Tack Boris.
Och jag kallade ingen för puckad. Undrade bara hur man tänkte där. Dom har ju betalat ut hittelön, det är ju därför Bandidos har "hjälpt till".
vet att de är en gamal tråd och post men måste svara.
är de hittelön på något och någon hittar/skaffar tillbaka så är de fan klart dem skall ha hittelönen, kriminell eller ej. även kriminella kan göra bra saker i sitt liv. och även ikke kriminella kan göra dåliga saker som är kriminellt.
sen kan de alltid diskuteras om dem har vart med från början å satt dit dem som snodde hojjarna, men de är en annan fråga.
sen om du tycker det är fel att dem skaffa fram dem för just hittelönen är upp till dig å tycka säger jag inget om.
Det blir lite som "bountyhunter" för prylar. men so what de kan och har rätt till det. de är ju inte olagligt å hjälpa till.
jag ser det inte som ett problem att grabbarna fick hjälp av Bandidos så länge Bandidos inte var inblandade i själva stölden från början. men det tror jag inte att dem vad.
skit samma jag tycker det var bra att grejerna kom fram. inge fel på tillvägagångs sätttet häller. det var nog de bästa. hade dem kommit fram på annat sätt så hade de säkert vart okörbara eller ekonomiskt värdelösa.
jag tror det inte kunde bli så mycket bättre tackvare "polarns som ställde upp" och Bandidos.