RRFA mail till Hyllinge/Knudan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
FireSalle skrev:
Hur blir man "Funktionär für Alles" då?

Du blir medlem i en klubb och säger att du gärna kan vara funkis på en RR-tävling alt. anmäler dig som funkis till en specifik tävling. Det borde vara de enklaste sätten....

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
När man ser en inbjudan till en tävling som man kan tänka sig att hjälpa till vid så kontaktar man arrangören.

Edit: Rackarns chrille var 5 sek snabbare.... jaja, någon gång ska han väl få komma först han också..

/HW

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Vi har inte sågat dig vid fotknölarna ;) Det är bara att ligga på, men som sagt, det är inte förare det är svårt att få tag på, det är bantid och funkisar/domare, m.fl, som det inte finns för många av, det är det vi måste hjälpa till med.

I detta skede handlar det om att få respektive motorklubb att vilja genomföra B-tävling, drömmen vore väl om ex HMS, LMS, FMK & KMF i samarbete med Svemo/oss kunde bestämma sig för att genomföra detta, samt att se till att det inte kolliderar för mycket med andra B- tävlingar, eller är jag ute och cyklar igen nu.

Tro det eller ej så är det lärorikt att fråga för mycket, alltid lär man sig något.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag ringde till KMF och frågade dem och enligt Mike Luff så för de samtal med Henrik Nordgren / Svemo om att kunna genomföra ytterligare ett B-race, förutom de tävlingar de kör i samband med Bike Week, på Gelleråsen nästa år.
Den enda springande punkten för Mike Luff är ju som bekant funktionärsbiten och där diskuterar de lösningen att varje förare åläggs att ta med en funktionär.

Nu ska jag kontakta Henrik och visa mitt intresse för att hjälpa till att fixa funkisar så att vi kan få till ett race där nästa år, förhoppningsvis.

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
Man får väl införa att anmälningsavgiften är xxxx:- plus en funktionär

Förresten behöver funktionärer någon utbilbning??

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Jag ringde till KMF och frågade dem och enligt Mike Luff så för de samtal med Henrik Nordgren / Svemo om att kunna genomföra ytterligare ett B-race, förutom de tävlingar de kör i samband med Bike Week, på Gelleråsen nästa år.
Den enda springande punkten för Mike Luff är ju som bekant funktionärsbiten och där diskuterar de lösningen att varje förare åläggs att ta med en funktionär.

Nu ska jag kontakta Henrik och visa mitt intresse för att hjälpa till att fixa funkisar så att vi kan få till ett race där nästa år, förhoppningsvis.

Härligt att höra Gustav :tummenupp Du ska se att Svemo nappar på detta, dom behöver vårat stöd precis som vi behöver deras.

Seså alla slöfockar, dra ert strå till stacken nu.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Man måste börja någonstans, HMS är en bilklubb till 90% och på möten diskuteras det väldigt lite RR, se nu till att få igång en dialog med dom andra klubbarna, LMS har redan pejl på läget :tummenupp

Chrille är en pessimistisk typ
Han skulle nog behöva sig ett nyp
Kom in i matchen och sluta gnäll
Annars ska du få en riktig raggarsmäll

Appappapp, du har varit på ETT möte hos HMS, senaste årsmötet. :fakta Gå på mötet i morron. :whip

Lilla mamma fyller år i morron, så jag ska fira henne, annars hade jag helt klart gått dit.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nä, nu har jag äntligen läst igenom alla inläggen.

Micke gå och skjut dig :D :D
Du gör ju inget som är bra, och kommer bara med en massa förslag. Så jobbig du är :p

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Åsa #96 skrev:
Nä, nu har jag äntligen läst igenom alla inläggen.

Micke gå och skjut dig :D :D
Du gör ju inget som är bra, och kommer bara med en massa förslag. Så jobbig du är :p
Ingen ide att skjuta sig själv, jag missar säkert... bättre att fortsätta & vara jobbig.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
GUL skrev:
Man får väl införa att anmälningsavgiften är xxxx:- plus en funktionär

Förresten behöver funktionärer någon utbilbning??

När jag och några bekanta (Catman bla.) var funkisar på SO så fick vi en heldagsutbildning i samband med B-licenstagningen på gnälleråsen så någon form av utbildning krävs nog.

Min personliga åsikt är i alla fall det måste till en utbildning efterom det är en hel del grejer man måste ha koll på.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
DumDum skrev:
När jag och några bekanta (Catman bla.) var funkisar på SO så fick vi en heldagsutbildning i samband med B-licenstagningen på gnälleråsen så någon form av utbildning krävs nog.

Min personliga åsikt är i alla fall det måste till en utbildning efterom det är en hel del grejer man måste ha koll på.

Det finns tydligen två alternativ där. Antingen Åsens när man går en funktionärsutbildning eller som tex Sviestad som låter nybörjarna gå tillsammans med erfarna funkisar och skola in sig...

