RR Träning Sviestad 2007

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Nu är nog inte min SÅ ren att det egentligen är läge för vaxning. Men det vore trevligt om du kan ge tips på bra vax för mc-kåpor???

Jag VAXADE hojen igår. :rodnar

Det är inte riktigt kosher att vaxa en racer, jag vet, men det är så svårt att hålla tassarna borta när den börjar blänka sådär härligt.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Här har man laddat med nya bromsbelägg, ny olja och nytt filter, nya stövlar och nytvättad hjälm för att kör sub minutos. Sen får man läsa att det kan finnas olja på banan :mad:

Iofs skönt med en gilltig ursäkt: "Äh du vet, det gick inte att hålla fullt på trean genom Torparna idag och bakhjulet spann som bara den när man la i femman på rakan men jag är nöjd med min tid på 1:00,001" :D

Jag har laddat med nya gaffelfjädrar, olja och packboxar!!! Klart vi ska köra under minuten!

Vad kör du med för fjädrar i gaffeln?

Nu är nog inte min SÅ ren att det egentligen är läge för vaxning. Men det vore trevligt om du kan ge tips på bra vax för mc-kåpor???

Vaxa tanksidorna riktigt noga är mitt tips!:tummenupp

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.

Biltemas flytande Hårdvax är namnet till trots det mest lättarbetade vax jag någonsin använt, lättflytande och framförallt lätt att avlägsna rester. Jag har svurit många gåner när jag står där med en hel bil inkletad med Turtlevax och varje kvadratdecimeter tar en minut att dra bort rester på. Det finns säkert bättre produkter men jag är ingen vaxingenjör utan är mest intresserad av ögonblicklig belöning i form av en blank yta. Behöver jag säga att Biltemas flytande Hårdvax är är löjligt billigt också?

sandstream

Guest
Jag har laddat med nya gaffelfjädrar, olja och packboxar!!! Klart vi ska köra under minuten! Vad kör du med för fjädrar i gaffeln?
Har originalfjädrar, alltid en bra ursäkt när man kör långsamt :D

Sonax Hårdvax är mitt tips, lättarbetat, ger bra resultat och luktar gott :tungan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Har originalfjädrar, alltid en bra ursäkt när man kör långsamt :D

Jo det var anlednignen till att jag har väntat tills nu med att byta...

Det känns inte helt optimalt att åka med gaffeln i botten i inbromsningarna.. Nu känns hojen mjuk och bra i inbromsningarna.. Dock vet i fan om det går fortare för det... Vi får se ikväll..

sandstream

Guest
Nu är det bara en dryg halvsekund tills minut-barriären är krossad :yoparty

Konstig träning annars. Sopning av banan och grävande av diken för att få bort vatten var en annorlunda början. Ett par krascher och en motor som gick upp i rök på raken (jag låg precis bakom när det hände och min hjälm såg ut som om någon hade sprejat den med olja. Hoppas det gick bra med hojen och inte var för stora materiella skador).

Tack för guidningen Teddy, nu kommer jag både till och från banan fortare :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ho ho, stackars Sandi, nu tror han att jag visat honom bakvägen till Sviestad. Det ska bli kul när han ringer från Åtvidaberg nästa tisdag kvart i fem...:D

Jag undrade vart ni var påväg igår, men jag tänkte att ni kanske ville se något annat på vägen hem för en gångs skull. :)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Rondellen mellan Linghem och Linköping är som gjord att köra fel i. Det är fem vägar som möts och man har inga 90-gradersböjar att orientera sig efter. När man kommer från Linghem känns det fel att ta en tvär höger och köra tillbaka norrut mot gamla riks-1'an. Gustav körde fel så sent som för en månad sendan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Rondellen mellan Linghem och Linköping är som gjord att köra fel i. Det är fem vägar som möts och man har inga 90-gradersböjar att orientera sig efter. När man kommer från Linghem känns det fel att ta en tvär höger och köra tillbaka norrut mot gamla riks-1'an. Gustav körde fel så sent som för en månad sendan.

Eller som freddie som på vägen hem från watz lyckades köra ner till småländska gränsen innan han kom på att han kanske var fel. Eller iofs ringde han och frågade om vägen, med riktigt taskig täckning men släppte ändå inte gasen trots att vi ropade att han var på fel väg :lol

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Den där minuten tiden kunde vi ju glömma... Börjar med att jag kör på en kille på första passet. Ut ur torparn hade han tänkt vara bussig och släppa förbi mig problemet är att jag redan ligger i arslet på han och har gett gas så när han helt plötsligt viker till höger finns det ingen plats kvar...kollitionen är oundviklig. Jag håller mig på hjulen tyvärr går den andra killen omkull. Pass två: Har försökt få bort spökena i hövö, inge kul att köra på folk. Ett par varv läggs, kommer med bra nerlägg i torparn mitt i apex känner jag hur framhjulet glider iväg från mig. Lowsidern är ett faktum. Hojen klarade mycket bra lite skrapmärken mest. Var bara att slänga in skiten i bussen och åka hem.

