RR Träning Sviestad 2007

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Gissar att du njöt när du körde om mig på bakhjulet på start/mål :D

Ha ha! jo det kan inte förnekas!

Men har du tänkt att börja träna oftare på sviestad i år eller? Det kommer bli en hård bottenstrid i R1000 på sviestad :tummenupp

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 + 2x GRC
Nej. Tänkt dig själv att från punkten där du svänger in tar det kanske 2-3 sekunder till bergkurvan. Nu ska du ha bromsat redan innan krönet för att nästa intill gå på 1:an eller lågt på 2:an in och gira höger, o sen vänster acceleration ut och lite höger för att sedan bromsa. Jag gissar på 57-58 som absolut snabbast.

Jag tror nog att watz kommer att köra 56 MINST på SM...

Han hade tydligen kört riktigt fort förra träningen som inte var helt torr heller... men vi får se!

sandstream

Guest
Men har du tänkt att börja träna oftare på sviestad i år eller? Det kommer bli en hård bottenstrid i R1000 på sviestad :tummenupp
LMS är ju "min" klubb och förra tisdagen var min första RR-träning någonsin men ja, tanken är att jag ska träna där alla gånger jag kan under sommaren :)

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Är det någon från Stockholmstrakten som ska ned till Sviestad imorgon (15/5) som har plats för en person till? Betalar självklart bensinpengar.

Tänkte titta på en träning och snacka lite med Alx om hur det är att vara funktionär.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Är det någon från Stockholmstrakten som ska ned till Sviestad imorgon (15/5) som har plats för en person till? Betalar självklart bensinpengar.

Tänkte titta på en träning och snacka lite med Alx om hur det är att vara funktionär.

Kolla med Sandstream eller Medin dom ska nog ner.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
På tisdag är det träning igen :) Kommer det bli mycket folk som ska träna inför SM eller kommer de ta igen sig...hmm...???

Vi hobbyförare kanske får banan för oss själva eller hur brukar det vara så nära tävling?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Lär bli proppfullt, även långväga brukar komma på sista träningen. Första träningen efter däremot brukar vara ödslig så den är väl bortlovad till Supermoto.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kanske tar mig ner... beror lite på. Man får ju rätt mycket körning på fredagen redan.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Här vad det fan inget drag. Ingen som har något kul att säga inför träningen? Hoppas det blir motsatt väder imrogon. För ikväll är det förjävligt.

sandstream

Guest
Håller tummarna för uppehåll fram till 20:10 (så man hinner packa) :)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Får väl hoppas på bättre väder imorgon. Är ju ändå ledig så det vore kul att få testa nya bansträckningen och se vad man tycker.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag håller på och budar på regnfälgar på ebay men det är ju galet dyrt med k5 fälgar även i utlandet!

Jag vill köra regn men inte utan fälgar o däck!

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Jag sitter 5 km från banan i skolan nu, inget regn lite molningt och vindstilla. ser ut att bli en bra dag :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...