RR Träning Sviestad 2007

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Först så körde jag prova på dag...sen fick jag vara med på "träningen" med dom licencierade juniorerna (körde med min gamla sletna RG 125-91) tyckte det var skitkul och vi tränade tills det börja spöregna och den avbröts..
SKa iväg och kolla på en RR cykel snart och undrar då om man kan få prova en gång till innan man slänger ut 28:000 på en cykel

P.S Har haft 125:a kort i ett år nu :tummenupp

Den såkallade träning som du tänker på va ingen träning i den bemärkelse som våra tisdagsträningar är.
För att köra på en riktig träning måste du ha licens, inga undantag.

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Den såkallade träning som du tänker på va ingen träning i den bemärkelse som våra tisdagsträningar är.
För att köra på en riktig träning måste du ha licens, inga undantag.

Ok :tummenupp
Förstår det!
Några regler måste man ha :D :yoparty
Du vet inte om nån licenskurs i lms SNART (annars får det bli bikeweek i karlskoga, men jag tyckte den var dyr och det är långt) :gnissla
//Timpa

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
ytterligare en träning UTAN regn! några fåtal droppar kom, försvann på nån minut igen.

Underbart väder hela kvällen!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ok!

Ni har ingen aning om när det blir? (har vart med på en träning förut då gick det bra):D

Antar att du menar juniordagen, någon vanlig RR-träning släpper vi inte ut någon på som inte kan visa upp licens. Juniordagen var ju som sagt prova-på dag, alltså lite snällare regler. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja, man kunde varit där. :(

Det vart en riktigt bra kväll, blixtar och dunder runt hela sviestad men knappt en regndroppe på banan. Det verkade som det regnade på alla andra ställen än banan :)
Sandstream rastade teddys 250r igår, såg ut som hittade lite fart på den efter ett tag iaf.
Själv körde man som en jäkla kärring på r1'an, men börjar väl hitta lite fart iaf, ska bara få till chassit så den inte bottnar/sladdar/gungar hela jäkla tiden.
Var även ute på Freddes "aprilia-racer" ett par varv, oj vilken slö jäkla hoj, helt stört att han åker under minuten på den, men chassit funkade 11 miljarder gånger bättre på den än på min, den kändes som en 250r i jämförelse med min hoj..

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Bästa och roligaste träningen hittills i min rr "karriär":)

Någon form av körkänsla infann sig och jag började ta kontroll över hojen. Massa personbästan å allt, detta behövdes för att motivera en fortsatt utövning av denna sport :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är väldigt intresserad av en redogörelse från Sandström om hans upplevelser med räääsern.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag är väldigt intresserad av en redogörelse från Sandström om hans upplevelser med räääsern.

För att stilla dina redogörelse-cravings kommer här en kort sammanfattning, i väntan på ett fullt utlåtande från Sandis:

- Liten, framförallt väldigt smal
- Slö
- Kräver rätt varvtal
- Smidig
- Grymma bromsar
- Man behöver inte burka så mycket, funkar bra ändå

Något byte var det inte tal om iaf :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Kan det bli som när jag fick prova Teddys hoj i fjol? Kawan var på Blocket samma kväll. :D

Sandi kommer in i depågatan efter avslutat pass, parkerar Skatungen, tar av sig hjälmen och tackar mig för lånet. Från Depåmuren ropar Fredde till Sandi: "Jaha, nu är det bara att sälja hojen!" :D

Det lär dock inte hända, Sandi verkar trivas alldeles för bra på sin GSXR1000, han kör riktigt bra och så länge han fortsätter att utvecklas kommer nog inte det där suget efter att ge sig på något nytt. Det är först när man står och stampar som man blir ett lätt byte. Om Neutral och Torkel var straffsparkar så var Mattias öppen kasse. Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jo, jag blev också eld och lågor. Bara min kroniska fattigdom som gjorde att jag inte köpte en sån. Alla minns säkert min redogörelse: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134025

Jag förväntar mig nåt liknande från herr Sandström omgående!

Haha, jag läste texten igen och det var lika roligt nu också. :D

Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.

Det vore ett mirakel bara det. :rolleyes:

Last edited:

sandstream

Guest
Jag hoppas att Sandi i alla fall kommer att se på 250 GP med nya ögon.
Att det är en kul hojtyp att köra hade jag redan förstått men det jag förstår lite bättre nu är hur stor skillnaden egentligen är mot en 1000-kubikare.

Kan knappast komma med en redogörelse i Mattias-klass men Nazzuro sammanfattade min intryck riktigt bra. Hade varit kul att få testa en 250 GP en hel dag så man hinner vänja sig vid den stora omställningen. Det smala registret är inget man vänjer sig vid på ett par varv, eller möjligheten att gå in snabbare i kurvorna, eller att man kan bromsa senare, hur man ska sitta osv.

Stort tack till Teddy för lånet, du får självklart prova min gunghäst när du vill :tummenupp

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Hemma från sachsenring och sugan som fan på att träna...
Hade ju hoppats att depåvärdsproblemet hade löst sig, men det ser ju lika illa ut i kalendern som när jag åkte...

Jag hade ju tänkt att köra under minuten på tisdag!

Jag kan säkert hjälpa till vid grinden och flagga lite om det någon annan tar på sig huvudansvaret...

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Vi måste ju träna på tisdag!! Ingen som vill hjälpa till med träningen?

Jag kan offra något pass och stå vid grinden men jag har ingen bil till skamkärra..

/Ozto

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...