RR Träning Sviestad 2007

sandstream

Guest
Vore jäkligt trist om det inte blev någon träning på tisdag för att det saknas träningsansvarig.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Fortfarande ingen träning imorgon? :(

Hmmm...undrar om det går att hyra banan privat om det inte blir någon träning och vad det i så fall skulle kosta?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Ok :tummenupp
Förstår det!
Några regler måste man ha :D :yoparty
Du vet inte om nån licenskurs i lms SNART (annars får det bli bikeweek i karlskoga, men jag tyckte den var dyr och det är långt) :gnissla
//Timpa
Visst är racing roligt, det roligaste jag gjort i livet med kläderna på :)
Men om du tycker att licenskursen är dyr - då är nog racing inget för dig....:pannkyss ALLT kostar massor av pengar, och du kommer att lägga i princip alla pengar du har på racingen. Och lite till.

Bara i all välmening.

Åsa.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag och kjell kan ta tränignen... Men det skulle va fint om några till hade lust att hjälpa till då vi båda tänker köra...

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Jag och kjell kan ta tränignen... Men det skulle va fint om några till hade lust att hjälpa till då vi båda tänker köra...

:tummenupp Då jag inte är 100% att jag kan träna imorgon så kan jag ej vara bland de träningsansvariga. Om jag kommer hjälper jag självklart till med flaggning o dyl.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Men då blir det träning imorrn alltså?

Om det blir det kan jag ta med två st som kan vara flaggvakter ute vid torparn eller någon annanstans...

:tummenupp till er som tar på er ansvaret! Personligen känner jag mig lite för ung för hålla i träningen..

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Men då blir det träning imorrn alltså?

Om det blir det kan jag ta med två st som kan vara flaggvakter ute vid torparn eller någon annanstans...

:tummenupp till er som tar på er ansvaret! Personligen känner jag mig lite för ung för hålla i träningen..

Ja det blir träning... Jag måste komma under minuten snart, annars blir jag galen!
Jag kommer va ute vid banan innan fyra och börja plocka i ordning...
Har du folk med dig som kan hjälpa till så vore det fint med lite avbytare vid grinden så vi alla kan köra...

Det löser sig nog... Vi syns där ute...!

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ja det blir träning... Jag måste komma under minuten snart, annars blir jag galen!
Jag kommer va ute vid banan innan fyra och börja plocka i ordning...
Har du folk med dig som kan hjälpa till så vore det fint med lite avbytare vid grinden så vi alla kan köra...

Det löser sig nog... Vi syns där ute...!

Jag ska försöka köra....

Vi hjälps åt... så löser det sig. Vi kommer 15:50
//
Benny

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Tyvärr kan jag inte längre komma.

Hoppas det löser dig med flaggvakter osv..

sandstream

Guest
Träningen börjar om 3 minuter, hoppas ni klarar er från regnet!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Vädergudarna va med oss hela kvällen med lagom värme och sol :yoparty
Stort tack till Otto, Ottos pappa, Kjell, Emsan och Kungko som ställde upp som ansvariga ikväll :tummenupp
Även ni bevisade att man kan köra själv när man är ansvarig bara man är tillräckligt många som delar på jobbet.

Våran lilla RS250 höll efter många timmars kärlek i garaget då hon fick ont i toppen, cylinder och kolv förra veckan. Hon va så duktig ikväll att hon får följa med till Gelleråsen och leka imorgon:D

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj

Vi klarade oss...
Inget regn och en bra träning, bara en vurpa...

Dock inte under minuten... 1.00.4 suck... förbättrade mitt personbästa med 0.2 sek, alltid något..

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Vi klarade oss...
Inget regn och en bra träning, bara en vurpa...

Dock inte under minuten... 1.00.4 suck... förbättrade mitt personbästa med 0.2 sek, alltid något..

En vurpa ja, det var min son men han klarade sig bra. Jag tvingade upp honom på min 250 så han fick köra några varv innan vi åkte hem. 125:an ser inte så farlig ut men jag måste kränga om däcket. Jag vet inte hur han lyckades men det sitter en halv gräsmatta fastkilad mellan fälgen och däcket.

Ett stort tack till er som ställde upp så det blev träning.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Tack Otto, Ottos pappa, Kjell, Emsan och Kungko för att ni fixade träningen!

Släppte ut grabben på min 748:an då R6:an står utan motor, bara så ni vet det ni med mindre knottar, det dröjer inte länge tills de små liven "stulit" alla era leksaker:D
Nä, skämt åsido, det är bara kul att kolla deras framfart och utveckling, Andreas äntrade den gamla 748:an för första gången (nästan) och det började väl inte så där jättebra då i stort det hela kåpsettet släppte på rakan och började flaxa som en ung albatross på sin jungfrufärd.
Inget lite silvertejp och extra skruv kunde fixa till, som bäst kom han ner på 1.02, kändes riktigt bra faktiskt, överväger starkt att anmäla honom till BoTT i Karlskoga på Torsdag, tror dom skulle må bra av lite föryngring:rolleyes:

/Christer

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tack Otto, Ottos pappa, Kjell, Emsan och Kungko för att ni fixade träningen!

Släppte ut grabben på min 748:an då R6:an står utan motor, bara så ni vet det ni med mindre knottar, det dröjer inte länge tills de små liven "stulit" alla era leksaker:D
Nä, skämt åsido, det är bara kul att kolla deras framfart och utveckling, Andreas äntrade den gamla 748:an för första gången (nästan) och det började väl inte så där jättebra då i stort det hela kåpsettet släppte på rakan och började flaxa som en ung albatross på sin jungfrufärd.
Inget lite silvertejp och extra skruv kunde fixa till, som bäst kom han ner på 1.02, kändes riktigt bra faktiskt, överväger starkt att anmäla honom till BoTT i Karlskoga på Torsdag, tror dom skulle må bra av lite föryngring:rolleyes:

/Christer

Ingen illa tid med en gammal 748 för första gången måste jag säga :tummenupp

:FU Ställ dig sist i kön gubben :fakta

björn.e

Är fler som ska ner till de tiderna. Orkar LMS fixa en B-tävling till i höst? ;)

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

Är fler som ska ner till de tiderna. Orkar LMS fixa en B-tävling till i höst? ;)

Tanken slog mig i bilen på väg till jobbet i dag. Om vi nu orkar det, så är nog ett KM bättre så lokala maffian har en pullis :D

Vidare behövs inte alls lika mycket jobb för ett KM utan vi kan göra lite som vi vill (tror jag :va )

björn

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3072015 Tanken slog mig i bilen på väg till jobbet i dag. Om vi nu orkar det, så är nog ett KM bättre så lokala maffian har en pullis :D

Vidare behövs inte alls lika mycket jobb för ett KM utan vi kan göra lite som vi vill (tror jag :va )

björn
Sluta tro. JUST DO IT!!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...