RR Träning Sviestad 2007

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Värmarna ska klara regn utan problem och så länge du har jordade grejer från uttaget är det värsta som kan hända att säkringen går i skåpet.

Är det tillräckligt blött för regndäck så skippar jag däcksvärmare.

Ska däckvärmarna verkligen klara av regn?

Jord har man dock inte så mycket nytta av till däckvärmarna, mina däckvärmare är av tyg och har inget jordhölje.
Dock så är jordfelsbrytare och jordad kabel helt klart att rekomendera till kompressor osv..

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag vill inte oroa folk, men de stora, tunga, mörka molnen drar bort från stan och jag ser klart och tydligt att det är blå himmel över Sviestad. Men molnen rör sig fort så det kan väll komma in nya mörka moln innan klockan slagit fem tyvärr. Men man kan ju hoppas! :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Ska nog mycket till att det här regnmolnen ska missa linköping. Men det finns ju alltid hopp.

Enligt insiderinfo (en kollega är pilot och har tillgång till rörliga väderkartor) så är det helt massiva regnvädret framme i Linköping ca 18:30. Det är förstås en uppskattning baserat på hur det har rört sig hittills men väldigt troligt. Har man lite fel och det är framme 19, eller 19:30, så hinner man iaf med 1-2 pass.

sandstream

Guest
Stod och velade till 18:45 innan jag tyckte det var tillräckligt blött för regndäck. Blev knappt 30 varv i regnet och det var jäkligt kul :)
Knäskrap genom Esset i regnet var en ny upplevelse!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Stod och velade till 18:45 innan jag tyckte det var tillräckligt blött för regndäck. Blev knappt 30 varv i regnet och det var jäkligt kul :)
Knäskrap genom Esset i regnet var en ny upplevelse!

Vad blev det för tid då?

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Hört lite rykten om gigantiskt oljespill runt banan i söndags. Någon som vet hur det ligger till med det inför imorgon?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kan bekräfta att det läckte olja från en hoj från start/mål till strax efter nya chikanen före bergskurvan där han svängde av. Alltså hela banan förutom bergskurvan och sviestaböjen. Hur det har gått med saneringen vet jag inte.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kan bekräfta att det läckte olja från en hoj från start/mål till strax efter nya chikanen före bergskurvan där han svängde av. Alltså hela banan förutom bergskurvan och sviestaböjen. Hur det har gått med saneringen vet jag inte.

Å fy fan. Det där har jag funderat över, hur får man bort olja från banan? Låt säg att man vet exakt vart det finns olja, får man bort alla oljerester? Hur funkar det?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Å fy fan. Det där har jag funderat över, hur får man bort olja från banan? Låt säg att man vet exakt vart det finns olja, får man bort alla oljerester? Hur funkar det?

Kan ju bara prata för Sviestad och där är det svårt att få bort oljan från banan mest för att saneringsmedlet vi har fått till i år är skit. Man får bättre resultat om man tar sand från sandfållorna och häller på banan.

Men var det inte så att det regnade i söndags? För i så fall har det mesta runnit av banan och det borde inte vara något problem, speciellt om banan sopades efteråt.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kan ju bara prata för Sviestad och där är det svårt att få bort oljan från banan mest för att saneringsmedlet vi har fått till i år är skit. Man får bättre resultat om man tar sand från sandfållorna och häller på banan.

Men var det inte så att det regnade i söndags? För i så fall har det mesta runnit av banan och det borde inte vara något problem, speciellt om banan sopades efteråt.

Jo i söndags regnade det oavbrutet.

sandstream

Guest
Här har man laddat med nya bromsbelägg, ny olja och nytt filter, nya stövlar och nytvättad hjälm för att kör sub minutos. Sen får man läsa att det kan finnas olja på banan :mad:

Iofs skönt med en gilltig ursäkt: "Äh du vet, det gick inte att hålla fullt på trean genom Torparna idag och bakhjulet spann som bara den när man la i femman på rakan men jag är nöjd med min tid på 1:00,001" :D

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Jasså, det är flera som har kostat på.

För min del blev det drivpaket, gaffelolja/packboxar och en laptimer. Tvättad hoj och som vanligt V-power i tanken. Synd bara att det förmodligen inte kommer gå en tusendels sekund snabbare för det he he....

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Här har man laddat med nya bromsbelägg, ny olja och nytt filter, nya stövlar och nytvättad hjälm...

För min del blev det drivpaket, gaffelolja/packboxar och en laptimer. Tvättad hoj och som vanligt V-power i tanken.

Jag VAXADE hojen igår. :rodnar

Det är inte riktigt kosher att vaxa en racer, jag vet, men det är så svårt att hålla tassarna borta när den börjar blänka sådär härligt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...