RRFA mail till Hyllinge/Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag mailade Eva på HMS idag och skrev detta:

Hej Eva

Den 21/9 genomfördes ett rent B-race av LMS på Sviestad, vi är några eldsjälar som gärna vill att även dom som inte riktigt platsar i Rookie 600/1000 och övriga klasser får chans att prova på att tävla, i år blev det ju en riktig boom på RR sidan och nästa år lär det bli minst lika tufft att kvala in, tävlingen som genomfördes av LMS flöt på väldigt bra trots att vissa körde sin debutant tillsammans med rutinerade B-rävar, låter detta intressant för HMS att arrangera år 2004 så hjälper vi gärna till att ragga förare och se till att fylla startfälten, anmäld förare betalar i förskott och är garanterad att få både träna/tidskvala/tävla, ingen ska behöva bli utkvalad.

Vi hoppas kunna köra en liten serie under år 2004 på Knutstorp, Falkenberg, Gelleråsen samt Sviestad om möjligt.

Vi kallar denna "serie" för Road Racing Für Alles,

Bif. reglemente ifrån LMS.

Jag bifogade LMS reglemente från den 21/9, nu får vi hålla tummarna att HMS nappar på detta, hur går det med övriga banor/klubbar?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag tror det är dax att pallra sig iväg på möten pojkar. Mail räcker nog inte långt. Några av er bör uppgradera er till aktiva medlemmar och föra den rena b-tävlingens talan. Det självklara förslaget att ventilera för klubben vore väl 1 KM och 1 B-tävling?

Vi är ju många som hade velat köra men det behövs folk som orkar få bollen i rullning också.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Jag tror det är dax att pallra sig iväg på möten pojkar. Mail räcker nog inte långt. Några av er bör uppgradera er till aktiva medlemmar och föra den rena b-tävlingens talan. Det självklara förslaget att ventilera för klubben vore väl 1 KM och 1 B-tävling?

Vi är ju många som hade velat köra men det behövs folk som orkar få bollen i rullning också.
Man måste börja någonstans, HMS är en bilklubb till 90% och på möten diskuteras det väldigt lite RR, se nu till att få igång en dialog med dom andra klubbarna, LMS har redan pejl på läget :tummenupp

Chrille är en pessimistisk typ
Han skulle nog behöva sig ett nyp
Kom in i matchen och sluta gnäll
Annars ska du få en riktig raggarsmäll

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
HMS behöver ju då uppenbarligen bli en mer aktiv RR-klubb. Varför inte ta en diskussion 'man to woman' med Eva och se hur ni som klubbmedlemmar bäst kan verka för att få en ren B-tävling till stånd.
Behöver ni göra en opinionsundersökning? Räcker det att påpeka det enkla faktum att det funkade hos LMS? Kan ni tex komma med Sydskanes i ryggen och vara beredda att tillhandahålla 30 funkisar och städning?

Det känns ju faktiskt hoppfullt just i HMS fall, men man bör ta sig bort från mail-nivån. Jag vet flera inom RR som inte är enbart positiva till vad nätet gjort med vår lilla värld och man bör försöka känna sig fram lite.
Sen tycker jag verkligen att RRFA bör vara vårt arbetsnamn på nätet, det är en B-tävling det handlar om. Det vi sen behöver för att göra det till RRFA är aktivas förare och en hemsida. Sen kan det vara 100% inofficiellt som ett sällskap för inbördes beundran.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Man måste börja någonstans, HMS är en bilklubb till 90% och på möten diskuteras det väldigt lite RR, se nu till att få igång en dialog med dom andra klubbarna, LMS har redan pejl på läget :tummenupp

Chrille är en pessimistisk typ
Han skulle nog behöva sig ett nyp
Kom in i matchen och sluta gnäll
Annars ska du få en riktig raggarsmäll

Nej, han är inte pessimistisk, utan kommer med konstruktiva förslag. Som han sa, förare är inte det stora problemet, utan funktionärer/tävlingsansvariga som vill ta på sig jobbet.
Och det var väl det som var själva ideén med RRFA, att vi förare hjälpte till, antingen själva eller att vi tar med oss "hjälpen".

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
I mina mer etablerade umgängeskretsar är jag den som folk kommer till för att diskutera nya projekt. Inte för att få ryggdunkar utan för att få höra vad som kan gå åt helvete. :) Kanske inte för att jag är pessimist utan mer för att jag har en ganska krass syn på saker och ting.