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Jag kan erkänna att jag inte lusläst alla svar, så detta kanske är diskuterat redan (rätta mig i så fall).
Jag efterlyser en maillista mellan alla som allvarligt r intresserade av att hjälpa till med RRFA.
Jag är nu styrelsemedlem i "Gotland Ring Motorsport Club" (avancerat namn va?) och på Gotland skulle det vara riktigt roligt att arrangera någon B-tävling under nästa säsong. Banan skall bli godkänd först, sen är det "bara att köra".
och jag måste ju tillägga att det kan bli lika billigt att åka till Gotland för er som bor i stockholmstrakten som att åka till någon annan bana, speciellt med de rabatter vi har förhandlat fram på Båten...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fohlin skrev:
Jag kan erkänna att jag inte lusläst alla svar, så detta kanske är diskuterat redan (rätta mig i så fall).
Jag efterlyser en maillista mellan alla som allvarligt r intresserade av att hjälpa till med RRFA.
Jag är nu styrelsemedlem i "Gotland Ring Motorsport Club" (avancerat namn va?) och på Gotland skulle det vara riktigt roligt att arrangera någon B-tävling under nästa säsong. Banan skall bli godkänd först, sen är det "bara att köra".
och jag måste ju tillägga att det kan bli lika billigt att åka till Gotland för er som bor i stockholmstrakten som att åka till någon annan bana, speciellt med de rabatter vi har förhandlat fram på Båten...
Låter ju vettigt, alla bankörningstillfällen är välkommna.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fohlin, för att göra en sådan tävling attraktivare för oss med resväg så är mitt tips detsamma som till Midlanda-folket. Kan ni ordna med en friträningsdag eller allmänåkning med licensgrupp dagen innan rejs så hade det kännts mycket intressantare att resa långt och dyrt.

Ni och Midlanda kan ju riskera att få ett svalt förarintresse annars eftersom ni ligger lite avsides...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Fohlin, för att göra en sådan tävling attraktivare för oss med resväg så är mitt tips detsamma som till Midlanda-folket. Kan ni ordna med en friträningsdag eller allmänåkning med licensgrupp dagen innan rejs så hade det kännts mycket intressantare att resa långt och dyrt.

Ni och Midlanda kan ju riskera att få ett svalt förarintresse annars eftersom ni ligger lite avsides...
Bra ide Chrille, Licensträning typ Lördag samt RRFA på Söndag.

*F-n va konstigt det känns att hålla med Chrille, men det går säkert över*

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Bra ide Chrille, Licensträning typ Lördag samt RRFA på Söndag.

*F-n va konstigt det känns att hålla med Chrille, men det går säkert över*

Har Gotland ring så dålig beläggning så att de kan ge oss en hel helg till B-race så ska vi vara j-t tacksamma. Jag hoppades på en fredag och rejs på lördag. Eler varför inte träning fredag och rejs söndag?? FEST!!!

Orsaken till att jag ens föreslår en allmänåkning/friträning i anslutning till en tävling som ska vara LÄTT att genomföra är j att det itne beövs lika många funkisar på en träning...

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Har Gotland ring så dålig beläggning så att de kan ge oss en hel helg till B-race så ska vi vara j-t tacksamma. Jag hoppades på en fredag och rejs på lördag. Eler varför inte träning fredag och rejs söndag?? FEST!!!
Det beror lite på när under säsongen detta kommer att gå av stapeln. Eftersom bygget är under uppbyggnad så kommer det t.ex. i vår att finnas mer möjligheter än under nästa höst. Det är ju så att banan blir mer attraktiv för företag och större organisationer när det finns byggnader på plats. Men det hänger ju lite ihop med när banan blir godkänd av SVEMO också.
Men troligast är ändå modeller fredag - söndag eller fredag - lördag. Det som knölar till det lite är ju att de som skall träna fredag eftermiddag måste åka till gotland fredag förmiddag...
Jag tror mest att det är restiden som är oattraktiv. Som jag nämnde tidigare så har vi förhandlat fram bra rabatter för er som vill hit på liknande arr.
Sen hoppas man ju att Gotland och fest lockar så mycket att folk kan ta ledigt på freagar :brynad

/Fohlin

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ta ledigt på fredagar är givet för en räsare :) Vore ohyggligt skoj med en tävling på Gotland.

Byggnader?? Et par bajamajjor och en vattenkran. Det är bara två år sen vi åkte på b-tävling och fick ta med eget elverk.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Fohlin skrev:
.....och jag måste ju tillägga att det kan bli lika billigt att åka till Gotland för er som bor i stockholmstrakten som att åka till någon annan bana, speciellt med de rabatter vi har förhandlat fram på Båten...

En dum fråga kanske, men gäller det även med Oskarshamnsbåten för oss som kommer från södern?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...