RR. MC-stöldsnyheter

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
vet att de är en gamal tråd och post men måste svara.

är de hittelön på något och någon hittar/skaffar tillbaka så är de fan klart dem skall ha hittelönen, kriminell eller ej. även kriminella kan göra bra saker i sitt liv. och även ikke kriminella kan göra dåliga saker som är kriminellt.

sen kan de alltid diskuteras om dem har vart med från början å satt dit dem som snodde hojjarna, men de är en annan fråga.

sen om du tycker det är fel att dem skaffa fram dem för just hittelönen är upp till dig å tycka säger jag inget om.

Det blir lite som "bountyhunter" för prylar. men so what de kan och har rätt till det. de är ju inte olagligt å hjälpa till.

jag ser det inte som ett problem att grabbarna fick hjälp av Bandidos så länge Bandidos inte var inblandade i själva stölden från början. men det tror jag inte att dem vad.

skit samma jag tycker det var bra att grejerna kom fram. inge fel på tillvägagångs sätttet häller. det var nog de bästa. hade dem kommit fram på annat sätt så hade de säkert vart okörbara eller ekonomiskt värdelösa.

jag tror det inte kunde bli så mycket bättre tackvare "polarns som ställde upp" och Bandidos.

Efter att levt med ett mordhot ifrån en stor kriminell organisation efter ett vittnesmål i en rättegång, så nej jag tycker inte att man någonsin kan tacka såna gäng. Aldrig.

/Pär
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Intressant lirare som själv postat trådar om stölden och inlägg i andra trådar om stölden här på sporthoj..
Undrar hur man är funtad då..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Intressant lirare som själv postat trådar om stölden och inlägg i andra trådar om stölden här på sporthoj..
Undrar hur man är funtad då..

Skulle gissa att annan person skrivit på det nicken och som kanske varit helt ovetande om vem som gjort vad. Bl.a har det nicket varit inloggad under perioden den personen suttit i häktet. Där har man knappast tillgång till att få använda en dator. Så måste vara annan person också som kan skrivit på samma nick..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Skulle gissa att annan person skrivit på det nicken och som kanske varit helt ovetande om vem som gjort vad. Bl.a har det nicket varit inloggad under perioden den personen suttit i häktet. Där har man knappast tillgång till att få använda en dator. Så måste vara annan person också som kan skrivit på samma nick..

Han har inte skrivit något sen i fjol, men vart inloggad.
Kan ju vara så att farbror blå kollat hans dator och loggat in på diverse forum med automatloggning. Eller liknande.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Å jag som sålt av ett däck till den pallen... tjena.
Men släpp ut namnet på puckot.
Om AFA kan klara sig från åtal för att ha publicerat namn, adress och telefonnummer och civilstatus på de civilspanare som infiltrerat organisationen så kan det väl inte vara så farligt att släppa ut namnet på en åtald även innan domen?
Det är ju inte en sluten rättegång det handlar om.

http://sydsvenskan.se/malmo/article419322/AFAs-Julia-jagar-polisens-Romeo.html
Från artikeln:

"Länskriminalen i Stockholm vände sig nyligen till Datainspektionen för att få veta vad som kan göras åt webbplatsen. Stockholmspolisen driver en förundersökning mot de personer som lagt ut polisbilderna på nätet och vill bland annat veta om publiceringen är straffbar.

Datainspektionens svar är inte särskilt uppmuntrande för polisen. Enligt DI:s granskning är det uppenbart att publiceringen är till för att framkalla obehag hos de enskilda polismännen.

”Det troligaste syftet med publiceringen av personuppgifterna är att visa de aktuella polismännen att de är övervakade och kartlagda”, heter det i DI:s yttrande.

Trots att publiceringen helt klart strider mot personuppgiftslagen är den inte straffsanktionerad. Därför kan varken Datainspektionen eller Stockholms*polisen ingripa för att lagföra de personer som lagt ut polisuppgifterna på nätet."
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Maverick, glöm att jag går på det där.

Jag tycker inte riktigt namnet bör gås ut med förrän hela processen blir "offentlig" eller det är en slutdom gjord.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Maverick, glöm att jag går på det där.

Jag tycker inte riktigt namnet bör gås ut med förrän hela processen blir "offentlig" eller det är en slutdom gjord.

Nu är jag mycket dåligt insatt men namnet är väl redan offentligt om rättegången inte är sluten???
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu är jag mycket dåligt insatt men namnet är väl redan offentligt om rättegången inte är sluten???

Jo, men lite omdöme får man ha. Killen är inte dömd ännu. När han är det har jag inga som helst problem med att publicera namnet, men vi avvaktar domen, tycker jag.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det kan väl fortsatt anses som förtal att publicera domar då det "kränker" individen att hängas ut. Och dömda kriminella är väl bland dom mest lättkränkta som finns...

Det datainspektionen sa var väl att dom enstaka polismännen fick bråka/stämma afa eller vem det nu är som hänger ut dom. Sådana drägg (afa) brukar väl ändå inte bry sig så mycket om lagen och har säkert lättare att komma undan, någon som för övrigt försöker hålla sig innanför lagen (i detta fall sporthoj.com) har betydligt mer att förlora på att publicera sånt här.

Lägg istället en tråd på t.ex. Flashback.net och berätta här när den finns (men utan direktlänk) så slipper swedie drabbas. Men vänta gärna tills efter killen är dömd....

Edit: Flashback.info skulle det visst vara.... :brinnerup
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jo, men lite omdöme får man ha. Killen är inte dömd ännu. När han är det har jag inga som helst problem med att publicera namnet, men vi avvaktar domen, tycker jag.
Klart han är oskyldig tills motsatsen bevisats, den rättsäkerheten ska vi värna, men han står ju trots allt åtalad och det är inga hemliga uppgifter. Med lite jobb kan vem som helst får reda på vem det är.

Dessutom går PM löpelden väldigt väldigt fort här på SH så innan domen är klar vet alla som vill vem den åtalade är.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top