Hade jag varit pessimist så hade jag sagt "Skit i det, det går ändå åt helvete..." :brynad

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
HMS behöver ju då uppenbarligen bli en mer aktiv RR-klubb. Varför inte ta en diskussion 'man to woman' med Eva och se hur ni som klubbmedlemmar bäst kan verka för att få en ren B-tävling till stånd.
Behöver ni göra en opinionsundersökning? Räcker det att påpeka det enkla faktum att det funkade hos LMS? Kan ni tex komma med Sydskanes i ryggen och vara beredda att tillhandahålla 30 funkisar och städning?

Det känns ju faktiskt hoppfullt just i HMS fall, men man bör ta sig bort från mail-nivån. Jag vet flera inom RR som inte är enbart positiva till vad nätet gjort med vår lilla värld och man bör försöka känna sig fram lite.
Sen tycker jag verkligen att RRFA bör vara vårt arbetsnamn på nätet, det är en B-tävling det handlar om. Det vi sen behöver för att göra det till RRFA är aktivas förare och en hemsida. Sen kan det vara 100% inofficiellt som ett sällskap för inbördes beundran.

Okey jag ger mig igen, klart att det inte räcker att dra iväg ett mail för att kunna förverkliga detta, men dock är det iaf gjort nu och nästa steg är som du säger att visa för HMS att vi menar allvar med RRFA, jag har varit på ett HMS möte och där diskuterades det inte precis fritt om jag säger så, man måste se till att få RRFA som en punkt att diskutera i protokollet, jag hoppas att fler vill hjälpa till med detta.

Sydskanesemse är iof inte anslutna till Svemo men vi är många medlemmar där som är intresserade att hjälpa till tror/hoppas jag.

Att agera rätt är inte lätt, mailandet förstör mycken personlig relation, dock är det ett effektivt sätt att ge budskap, nu har ju Eva får LMS reglementet och kommer förhoppningsvis att prata med Lodnert & co om detta, sen så fortsätter sagan...

RRFA kommer att vara arbetsnamnet på detta.

/O.Ptimisten

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Reglementet tror jag helt ärligt är minsta problemet.
Det är resten som är det viktiga, och det är det ni ska ringa om.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
...

RRFA kommer att vara arbetsnamnet på detta.

/O.Ptimisten

Felformulerat av mig. Jag menade att RRFA inte behöver nämnas för NÅGON på klubbnivå som inte redan känner till det. Krångelvarning.(tror jag)

Reglemente är som sagt inget att fundera över, det finns redan. Om man sedan i TR tar bort utkvalningen så är allt klart.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Reglementet tror jag helt ärligt är minsta problemet.
Det är resten som är det viktiga, och det är det ni ska ringa om.
Det underlättar säkert om vi har ett enhetligt sådant innan vi börjar, därför tog jag LMS som ett exempel, snart så törs jag inte göra något alls, om jag inte ska maila eller ta med reglementet vad ska jag då göra, en politiskt balansakt där allt kan gå fel eller?

Jag kanske gör fel som försöker att engegera mig, hur ska man gå till väga då?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Det underlättar säkert om vi har ett enhetligt sådant innan vi börjar, därför tog jag LMS som ett exempel, snart så törs jag inte göra något alls, om jag inte ska maila eller ta med reglementet vad ska jag då göra, en politiskt balansakt där allt kan gå fel eller?

Det är bara det att TR i stort sett alltid ser likadana ut, vilken rr-tävling som än anordnas, skillnaden är väl kanske klassindelning.
Det har körts b-tävlingar i evigheter, med många olika gamla klasser som kan dammas av, exempelvis liten debutant som på linköping. Lodnert och Eva är så pass gamla i spelet att det är en minimal bit. Det svåra är som sagt det att få ihop folk att driva tävlingen.
Eller så kan man rent politiskt fråga Eva varför man inte kör en ren b-tävling istället för ett klubbmästerskap, där man iofs kanske skulle kunna tillåta amatörlicensare och engångslicensare i racen ändå.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
GSXR1100R skrev:

Chrille, sluta hacka på honom nu annars ska jag se till att du vaknar med ditt långa hår i samma kulör som mitt!!!! Gubben försöker ju göra något vettigt här, stötta honom istället. Även om det mellan er kanske bara är på skoj som ni tjäftar så ser det inget vidare seriöst ut. Skicka pm eller mail istället om ni bara skall smågnabba.

/HW

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:

Du gör helt rätt som engagerar dig och Du behövs i det här läget. Dock har du i de här sammanhangen kanske lite lätt att fastna vid fel ting.

