RR. MC-stöldsnyheter

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Min teori är att det är några lokala gangsterwanabe/halvpundare som tyckte det var en bra ide att sno hojarna för att sälja, och när det tog hus i helvete i MC Sverige så försöker dom bli av med dom genom någon större organisation (som oftast har bra kontakter med utlandet).

Min teori.

Nja, en smula åt rätt håll men inte riktigt så det gick till.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Riktigt så har det inte gått till. "Hittelön" har betalats ut och hojarna har återfåtts. Ingen har stulit tillbaka dom. Detta är samma sätt som jag hoppas få tillbaka min, att någon ringer och vill ha hittelönen mot att jag får tillbaka min hoj.

Polisen har sagt följande till mig. Jag får ta tillbaka min MC om jag vid en betalning kallar det Hittelön och att jag direkt efter avslutad affär kontaktar polisen. Problemet uppstår ju om jag fixar affären men skickar en polare att göra hämtningen. Eftersom han inte är ägare så blir det ju att hantera stöldgods, är jag med så blir det inte samma sak eftersom jag kan bevisa att jag är ägare och att det i dessa fallen inte finns eller är ytterst tveksamt om någon försäkring gäller så finns inte misstankar om bedrägeri heller.

Återigen spekulera om vilka som är skyldiga till själva stölden kan bli fel, inget säger att det defacto är Bandidos som gjort det heller, kan bara varit mellanhand för återbörandet bara.
Då får man se till att åka själv och kanske till och med meddela Farbror Blå i förväg att hojarna är "upphittade"...gör man inte det så tar man själv ett steg in i den skuggiga sidan av samhället. Kanske den bästa lösningen för individen, men inte den korrekta.

Har väldigt svårt att tro att Bandidos eller någon annan av dom större gängen skulle skickat sina egna för att sno 3st hojar, det stör deras dagliga verksamhet mer än det gynnar dom.

Min teori är att det är några lokala gangsterwanabe/halvpundare som tyckte det var en bra ide att sno hojarna för att sälja, och när det tog hus i helvete i MC Sverige så försöker dom bli av med dom genom någon större organisation (som oftast har bra kontakter med utlandet).

Min teori.
Nä du kan nog fetglömma att deras Europapresident försöker dryga ut plånboken med några tusenlappar genom att deala med stulna racehojar i ankdammen Sverige.

Och du kan nog också glömma att han skulle ta så här stora risker för färre pengar för att bli av med prylarna och sopa igen ev. spår till sig själv. Då hade nog hojarna blivit nedkapade till småddelar och nedplöjda i en åker istället.

Och vill någon wannabe tjäna en hacka på att sno hojar så finns det lättare objekt med större avans som är mycket svårare att spåra. Speciellt om man t.ex slaktar och säljer delarna på Blocket. Kolla bara skillnaden i antalet raceprylar där kontra lösa Harleydelar.
 
Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Då får man se till att åka själv och kanske till och med meddela Farbror Blå i förväg att hojarna är "upphittade"...gör man inte det så tar man själv ett steg in i den skuggiga sidan av samhället. Kanske den bästa lösningen för individen, men inte den korrekta.


Nä du kan nog fetglömma att deras Europapresident försöker dryga ut plånboken med några tusenlappar genom att deala med stulna racehojar i ankdammen Sverige.

Och du kan nog också glömma att han skulle ta så här stora risker för färre pengar för att bli av med prylarna och sopa igen ev. spår till sig själv. Då hade nog hojarna blivit nedkapade till småddelar och nedplöjda i en åker istället.

Och vill någon wannabe tjäna en hacka på att sno hojar så finns det lättare objekt med större avans som är mycket svårare att spåra. Speciellt om man t.ex slaktar och säljer delarna på Blocket. Kolla bara skillnaden i antalet raceprylar där kontra lösa Harleydelar.


Jo men det är ju det jag menar, Bandidos har nog inte ett skit med det här att göra igentligen,. Nån muppig underhuggare som snott grejerna och sen inte kunnat hantera situationen och då kallat på hjälp uppifrån, och där har man bara försökt lämna tillbaks godset men det gick inte riktigt hela vägen....
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Varför lade inte Polisen ner lite av denna energi på tjuvarna som stal hojarna från banan??
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Varför lade inte Polisen ner lite av denna energi på tjuvarna som stal hojarna från banan??

Vad som händer/har hänt med hojarna är nog helt ointressant för polisen är jag rädd. Tror inte dom har varken resurser eller intresse att lägga många timmar på en utredning av en sån stöld. Men när ett gäng kommer in i bilden är det en annan sak.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
HA, Bandidos mfl är väl inte kända för denna sortens kriminalitet? Däremot brukar dom väl ibland mot en ersättning hjälper bestulna med att få tillbaka sina ägodelar som stulits av smågangstrar.

