RR. MC-stöldsnyheter

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad gäller rykten om stulna hojar inom racingen är det nog väldigt ovanligt numer, eftersom man jobbar rätt hårt mot det och kollar det vid tävlingar etc med hjälp av larmtjänst.

Jo, jag har förstått att det var vanligare förr, men ÅAS hur kollar man med larmtjänst var ett par fälgar, en gaffel, sving eller egentligen allt annat än motorblock och ram kommer ifrån?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jo, jag har förstått att det var vanligare förr, men ÅAS hur kollar man med larmtjänst var ett par fälgar, en gaffel, sving eller egentligen allt annat än motorblock och ram kommer ifrån?

Nej, alla delar kontrolleras inte iofs, men sen är det oftast inte så eftertraktade delar heller. Enklare att leta på skroten än att ge sig ut att stjäla hojar av senare årsmodeller som det är frågan om på rr-banorna oftast.
Eller bara laga upp. Ofta har man ju värre grejer på racehojar vad gäller fälgar, insida gaffelben, stötdämpare etc iaf.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Jo, jag har förstått att det var vanligare förr, men ÅAS hur kollar man med larmtjänst var ett par fälgar, en gaffel, sving eller egentligen allt annat än motorblock och ram kommer ifrån?

Ebay, blocket samt köp&sälj här på forumet är några av marknadsplatserna så det är väl inte direkt ngn sluten ljusskygg marknad för ägare av tävlingsfordon.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ebay, blocket samt köp&sälj här på forumet är några av marknadsplatserna så det är väl inte direkt ngn sluten ljusskygg marknad för ägare av tävlingsfordon.

Nej för tusan, jag menar absolut inte på något sätt att RR förare stjäl hojar!!!
(utom kanske i detta enda kända fallet ISF)
Bara att dom omsätter mycket begagnade delar och efter fjärde klotningen för året och det är bråttom att få klart hojen till nästa tävling så kanske man inte förhör sig allt för noga med en blocketsäljare var resten av hojen han säljer i bitar tog vägen...

ÅAS så finns det massor med RR förare som just för att det tidigare cirkulerade rykten (och kanske en och annan ljusskygg del) är väldigt noga med vem dom köper begagnade delar av.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tack Boris.

Och jag kallade ingen för puckad. Undrade bara hur man tänkte där. Dom har ju betalat ut hittelön, det är ju därför Bandidos har "hjälpt till".

vet att de är en gamal tråd och post men måste svara.

är de hittelön på något och någon hittar/skaffar tillbaka så är de fan klart dem skall ha hittelönen, kriminell eller ej. även kriminella kan göra bra saker i sitt liv. och även ikke kriminella kan göra dåliga saker som är kriminellt.

sen kan de alltid diskuteras om dem har vart med från början å satt dit dem som snodde hojjarna, men de är en annan fråga.

sen om du tycker det är fel att dem skaffa fram dem för just hittelönen är upp till dig å tycka säger jag inget om.

Det blir lite som "bountyhunter" för prylar. men so what de kan och har rätt till det. de är ju inte olagligt å hjälpa till.

jag ser det inte som ett problem att grabbarna fick hjälp av Bandidos så länge Bandidos inte var inblandade i själva stölden från början. men det tror jag inte att dem vad.

skit samma jag tycker det var bra att grejerna kom fram. inge fel på tillvägagångs sätttet häller. det var nog de bästa. hade dem kommit fram på annat sätt så hade de säkert vart okörbara eller ekonomiskt värdelösa.

jag tror det inte kunde bli så mycket bättre tackvare "polarns som ställde upp" och Bandidos.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
vet att de är en gamal tråd och post men måste svara.

är de hittelön på något och någon hittar/skaffar tillbaka så är de fan klart dem skall ha hittelönen, kriminell eller ej. även kriminella kan göra bra saker i sitt liv. och även ikke kriminella kan göra dåliga saker som är kriminellt..


Något OT, men hur fan kan man vara en icke kriminell person om man nu begår kriminella handlingar??? :va
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag vet inte om man ska skratta, låta hakan hänga och forma ansiktet till en fågelholk eller bara gråta en skvätt. Faktum är att GustavO skämtsamt dömde ut denna 21-årige Varbergare förra året i pausen mellan två heat då denne halvlåg likt en slö tonåring i en solstol utanför sin racebuss och lyssnade på skränig Eurodisco. Dunk, dunk, dunk. Det hela var givetvis ett skämt om att unga killar från ingenstans med dålig musiksmak kommer och förnedrar äldre herrar på deras hemmaplan. Gustav hade ingen aning om hur rätt han hade. Jag säger då det...dålig musiksmak.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Något OT, men hur fan kan man vara en icke kriminell person om man nu begår kriminella handlingar??? :va

hur många svensson gör inte kriminella/olagliga handlingar men anses inte som kriminella för det. idags läget så är ordet kriminell beskrivning på en person som "lever på kriminella handlignar" det är väll de som folk förknippar med kriminell.

men har någon gjort något olagligt någon enstaka gång så är den personen inte ett spår bättre än någon annan person som kallas kriminell, förutom att den "kriminella" personen begår förmodligen tyngre brott, men just nu stryker jag alla över en kam.

det är det jag menade.

Förrutom att en oskyldig lastbilschafför satt häktad & isolerad från sin familj i några veckor....
han är nog inte den första oskyldiga personen som fått sitta i häktet tills det är bevisat att personen är oskyldig eller ej, samt den personen visste nog allt risken med handlingen, även om det var en väldigt god handling.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Handlingar beställda, väntar på att åklagaren ska säga att det OK att jag får en kopia.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top