Reglementet finns redan, men det finns ett allmänt önskemål från förarna om att vi inte ska kvala ut någon deltagare.
-Så, nu finns det inte mer att fundera på:) Vidare till viktigare spörsmål.

Mailet till Eva var naturligtvis helt rätt och jag ber om ursäkt om det låtit annorlunda. Det enda jag egentligen vill ha sagt är att man bör få till stånd en mer levande diskussion så fort som möjligt. HMS har erfarenheten av att arrangera tävlingar, fråga dom hur vi som aktiva kan hjälpta till för att få en ren b-tävling. Dock bör man garanterat gå in som en aktiv part i diskussionen runt det hela för att hålla bollen i rullning.

Anta att tre av er aktiva i Skåne tar kontakt med Eva(bjud henne på lunch eller vad som helst). Ställ tusen frågor och sammanställ dem. Lokalisera sedan problem och lös dem om ni kan.(kan sydskanes hjälpa till med funkisar, bullerproblem).

Sen ger ni oss en lägesrapport och så brainstormar vi alla som vill på gammalt klassiskt SH-maner. Sen är det dax att träffa Eva eller klubbstyrelsen igen.... unt so weiter.

Jag tror, som Hannes och Filip, att de stora problemen är de praktiska, sen är allt egentligen klart.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
HW skrev:
Chrille, sluta hacka på honom nu annars ska jag se till att du vaknar med ditt långa hår i samma kulör som mitt!!!! Gubben försöker ju göra något vettigt här, stötta honom istället. Även om det mellan er kanske bara är på skoj som ni tjäftar så ser det inget vidare seriöst ut. Skicka pm eller mail istället om ni bara skall smågnabba.

/HW

Ska tänka över mitt tonläge här när flertalet uppfattar det som hackande. Tanken med att överhuvudtaget yttra sig i sammanhanget är alltid att komma med konstruktiv kritik.

Personliga påhopp hör inte hemma här och det har inte heller varit min avsikt.

Jag VET att vissa högt upp i SVEMO-hierarkin inte uppskattar mail som kommunikationsmedel. Jag VET INTE om detta gäller Eva/HMS men man bör ha det i åtanke. Denna kunskap försökte jag förmedla...

Jag VET att att ohyggligt många av oss nyare förare kommer med extremt många nya förslag hela tiden men att det sällan finns pulver bakom mailen/snacket. Man bör tidigt visa hur seriös man är. Se bara vilken positiv respons Mummlan fick när han diskuterade B-race med Falkenberg i somras och Hannes som anses vara den enskilt starkast drivande kraften bakom B-racet i Sviestad. Hopp finnes.

Hannes, hur länge hade du funderat över ett mail från en för dig obekan förare som säger "jag vill köra en b-tävling"?

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Chrille skrev:
Hannes, hur länge hade du funderat över ett mail från en för dig obekan förare som säger "jag vill köra en b-tävling"?

Du frågar helt fel snubbe.... jag tar alla mail på fullt allvar och gör mitt bästa för att hjälpa till i alla lägen.. och jag hatar mig själv för det....Jag tar på mig för mycket uppgifter hela tiden.

/HW

ps till gsxr1100r, håret verkar vara en känslig punkt hos chrille, tänk på det när han kommer och moppar upp sig... :skrämd
edit: skulle haft en sax-smiley här kanske....

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Du frågar helt fel snubbe.... jag tar alla mail på fullt allvar och gör mitt bästa för att hjälpa till i alla lägen.. och jag hatar mig själv för det....Jag tar på mig för mycket uppgifter hela tiden.

/HW

ps till gsxr1100r, håret verkar vara en känslig punkt hos chrille, tänk på det när han kommer och moppar upp sig... :skrämd
edit: skulle haft en sax-smiley här kanske....

Alla vi vill ju samma sak, dvs se till att RRFA blir av år 2004.

Vi som värnar om RRFA borde ha satt oss ner tillsammans och gått igenom hur man bäst får repektive motorklubb att nappa på detta.

Man kan dock göra saker på fler än ett sätt så när inget händer agerade jag på eget bevåg, att sedan sågas vid fotknölarna är jag van vid, nu är processen påbörjad och bollen ligger hos HMS.

Du, Chrille & Offkeff kan detta med reglementen och hur gamla B-race genomfördes, dock så körs det inga sådana idag så därför ville jag ha ett nytt namn på detta, B-race låter så B...

Ibland så känns det fel att diskutera detta på ett forum, men i brist på annat så får det duga, dessutom så LÄSER väldigt många detta, tråkigt nog så SKRIVER ganska få någonting om vad dom tycker, detta trots att många säkert sitter med både kunskap & många bra ideer.