Så jag gissar att det är den rollen dom spelat i denna härva.
Hur det sedan kommit till polisens kännedom kan man ju spekulera i, men det är nog någon klantskalle som kan behöva konstant polisskydd framöver om min teori stämmer.
 
Last edited:

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Vad som händer/har hänt med hojarna är nog helt ointressant för polisen är jag rädd. Tror inte dom har varken resurser eller intresse att lägga många timmar på en utredning av en sån stöld. Men när ett gäng kommer in i bilden är det en annan sak.

Det är ju det som skapar irritation och misstro mot Polisen när dom inte gör ett piss trots att dom vet vem som snott hojarna. Hade dom gjort sitt jobb hade det inte behövts något gäng.
Nästa gång tjuvarna känner för att köra hoj eller testa nån bil så gör dom ju det. nu vet dom att det är fritt fram i Sverige att stjäla det man vill ha.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Det är ju det som skapar irritation och misstro mot Polisen när dom inte gör ett piss trots att dom vet vem som snott hojarna. Hade dom gjort sitt jobb hade det inte behövts något gäng.
Nästa gång tjuvarna känner för att köra hoj eller testa nån bil så gör dom ju det. nu vet dom att det är fritt fram i Sverige att stjäla det man vill ha.

Det är ju så pissigt!!!
Vet en handlare inom en annan bransch som blev bestulen på varor i sin butik. Hade förövaren på bild. 2 dagar efter hamnar dom produkterna på Tradera!!!
Han ringer polisen. Dom kan inte göra någonting säger dom. Han bjuder på varorna och får killens konto nr. Polisen gör fortfarande ingenting. Gissa vem han ringer då...
Det ska inte behöva hända!!! :mad:
Fan att stå och skjuta med laser har 3000 ggr så hög prioritet verkar det som!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är ju det som skapar irritation och misstro mot Polisen när dom inte gör ett piss trots att dom vet vem som snott hojarna. Hade dom gjort sitt jobb hade det inte behövts något gäng.
Nästa gång tjuvarna känner för att köra hoj eller testa nån bil så gör dom ju det. nu vet dom att det är fritt fram i Sverige att stjäla det man vill ha.
Att det ÄR något gravt fel på rättsväsendet i Sverige är ju nu allmänt känt och accepterat... suck
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Många teorier etc, hær kommer en till.

1.Oførsækrade racehojar. Ægarna vill ha dessa tillbaka sjælvklart.
2.Ett gæng fyllon/pundare/low lifes/systerknullare/trailer trash snor hojarna før att dryga ut sosskassan.
3.Hojarna kommer inte fram, snakk om hitteløn påbørjas
4.Någon kænner till lokala MC-gæng som ær insatt i vilka som gør vad, inte helt ovanligt
5.Ægarna betalar dessa før att fixa fram hojarna. Helt OK enligt då detta ær troligen enda sættet att få fram hojarna hela.
6.MC-gænget får fram hojarna, en snubbe från trakten som kænner førarna samt har tillgång till lastbil stæller upp och hæmtar hojarna.
7.Någon ser nær dessa lastas på och ringer snuten. Snuten plockar in lastbilen. Eller så har snuten helt enkelt haft span på dessa stællen som MC-gænget har tillgång till.
8.Snuten bryr sig inte så mkt om sjælva hojarna eller stølden, de ser sin chans till att komma åt MC-gænget!

Enkelt, och troligen rætt. kræver væl knappast Sherlock till detta....
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Det är ju så pissigt!!!
Vet en handlare inom en annan bransch som blev bestulen på varor i sin butik. Hade förövaren på bild. 2 dagar efter hamnar dom produkterna på Tradera!!!
Han ringer polisen. Dom kan inte göra någonting säger dom. Han bjuder på varorna och får killens konto nr. Polisen gör fortfarande ingenting. Gissa vem han ringer då...
Det ska inte behöva hända!!! :mad:
Fan att stå och skjuta med laser har 3000 ggr så hög prioritet verkar det som!

Polisen och samhällets brist på resurser skapar ju ett behov av sånt här. Det är lite fel ände att jobba med tycker jag. äh man blir ju bara vansinnig av att tänka på det. hoppas RR sverige slipper sånt här i fortsättningen iaf.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Polisen och samhällets brist på resurser skapar ju ett behov av sånt här. Det är lite fel ände att jobba med tycker jag. äh man blir ju bara vansinnig av att tänka på det. hoppas RR sverige slipper sånt här i fortsättningen iaf.

