RRFA mail till Hyllinge/Knudan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu har jag och Henrik Nordgren etablerat kontakt, vi skall höras mer imorgon. Mitt mål är då att erbjuda oss som en resurs för honom när han pratar med Svemo och olika klubbar om att arrangera fler B-race.
Det kräver dock att vi har folk som verkligen ställer upp om det blir va.....

Gotland Ring verkar ju asroligt!

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
En dum fråga kanske, men gäller det även med Oskarshamnsbåten för oss som kommer från södern?

Ni får såklart samma rabatt. Destination Gotland (bolaget som har båtarna) sponsrar ofta idrottsarrangemang med olika rabatter... :tummenupp

Men åter till maillista... finns det något intresse för en lista som BARA behandlar RRFA? skulle det vara bra?

/Fohlin

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Har Gotland ring så dålig beläggning så att de kan ge oss en hel helg till B-race så ska vi vara j-t tacksamma. Jag hoppades på en fredag och rejs på lördag. Eler varför inte träning fredag och rejs söndag?? FEST!!!

Orsaken till att jag ens föreslår en allmänåkning/friträning i anslutning till en tävling som ska vara LÄTT att genomföra är j att det itne beövs lika många funkisar på en träning...

Kanske slå samman med en SMC fest, då kan vi säkert ragga upp träningsbara flaggisar därifrån, Licensträning Fredag sedan RR party, SMC gatgrupp Lördag & RRFA på Söndag.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Fohlin skrev:
Jag kan erkänna att jag inte lusläst alla svar, så detta kanske är diskuterat redan (rätta mig i så fall).
Jag efterlyser en maillista mellan alla som allvarligt r intresserade av att hjälpa till med RRFA.
Jag är nu styrelsemedlem i "Gotland Ring Motorsport Club" (avancerat namn va?) och på Gotland skulle det vara riktigt roligt att arrangera någon B-tävling under nästa säsong. Banan skall bli godkänd först, sen är det "bara att köra".
och jag måste ju tillägga att det kan bli lika billigt att åka till Gotland för er som bor i stockholmstrakten som att åka till någon annan bana, speciellt med de rabatter vi har förhandlat fram på Båten...

Gotland Ring, där vill man ju gärna köra :tummenupp
Kommer hela bana att vara klar nästa år :confused:

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Gotland Ring, där vill man ju gärna köra
Kommer hela bana att vara klar nästa år
Planen är att hela banan skall vara klar till april.
Just nu är 1,6 km klar och etapp 2 är under asfaltering. Det översta lagret på den asfalten kommer inte läggas förrän i vår, men c:a 3 km kommer alltså att vara "testbart" ganska snart (inom några veckor), men asfalten kommer inte att vara den lyxiga sorten...
Men som sagt, går planen i lås så är 6 trevliga km klara i april :tummenupp

/Fohiln

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fohlin skrev:
Ni får såklart samma rabatt. Destination Gotland (bolaget som har båtarna) sponsrar ofta idrottsarrangemang med olika rabatter... :tummenupp

Men åter till maillista... finns det något intresse för en lista som BARA behandlar RRFA? skulle det vara bra?

/Fohlin

Jag lägger en ny tråd om detta

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Chrille skrev:
Du blir medlem i en klubb och säger att du gärna kan vara funkis på en RR-tävling alt. anmäler dig som funkis till en specifik tävling. Det borde vara de enklaste sätten....

Det innebär alltså att jag måste betala medlemsavgift för att få stå och heja på dig din rockare med svarta flaggan? :rock
Tänkte mest att det kunde vara kul att hjälpa till om man på ett enkelt sätt kunde få behörighet.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
FireSalle skrev:
Det innebär alltså att jag måste betala medlemsavgift för att få stå och heja på dig din rockare med svarta flaggan? :rock
Tänkte mest att det kunde vara kul att hjälpa till om man på ett enkelt sätt kunde få behörighet.

Jag och Marie har varit funktionär på Sviestad på ett SM och det var innan jag var medlem där. Vi ringde bara och de blev glad att vi ville hjälpa till, vi fick stå tillsammans med gamla rutinerade funkisar.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mad Moose skrev:
Jag och Marie har varit funktionär på Sviestad på ett SM och det var innan jag var medlem där. Vi ringde bara och de blev glad att vi ville hjälpa till, vi fick stå tillsammans med gamla rutinerade funkisar.

Ok, ska anmäla mitt intresse till Eva på HMS. Jag är ändå där och kollar ganska ofta. Det hade varit kul att kunna hjälpa till. Köra är inte aktuellt, alla skulle bara heja på mig med blåa vimplar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
FireSalle skrev:

Svarta flaggan?!? Vem har tjallat? :eek: Jag har faktiskt bara blivit svartflaggad en gång. I Skåne så klart...