Frågan är hur pass insatt man måste vara för att få tycka till, tycker man "fel" så får man på skallen för det.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Alla vi vill ju samma sak, dvs se till att RRFA blir av år 2004.

Vi som värnar om RRFA borde ha satt oss ner tillsammans och gått igenom hur man bäst får repektive motorklubb att nappa på detta.

Man kan dock göra saker på fler än ett sätt så när inget händer agerade jag på eget bevåg, att sedan sågas vid fotknölarna är jag van vid, nu är processen påbörjad och bollen ligger hos HMS.

Du, Chrille & Offkeff kan detta med reglementen och hur gamla B-race genomfördes, dock så körs det inga sådana idag så därför ville jag ha ett nytt namn på detta, B-race låter så B...

Ibland så känns det fel att diskutera detta på ett forum, men i brist på annat så får det duga, dessutom så LÄSER väldigt många detta, tråkigt nog så SKRIVER ganska få någonting om vad dom tycker, detta trots att många säkert sitter med både kunskap & många bra ideer.

Frågan är hur pass insatt man måste vara för att få tycka till, tycker man "fel" så får man på skallen för det.

Vi har inte sågat dig vid fotknölarna ;) Det är bara att ligga på, men som sagt, det är inte förare det är svårt att få tag på, det är bantid och funkisar/domare, m.fl, som det inte finns för många av, det är det vi måste hjälpa till med.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
...

Det är ingen sågning det är frågan om, man måste börja någonstans. Jag har bara sagt at jag inte tror att detta räcker eller, som många innan har sagt, vi måste aktivera oss i våra klubbar. Jag tror, peronligen, inte att bollen ligger hos HMS genom detta mail utan snarare bara har fåt sig en putt i rätt riktning. Att du agerat på eget bevåg kan vara det som kanske gör att vi får en B-tävling på Ktorp nästa år så vi kan aldrig vara annt än tacksamma att någon iaf försöker ta tag i det.

Namnet B-race är bara för att visa att vi inte vill uppfinna hjulet igen utan återuppliva en 'gammal' tävlingsform.

Här duger det alldeles utmärkt att diskutera. Dock ska vi vara noga med att inte använda för stora ord. Jag känner en kille som varit rätt slarvig med det i det förgångna och då hamnat kläm för att folk trott att han talat i egenskap av Svemo-representant ...eller något.

Man får tycka till så mycket man vill, men man bör ju förvänta sig att man får svar på tal i alla intressanta frågor. I det här fallet har du ju faktiskt inte blivit sågad utan bara fått veta att vi är ett par som tror att frågan bör pushas mer och kanske på ett annat sätt.

Om du berättar för mig att du försöker kränga däck med 2 däcksjärn så kommer jag berätta att det antagligen går lättare med 3. Om du vill verka för en B-tävling i Hyllinges regi genom ett mail så berättar jag att det antagligen går bättre med mer direkta kommunikationsmedel. Inget illa ment alltså....

edit/Du bör absolut inte jämföra mig med Hannes. han har en ytterst konkret kunskap om hur en tävling arrangeras, det har inte jag.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
Vi har inte sågat dig vid fotknölarna ;) Det är bara att ligga på, men som sagt, det är inte förare det är svårt att få tag på, det är bantid och funkisar/domare, m.fl, som det inte finns för många av, det är det vi måste hjälpa till med.
Du menar att vi måste jobba på riktigt och inte bara sitta och snacka om saken:skrämd

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Chrille skrev:
Namnet B-race är bara för att visa att vi inte vill uppfinna hjulet igen utan återuppliva en 'gammal' tävlingsform.

B-tävling är det officiella namnet en sådan här nationell nybörjartävling har. I slutänden, om det skall gå korrekt till måste vi kalla den det om vi inte skall just, uppfinna hjulet igen och bestämma en helt ny tävlingsform. (massor med jobb, byråkrati osv.)(rätta mig gärna här om jag har fel, racerpelle eller någon annan som kan paragraferna utantill)

Du bör absolut inte jämföra mig med Hannes. han har en ytterst konkret kunskap om hur en tävling arrangeras, det har inte jag.

Det har jag visst inte, jag kunde inte ett smack om att anordna en tävling innan jag kastade mig in i det för några månader sedan. Jag / vi alla har LMS samlade kunskap och vilja att dela med sig att tacka för genomförandet av tävlingen. Hemligheten bakom alla mina svar är att jag vet ganska exakt vem jag skall bolla frågorna vidare till när jag inte vet svaret själv.

/HW

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...