Ja tyvärr är det nog så!
Riskerna i MC fallet är att folk råkar illa ut som bara försökt vara snälla och hjälpa till. Ev också dom som försökt anlita... Hoppas verkligen inte att det blir så!!!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Många teorier etc, hær kommer en till.

1.Oførsækrade racehojar. Ægarna vill ha dessa tillbaka sjælvklart.
2.Ett gæng fyllon/pundare/low lifes/systerknullare/trailer trash snor hojarna før att dryga ut sosskassan.
3.Hojarna kommer inte fram, snakk om hitteløn påbørjas
4.Någon kænner till lokala MC-gæng som ær insatt i vilka som gør vad, inte helt ovanligt
5.Ægarna betalar dessa før att fixa fram hojarna. Helt OK enligt då detta ær troligen enda sættet att få fram hojarna hela.
6.MC-gænget får fram hojarna, en snubbe från trakten som kænner førarna samt har tillgång till lastbil stæller upp och hæmtar hojarna.
7.Någon ser nær dessa lastas på och ringer snuten. Snuten plockar in lastbilen. Eller så har snuten helt enkelt haft span på dessa stællen som MC-gænget har tillgång till.
8.Snuten bryr sig inte så mkt om sjælva hojarna eller stølden, de ser sin chans till att komma åt MC-gænget!

Enkelt, och troligen rætt. kræver væl knappast Sherlock till detta....

Eller
7. MC-gänget hämtar hojarna hos förövarna och förövarna som samtidigt fick sig några knogmackor tipsar polisen om var hojarna finns.

Eller
7. Han som hyrt in MC-gänget för att ta tillbaka hojarna har nån ide om att slippa betala ersättning till MC-gänget om polisen hämtar hojarna hos MC-gänget.

Eller
7. Nåt annat.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Många teorier etc, hær kommer en till.

1.Oførsækrade racehojar. Ægarna vill ha dessa tillbaka sjælvklart.
2.Ett gæng fyllon/pundare/low lifes/systerknullare/trailer trash snor hojarna før att dryga ut sosskassan.
3.Hojarna kommer inte fram, snakk om hitteløn påbørjas
4.Någon kænner till lokala MC-gæng som ær insatt i vilka som gør vad, inte helt ovanligt
5.Ægarna betalar dessa før att fixa fram hojarna. Helt OK enligt då detta ær troligen enda sættet att få fram hojarna hela.
6.MC-gænget får fram hojarna, en snubbe från trakten som kænner førarna samt har tillgång till lastbil stæller upp och hæmtar hojarna.
7.Någon ser nær dessa lastas på och ringer snuten. Snuten plockar in lastbilen. Eller så har snuten helt enkelt haft span på dessa stællen som MC-gænget har tillgång till.
8.Snuten bryr sig inte så mkt om sjælva hojarna eller stølden, de ser sin chans till att komma åt MC-gænget!

Enkelt, och troligen rætt. kræver væl knappast Sherlock till detta....

Det börjar närma sig ;) Elementärt min käre Watson...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Många teorier etc, hær kommer en till.
,,,

2.Ett gæng fyllon/pundare/low lifes/systerknullare/trailer trash snor hojarna før att dryga ut sosskassan.
,,,

Enkelt, och troligen rætt. kræver væl knappast Sherlock till detta....


Ett annat förlag på 2:an är vanliga medelklass-svennson-barn som inte tidigare är kända för polisen - det kan nog vara en anledning till varför dom var ointressanta för polisen. Polisen kan inte förstå vad en "waNNabe outlAw" är för nått hot mot samhället,,

Dom kanske dessutom sitter här och läser och skrattar åt oss och deras föräldrar kommer inte ens få veta nåt vad deras barn gjort under tiden dom själva var på solsemestern. Banidos blev dom som åkte dit på det nu,,

Ingen av dom förslagen du hade på tjuvar hade nog aldrig lyckats komma på en sån här grej lixom, dom hade snott hjälmar eller liknande, inte 3 cyklar,,
 
Last edited:

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Eller
7. MC-gänget hämtar hojarna hos förövarna och förövarna som samtidigt fick sig några knogmackor tipsar polisen om var hojarna finns.

Eller
7. Han som hyrt in MC-gänget för att ta tillbaka hojarna har nån ide om att slippa betala ersättning till MC-gänget om polisen hämtar hojarna hos MC-gänget.


Eller
7. Nåt annat.



Föga troligt då det förmodligen kostar betydligt mer än pengar isf.

Eller. Polisen vet vad som är på gång, väntar å försöker få så mycket som möjligt att åtala gänget för. Tjuvslynglarna är helt ointressanta för polisen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top