle står med en spade och fixar sandfållorna eller säljer korv å kaffe? Att han ställt upp som flaggvakt vid något B-race? Ni vet säkert svaret......
Nu är inte Cralle på något sätt en syndabock eller sämre än någon annan, utan han är likadan som alla andra förare, eller vi är likadana som Cralle. När det önskas hjälp med något annat än att köra hoj, då består LMS av enbart några få medlemmar, och med all säkerhet har alla andra klubbar samma problem.

/Micke. älskare av långa inlägg!! :D


oFFkeFF skrev:
Med tanke på hur många "officiella" protokoll svemos rr-sektion lyckas producera per år, så är det ju inte några mängder med trafik.
Visst är det lite flamsigt, men diskussionsmässigt tycker jag forum är riktigt bra, eftersom inläggen finns kvar både från officiella personer och "lowlifes" samt de som är intresserade av att veta vad som händer.
Dessutom är det ett enkelt sätt att nå ut till väldigt många, det är ju skitsvårt att ta reda på telefonnummer till folk, och även om vi inte är särskilt många licensierade förare så vet man ändå inte riktigt vilka alla är.
Svensk RR behöver en kanal liknande den här, kanske inte för webes trophy och liknande, utanför att diskutera hur svensk/nordisk RR ska utvecklas till något riktigt bra.
En spinoff via roadracing.se kan definitivt vara vägen.
vBulletin som forum är betydligt trevligare och enklare än yahoogroups och mcerr iaf.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ett forum är givetvis inte enda lösningen.
Och visst är det som sagt en hel del skitsnack och lågnivå, det babblas helt enkelt.
Men ur babbel kan det komma många bra saker..
Sen att forumbabbel inte löser alla problem är en sak, men det kan klargöra många saker, och att det sker en synlig diskussion är väldigt bra, utan att behöva samla alla i en stad, eller på en bana dit alla kanske inte åkte ändå.
Det ger helt enkelt fler människor del av informationen och det ger även folk en inblick i vilket arbete som måste läggas ner för att ordna serier och tävlingar, för en del säkert avskräckande, för andra kan det vara lockande.

Men, tror både du och jag hört talas om sena nattsamtal över whiskey med Sköld och Lindén där viktiga beslut tagits, där ingen riktigt säkert vet vad som sagts eller beslutats, för protokollet över telefonmötet kommer ut på svemos hemsida 6 månader efter.. Så under de 6 månaderna går det rykten om vad som sagts och beslutats, och många går oroliga osv.

Jag tror inte heller att SH eller BP's rr-forum är en riktigt bra officiell väg, men att officiella personer kan använda forum liknande det här, för att pejla läget eller informera om tänkta beslut. Om förare, arrangörer samt funkisar loggar in och kollar läget.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Skitbra!!

Chrille skrev:
Det har jag aldrig inbillat mig.

SH och BP i sin nuvarande form är inget annat än rookieforum men bra sådana.

Får vi bara trafik på roadracing.se så KOMMER ett forum och där kommer aldrig existera Webe's eller garagebilder.

Då kan det bli en riktig riktigt kraftfull kanal för ett värdefullt informationsflöde. Dock krävs mer än att vi är en handfull rookies som hjälps åt att gissa.

Länken roadracing.se - bikeprojectforumet kommer inte heller göras. Våra diskussioner har gällt ett helt eget roadracing.se-forum för just det du efterlyser. En ersättare till MCERR helt enkelt.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Håller helt med dig. Men problemet är att alla RR-förare inte är med här. Först nnär vi kallar något officiellt, så kan vi använda forumet på ett riktigt sätt. Då tvingar man mer eller mindre folk att besöka det för att få info. Som det är nu, så missar vi alldeles för många förare för att forumet ens skall vara bra för att pejla läget. Rookiesar i alla ära, men de är nybörjare och trots bra idéer så finns risken att man gör enkla nybörjarfel och lägger energi på sånt som redan gjorts. Därav måste vi få med alla, även elitförare och "gamla rävar". De sitter inne med en helt annan erfarenhet och syn på tävlandet än vad en rookieförare har. Både på gott och ont!

/Micke



oFFkeFF skrev:
Ett forum är givetvis inte enda lösningen.
Och visst är det som sagt en hel del skitsnack och lågnivå, det babblas helt enkelt.
Men ur babbel kan det komma många bra saker..
Sen att forumbabbel inte löser alla problem är en sak, men det kan klargöra många saker, och att det sker en synlig diskussion är väldigt bra, utan att behöva samla alla i en stad, eller på en bana dit alla kanske inte åkte ändå.
Det ger helt enkelt fler människor del av informationen och det ger även folk en inblick i vilket arbete som måste läggas ner för att ordna serier och tävlingar, för en del säkert avskräckande, för andra kan det vara lockande.

Men, tror både du och jag hört talas om sena nattsamtal över whiskey med Sköld och Lindén där viktiga beslut tagits, där ingen riktigt säkert vet vad som sagts eller beslutats, för protokollet över telefonmötet kommer ut på svemos hemsida 6 månader efter.. Så under de 6 månaderna går det rykten om vad som sagts och beslutats, och många går oroliga osv.

Jag tror inte heller att SH eller BP's rr-forum är en riktigt bra officiell väg, men att officiella personer kan använda forum liknande det här, för att pejla läget eller informera om tänkta beslut. Om förare, arrangörer samt funkisar loggar in och kollar läget.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
EazyLiving skrev:
Håller helt med dig. Men problemet är att alla RR-förare inte är med här. Först nnär vi kallar något officiellt, så kan vi använda forumet på ett riktigt sätt. Då tvingar man mer eller mindre folk att besöka det för att få info. Som det är nu, så missar vi alldeles för många förare för att forumet ens skall vara bra för att pejla läget. Rookiesar i alla ära, men de är nybörjare och trots bra idéer så finns risken att man gör enkla nybörjarfel och lägger energi på sånt som redan gjorts. Därav måste vi få med alla, även elitförare och "gamla rävar". De sitter inne med en helt annan erfarenhet och syn på tävlandet än vad en rookieförare har. Både på gott och ont!

/Micke

Vi måste helt enkelt sparka lite hårdare på de gamla rävarna, exempelvis tvinga sköld att skaffa ett fungerande internet :)
roadracing.se är ju en officiell sida, så dit kan vi ju tvinga folk så sakteliga.
Ju fler gamla hundar vi lär sitta (på internet) ju bättre är det ju :)
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top