Jag tror faktiskt inte att man måste vara medlem för att va funkis, för min del är bara medlemskapet så självklart ändå...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bra. Ska det vara billigt och enkelt att få köra så ska det väl kunna vara billigt och enkelt att vara funkis?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Fohlin skrev:
Jag kan erkänna att jag inte lusläst alla svar, så detta kanske är diskuterat redan (rätta mig i så fall).
Jag efterlyser en maillista mellan alla som allvarligt r intresserade av att hjälpa till med RRFA.
Jag är nu styrelsemedlem i "Gotland Ring Motorsport Club" (avancerat namn va?) och på Gotland skulle det vara riktigt roligt att arrangera någon B-tävling under nästa säsong. Banan skall bli godkänd först, sen är det "bara att köra".
och jag måste ju tillägga att det kan bli lika billigt att åka till Gotland för er som bor i stockholmstrakten som att åka till någon annan bana, speciellt med de rabatter vi har förhandlat fram på Båten...

Lyfter tråden lite..

Det märkliga är att Gotland ring under byggfasen inte varit i kontakt med Svemo.. Som det är nu kan (upprepar, kan ) man åka på ganska omfattande ombyggnader för att få en banlicens för MC.. Under byggfasen kunde man ha lite tips om att det här räcket borde flyttas, där måste det vara en avåkningszon t.ex.

Besiktningen är inte så "bara" egentligen, Kinnekulle är ett exempel..

Nåväl hoppas det löser sig!

/B

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
hur kommer kalaset klassas nu er det som jag lest forut rookie 400a rookie 600a rookie 1000 och blir det a & b final om det blir for mkt drivers

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Jag mailade Eva på HMS idag och skrev detta:

Hej Eva

Den 21/9 genomfördes ett rent B-race av LMS på Sviestad, vi är några eldsjälar som gärna vill att även dom som inte riktigt platsar i Rookie 600/1000 och övriga klasser får chans att prova på att tävla, i år blev det ju en riktig boom på RR sidan och nästa år lär det bli minst lika tufft att kvala in, tävlingen som genomfördes av LMS flöt på väldigt bra trots att vissa körde sin debutant tillsammans med rutinerade B-rävar, låter detta intressant för HMS att arrangera år 2004 så hjälper vi gärna till att ragga förare och se till att fylla startfälten, anmäld förare betalar i förskott och är garanterad att få både träna/tidskvala/tävla, ingen ska behöva bli utkvalad.

Vi hoppas kunna köra en liten serie under år 2004 på Knutstorp, Falkenberg, Gelleråsen samt Sviestad om möjligt.

Bif. reglemente ifrån LMS.

Eva har nu svarat på mitt mail och ställt lite frågor om vilka "vi" är, jag har svarat Eva att vi är ca:60 st B-licensare med Henrik Nordgren Förarrepresentant Svemo’s rr-sektion som vårat språkrör, jag bifogade även Henriks inlägg angående B-tävlingar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26376
Nu håller vi tummarna att Hyllinge nappar på detta.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Lyfter tråden lite..
Det märkliga är att Gotland ring under byggfasen inte varit i kontakt med Svemo.. Som det är nu kan (upprepar, kan ) man åka på ganska omfattande ombyggnader för att få en banlicens för MC.. Under byggfasen kunde man ha lite tips om att det här räcket borde flyttas, där måste det vara en avåkningszon t.ex.
Besiktningen är inte så "bara" egentligen, Kinnekulle är ett exempel..
Nåväl hoppas det löser sig!
/B

Jag är ju inte rätt man att svara på vad som görs och inte görs, eftersom jag är medlem i klubben, inte i företaget. Jag vet att det är mycket diskussioner och spekulationer runt detta.
Det jag har hört är att man försöker anpassa banan till internationell standard (FIA eller vad det heter) och samtidigt svensk (där det förekommer skillnader). Det är ett flertal besiktningsmän som varit på plats, men var de kommer ifrån törs jag inte säga.
Det jag vet är att den bit av banan som är klar (eller i det närmaste klar) har BRA avåkningssoner och inga räcken över huvud taget, och den sträckan är drygt tre km. I jämförelse med alla andra banor jag kört på så är avåkningssonerna betydligt bättre tilltagna, och det finns inga begränsningar intill banan som gör att man inte skulle kunna ändra detta efterhand.
Jag tror och hoppas att det blir bra...

/Fohlin

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fohlin skrev:
.....
Det jag har hört är att man försöker anpassa banan till internationell standard (FIA eller vad det heter) och samtidigt svensk (där det förekommer skillnader). Det är ett flertal besiktningsmän som varit på plats, men var de kommer ifrån törs jag inte säga.....

Låter j-t bra. Ska man bygga en 6km-bana i Sverige så SKA man enligt mig bygga efter internationella standarder. Det måste man väl..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Låter j-t bra. Ska man bygga en 6km-bana i Sverige så SKA man enligt mig bygga efter internationella standarder. Det måste man väl..

Jag har hört både FIA och FIM-standard vad gäller säkerhet på gotland ring redan från början.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...