Fy fan för den här sporten

björn

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Den där minuten tiden kunde vi ju glömma... Börjar med att jag kör på en kille på första passet. Ut ur torparn hade han tänkt vara bussig och släppa förbi mig problemet är att jag redan ligger i arslet på han och har gett gas så när han helt plötsligt viker till höger finns det ingen plats kvar...kollitionen är oundviklig. Jag håller mig på hjulen tyvärr går den andra killen omkull. Pass två: Har försökt få bort spökena i hövö, inge kul att köra på folk. Ett par varv läggs, kommer med bra nerlägg i torparn mitt i apex känner jag hur framhjulet glider iväg från mig. Lowsidern är ett faktum. Hojen klarade mycket bra lite skrapmärken mest. Var bara att slänga in skiten i bussen och åka hem.

björn

Hur gick det för killen som vurpade?
Var ju nyss i den sittsen själv:huvet

Det har nu gått 2 veckor snart, sover forfarande riktigt illa och har ONT som satan.
Är väl kanske inte riktigt lika förbannad längre.(tack för att du stod ut Alx)
Shit happens.:mad: :mad: :mad: :mad: but why me:mad: :mad: :mad: :mad:

Gumman, dottern & jobbet tjatar om att jag måste lägga av.
Funderar STARKT på att byta sport..
http://www.redbullairrace.com/

Undrar bara vad gumman säger då:tungan
10ggr pengen & förmodligen minst lika farligt och resande över hela världen, men fy FAAN va skoj det verkar.
Klicka in, gå till engelska och kolla filmerna längst ner på sidan.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hur gick det för killen som vurpade?
Var ju nyss i den sittsen själv:huvet

Det har nu gått 2 veckor snart, sover forfarande riktigt illa och har ONT som satan.
Är väl kanske inte riktigt lika förbannad längre.(tack för att du stod ut Alx)
Shit happens.:mad: :mad: :mad: :mad: but why me:mad: :mad: :mad: :mad:

Gumman, dottern & jobbet tjatar om att jag måste lägga av.
Funderar STARKT på att byta sport..
http://www.redbullairrace.com/

Undrar bara vad gumman säger då:tungan
10ggr pengen & förmodligen minst lika farligt och resande över hela världen, men fy FAAN va skoj det verkar.
Klicka in, gå till engelska och kolla filmerna längst ner på sidan.
En kompis som är lite mer insatt än mig sa att Peter Lindén står på kö att få vara med i den serien men han är på gränsen för oerfaren för deras krav! De pressar 9g som värst utan g-dräkt... :näsblod

Mitt tips till alternativsport är istället denna (nu väldigt OT):
http://windsurfjournal.perfect-ride.com/Guincho2007.wmv :yoparty

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
En kompis som är lite mer insatt än mig sa att Peter Lindén står på kö att få vara med i den serien men han är på gränsen för oerfaren för deras krav! De pressar 9g som värst utan g-dräkt... :näsblod

Mitt tips till alternativsport är istället denna (nu väldigt OT):
http://windsurfjournal.perfect-ride.com/Guincho2007.wmv :yoparty

Ja.. så klart han är :confused:

Näädå, tänkte börja med nått lättare. Men lite längre upp i luften än på vindsurfings filmen ska jag, har iofs aldrig provat extrem ws men vågsurfat utanför Oahu (hawaii) en stormig Novemberdag fick mig att inse att jag saknar "kahunas" för den sporten

2 vågor 2 vurpor 8 min under vatten:va WHY. All respekt till utövarna, men jag dog nästan 2 ggr. :D

Ps
"Kahunas" MÅSTE betyda gälar på surfspråk.
ds

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
2 vågor 2 vurpor 8 min under vatten:va WHY. All respekt till utövarna, men jag dog nästan 2 ggr. :D

Det kan vara grymt svårt att ta sig upp till ytan igen när man i stället åker som en nickedocka slipandes mot botten som i bästa fall består av sand. :gnissla

Men du var väl inte under 8 minuter sammanhängande hoppas jag? :näsblod

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj

Men du var väl inte under 8 minuter sammanhängande hoppas jag? :näsblod

Kändes som 8 år, men polarna sa ca 4 min. Vattenskoterns dykare var i vattnet & letade när jag till slut hittade upp till ytan....... BÅDA GÅNGERNA...
Sönderskrapad & ledbruten men annars Ok.

Sedan fick jag inga fler chanser, men lika glad var jag för det:D

Han bröt tyvärr nyckelbenet och missar nästa tävling.

Satan vad trist sådant är att höra.
Gissar det gjorde lika ont i Björne's samvete... Alla vet han har ett hjärta av guld:tummenupp

Hoppas killen tog det bättre än jag...

Dom får nog höra en del, räddnings-personalen och läkarna på plats.

Veckans ros, till dom som tog hand om mig.
Synen svartnade, Andningen funkade inte, Jag ville kräkas av smärta, mummlandes förbannelser & svordommar..men klippa skinnet skulle dom minsann INTE.
Näädu, det räcker med att hjälmen pajade fick jag tyst ur mig, och vandrade vilset med blicken i tron att någon måste tycka jag såg dom i ögonen.
(Var i stort sett blind efter jag stod upp, tills andningen kom igång igen)

Det tog dom säkert 5 minuters varsamt lirkande att få av mig stället.
TACK FÖR DETTA:tummenupp :tummenupp
Sedan fick Alx fick se mig på min sämsta sida när hon hämtade upp mig efter ambulanspersonalen var klara. Tror hon är livräddför mig hädanefter:näsblod
Osade lång väg av alla svordommar & förbannelser jag hävde ur mig.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...