RR Träning Sviestad 2007

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Som jag förstår det kommer en hårdare besiktning av gathojarna att ske i dag. Hoppas någon ansvarig från LMS går ut med info så ingen åker dit i onödan i kväll och inte får köra.

Ingen ska behöva åka dit i onödan, alla hojar som släpps ut på banan SKA klara reglementet, annars finns det trafikövning. Detta var tänkt som ett stickprov bara för att kolla så att allt är som det ska.

sandstream

Guest
Ingen ska behöva åka dit i onödan, alla hojar som släpps ut på banan SKA klara reglementet, annars finns det trafikövning. Detta var tänkt som ett stickprov bara för att kolla så att allt är som det ska.
Kanon :tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Som jag förstår det kommer en hårdare besiktning av gathojarna att ske i dag. Hoppas någon ansvarig från LMS går ut med info så ingen åker dit i onödan i kväll och inte får köra.

Det är inte mer än vad det brukar vara
det som står på www.lms.se träningstider RR
är det som gäller, har man inte ork att läsa och följa de ytterst få saker som har med säkerhet att göra så bör man inte köra en RR-träning.
Om man sen har åkt från Jukkasjärvi för att köra en träning och inte har monterat båt eller najjat, så får de skylla sig själva.
Har man hittat info om NÄR träningen är, så har man även hittat info om regler som gäller.

Mvh Håkan - LMS RR

Senaste prognosen säger eventuella skurar under dagen men sol från 18 och framåt :)

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, jag som ska ut o cykla i eftermiddag :näsblod

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Någon som har någon tid på vad dom kör runt med på en 250 sp hoj eller de snabbaste förarna i 125 junior på den nya sträckningen?
Kommer inte kunna köra innan B-racet så det kan vara skoj att veta.

Sitter och är avis på alla som får köra ikväll.. :(
Skulle nog inte ens kunna ta mig upp på hojen, kroppen är stel som en pinne.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Någon som har någon tid på vad dom kör runt med på en 250 sp hoj eller de snabbaste förarna i 125 junior på den nya sträckningen?

Peppe har tuffat runt på 1.11

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3

De snabbaste på SM racet i 125 Junior åkte på 1,08-1,10, många runt 1,12-1,13.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
De snabbaste på SM racet i 125 Junior åkte på 1,08-1,10, många runt 1,12-1,13.

Tack.
Då har man något att gå på iallafall. Kommer gå långsamt under första racet på lördagen och förhoppningsvis går det fortare under söndagen.

Allstå... jag blir bara mer och mer sugen att köra.. Kanske kan tuffa runt några varv på hojen. Behöver ju inte köra stenhårt.

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Tycker bara det är bra att man kollar mer och blir hårdare. Vissa hojar som har varit där har ju sett mycket tveksamma ut.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
När Swedie anländer till Sviestad så kan någon hälsa honom att jag ber den som ringer att maila honom till istället då han åkte ifrån telefonen. Så att han nån gång under kvällen slår på datorn om det nu skulle vara något viktigt.

Tack :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Tycker bara det är bra att man kollar mer och blir hårdare. Vissa hojar som har varit där har ju sett mycket tveksamma ut.

på vilket sätt har det varit mycket tveksamt?

Jag kör dit på hojen och jag har fått min hoj besiktad minst vid fyra olika tillfällen....

Jag är för stickprovsbesikting, men då på alla typer av hojar. Varför inte kolla tio slumpvis utvalda hojar varje träning?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
på vilket sätt har det varit mycket tveksamt?

Jag kör dit på hojen och jag har fått min hoj besiktad minst vid fyra olika tillfällen....

Jag är för stickprovsbesikting, men då på alla typer av hojar. Varför inte kolla tio slumpvis utvalda hojar varje träning?

Din hoj ser bra ut. Jag huggar inte mot nån särskild.

Men vissa andra gathojar ser inte så seriöst fixade ut. Förra träningen var det t.ex. en gammal yamma utan båt. Jag och många andra skulle nog bli lite arga om det var nått strul som ledde till krasch. T.ex. KM på Knutstorp där någon glömt naja oljepluggen.

Alla hojar som ser misstänkta ut ska kollas. Helst alla, så man inte kommer igenom med fin lack.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...