RR Träning Sviestad 2007

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Fyfan vad underbart! :yoparty Bästa jag gjort...

Jag är helt frälst nu så det kommer en träningsrapport med asfina bilder imorrn... All cred åt min kompis Wille som fotade friskt!

Loco

Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nada
Så ja, nu är man hemma med en lite öm tumme, men i övrigt ok. Kawan fick lite skrapsår som blir fixat till Anderstorp. Men jag söker en hållare till högerfotpinne, pinnen gick inte av, men fästet runt gjorde det. Finns det någon här som har en/flera extra, snälla hör av er. Kan plocka upp den idag onsdag i Sthlm eller på Anderstorp.
Tack på förhand. /Christian

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Som sagt hel skön träning för att vara 1a på sviestad på 600 för mig :) skyst att allt annat funkade bra, jag hade hur sköj som helst lagom trötter i kroppen idag:p

btw? jag såg en kille som var där med en äldre vit r6a som vars kompis tog kort. nån som vet var man kan få tag på dom?

Hare

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Bilder dyker upp imorgon verkar det som. Kolla Tvålens inlägg ovanför....jag väntar också med spänning. Hoppas på att du inte gjort omkörningen av mig när bilderna togs ha ha...

Som sagt hel skön träning för att vara 1a på sviestad på 600 för mig :) skyst att allt annat funkade bra, jag hade hur sköj som helst lagom trötter i kroppen idag:p

btw? jag såg en kille som var där med en äldre vit r6a som vars kompis tog kort. nån som vet var man kan få tag på dom?

Hare

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

Bara glada miner o tugg i vanlig ordning.

Tack Björn E för lånet av förlängningskabeln. Utan den hade jag inte fått igång däcksvärmarna.

no prob :) Annars sa någon att jag kört 58:eek:r själv trodde jag inte att jag var under minuten då jag stod still i esset och berget. Detta bevisar ju bara min tes om att med 1000cc vänder man bara runt och ger stumt så kör man 55:eek:r utan ansträngning :D

björn

Wedell

Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Bilder dyker upp imorgon verkar det som. Kolla Tvålens inlägg ovanför....jag väntar också med spänning. Hoppas på att du inte gjort omkörningen av mig när bilderna togs ha ha...

hehe, kom du hem utan att få soppatorsk då?:crash

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Ja, men den började spotta och fräsa vid garaget. En träning, en tank :) Får ha en 5-litersdunk på ryggen hädanefter i fall att. Fan att jag inte har gatdäck på min. Då kunde jag har tjuvtränat imorgon på trafikövningen tsssss...

hehe, kom du hem utan att få soppatorsk då?:crash

Wedell

Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Ja, men den började spotta och fräsa vid garaget. En träning, en tank :) Får ha en 5-litersdunk på ryggen hädanefter i fall att. Fan att jag inte har gatdäck på min. Då kunde jag har tjuvtränat imorgon på trafikövningen tsssss...

det tkr jag faktiskt egentligen man borde få ha en gathoj med sliks på, om man istället har ett par bra gatdäck så har ju ingen av dom nån speciel större fördel.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
det tkr jag faktiskt egentligen man borde få ha en gathoj med sliks på, om man istället har ett par bra gatdäck så har ju ingen av dom nån speciel större fördel.

Fördel eller inte. Det hör väl ihop med försäkringsfrågor. Ska vara rena trafikhojar som kör.

Wedell

Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Fördel eller inte. Det hör väl ihop med försäkringsfrågor. Ska vara rena trafikhojar som kör.

egentligen och egentligen inte är ju fult ut beroende på vad man har för försäkring.. för att det ska gälla med godkända däck.

sak samma inget att ta diskussion för det berör inte mig egentligen.

föresten den där Wille som tog bilder kommer dom snart jag är sugen :corn

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
egentligen och egentligen inte är ju fult ut beroende på vad man har för försäkring.. för att det ska gälla med godkända däck.

sak samma inget att ta diskussion för det berör inte mig egentligen.

föresten den där Wille som tog bilder kommer dom snart jag är sugen :corn

Öh kolla tråden jag skapade? :tummenupp

Har en skitfin bild på din hoj också.. Men har inte fått den av wille än.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Snart dags för träning igen!

+15 och sol enligt smhi!

Kan man få se lite tider här efter träningen, skulle va intressant att se vad de snabba kör på! Jag åkte ett par varv förra veckan på 1.05 men det blev ju inte så många innan det började regna igen.

Vad blir nya varvrekordet på?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Snart dags för träning igen!

+15 och sol enligt smhi!

Kan man få se lite tider här efter träningen, skulle va intressant att se vad de snabba kör på! Jag åkte ett par varv förra veckan på 1.05 men det blev ju inte så många innan det började regna igen.

Vad blir nya varvrekordet på?

Swedie skrev i nån tråd att han låg runt minuten, ger väl en hint iaf.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2936826 kan tänka mig att det blir runt 55 +- 1 sek
Nej. Tänkt dig själv att från punkten där du svänger in tar det kanske 2-3 sekunder till bergkurvan. Nu ska du ha bromsat redan innan krönet för att nästa intill gå på 1:an eller lågt på 2:an in och gira höger, o sen vänster acceleration ut och lite höger för att sedan bromsa. Jag gissar på 57-58 som absolut snabbast.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Nej. Tänkt dig själv att från punkten där du svänger in tar det kanske 2-3 sekunder till bergkurvan. Nu ska du ha bromsat redan innan krönet för att nästa intill gå på 1:an eller lågt på 2:an in och gira höger, o sen vänster acceleration ut och lite höger för att sedan bromsa. Jag gissar på 57-58 som absolut snabbast.

Låter rätt rimligt

sandstream

Guest
Gissar att du njöt när du körde om mig på bakhjulet på start/mål :D

Är troligtvis upptagen med annat på tisdag så det blir nog Åsen på onsdag istället.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept