RR Träning Sviestad 2007

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Är inte en hel villa lite väl stort för en uppsättning regndäck? ;)

Nejdå, inte alls. Italienska magnesiumfälgar på racerhojar är vana vid att leva La Dolce Vita. De trivs utmärkt på cocktailparties med spatiösa ytor och loungemusik i bakgrungen.

sandstream

Guest
Nejdå, inte alls. Italienska magnesiumfälgar på racerhojar är vana vid att leva La Dolce Vita. De trivs utmärkt på cocktailparties med spatiösa ytor och loungemusik i bakgrungen.
Fan, tänkte inte på att ni kör "riktiga" räsers :D

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Lite uppdatering då,

22 grader. 2 m/s. lite molningt och möjligt en åska.

om man tittar ut över linköping annars ser det riktigt bra ut från min synvinkel:)

sandstream

Guest
Transpondern sitter alltid på!

Du borde testa någon gång för att inse skillnaden ;)
Risken finns ju att jag skulle gilla det, den chansen vet jag inte om den är värd att ta :D
22 grader. 2 m/s. lite molningt och möjligt en åska.
Åskan ska eventuellt dyka upp mellan 12 och 18 så vi får väl ta en korv och börja köra 18:01 :hihi

(BTW: SMHI har uppdaterat sin sajt med interaktiva karter och det fungerar riktigt bra)

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
OM(!) frollo vaknar och säger hur jag ska åka så kommer jag.

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
det kommer bli tidtagning några tisdagar till framöver, lite väl få som har transpondrarna på bara :(

sandstream

Guest
det kommer bli tidtagning några tisdagar till framöver, lite väl få som har transpondrarna på bara :(
Nästan alla jag pratade med hade inte hunnit ladda sina och en del hade laddat men glömt den på jobbet ;)

Köp en DP-modell och lägg under cutsen så är den alltid med :)

Gick det bra för de som klotade på sista passet?
Hörde att den ena personen blivit delvis överkörd av den som kom bakom :(

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Nästan alla jag pratade med hade inte hunnit ladda sina och en del hade laddat men glömt den på jobbet ;)

Köp en DP-modell och lägg under cutsen så är den alltid med :)

Gick det bra för de som klotade på sista passet?
Hörde att den ena personen blivit delvis överkörd av den som kom bakom :(

Ingen större fara med Niklas, lite öm och blåslagen kanske men inget allvarligt som tur va.
Att bli avprejad innan crossböjen är ju ingen höjdare.:näsblod

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Premiär igår och en trevlig resa i expressfart tillsamamns med Teddy. Avlastning av Ying och Yang för lite stilfullt poserande samtidigt som ångesten kom smygande. Varför gör jag detta? Är det här kul? Varför är jag nervös? Efter lite fnulande så tänkte jag provstarta hojen. Slår på tändningen och då låter soppapumpen som om den håller på att ge upp...funkade klockrent när jag testade hemma på söndagen....paniiiik. Vad gör man då? Jo, man ringer Freddes 24-timmars telefonjour för okunniga amatörer och ställer dumma frågor. Lufta den var hans lösning. Lite fipplande med kirughandskar och Teddy så funkar det kalas. :)
Varmkörning under förarmötet är ansvarsfullt och omtyckt. :5sure
Dags för snigelgruppen och man vinglar ut som en kobent kalv på grönbete. Ooops, ny sektion. Tjohooo. Fränt. Vingligt. Ångest. Hojen går sjukt fett så de andra får lukta A747 ordentligt. Dålig tejp. Måste gå in i depån för att tejpa fast snorkeln till övre förgasaren eftersom den trycks upp mot kopplingshandtaget på raksträckan, skönt med en ursäkt...
Tror det är mindre kvar av passet än vad det är så jag väljer att inte gå ut och när jag tänker gå ut så flaggar Torkel av. :mad:

Teddy kommer in med en vacker men kraftlös hoj. Hans 250 har blivit en 125:a med tillhörande luftpump. Ingen tändning på tvåans cylinder. Jag känner mig som värsta proffset när jag dels lyckas låna en multimeter och sedan även lyckas mäta att det är rätt motstånd i spolar och tändhattar. Jag tror Teddy är lite impad. Hittar en jordkabel som inte sitter fast. Tror vi löst det men icke. Byter plats på tändstiften men samma sak. Det spanska felet får ingen lösning så Teddy får packa ihop.
Jag ger mig ut på nästa pass och nu är det ju kul. Nya sektionen är kanon, inte för att det går fort men ändå. Blir omkörd av Peppe K på en sketen Aprilia så jag hakar på. Tappar in i Torparn varje varv för att jag bromsar ungefär 300m för tidigt men det är skönt med mer muskler ibland. :)
Teddy ser lite ledsen ut så han får testa en riktig hoj på nästa pass. En svart springare, en gigant bland giganter, eller en TZ:a från 96. Han ser glad ut när han kommer in trots att han blir omkörd av en 125JR.
Ut på ett pass till. Bra att ligga i långsammaste gruppen för då känner man sig snabb när man lyckas köra om en och annan. :)
Väljer taktiskt att gå in i depån när Mattias ligger i ryggen så att han inte kan säga att han kört om mig. :blah

Nu måste jag köra snart som fan igen, hur nu det ska gå till. Fast i herointräsket igen...

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Blev det för tider då grabbar? Å nu är jag mest intresserad av 1000 kubikarna. =)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...