Effekt: Runt 70HkLarry skrev:funderar på en sådan hoj som första cyckel
tänkte höra vad ni har för åsikter om en sån
effetk.hållbarhet.lättkörd, och andra åsikter
TomK skrev:Ska man bli bra på att köra en hoj, så är det tvåtakt som gäller (man måste jobba på rätt varv och växel och vara koncentrerad på körningen). Sedan blir allt så barnsligt enkelt när man hamnar på en fyrtaktare
TomK skrev:Kräver en del vård, men inget extremt. Rengöra avgasportarna emellanåt, byta kolv och kolvringar i förebyggande syfte kanske en gång om året (om man kör mycket). Annars är det som hojar är mest vad gäller att sköta om vajrar, förgasare, smörja kedja osv - lite kleggigare motorjobb bara pga tvåtaktsoljan. Se till att köra på en olja som inte sotar för mycket - jag har gått över till Motul nu och ska se hur det lirar.
Rs250:n är lättkörd och har mycket fina egenskaper, men kräver att man verkligen _kör_ motorcykeln om det ska gå undan. Det är den låga vikten som man ska dra fördel av - effektmässigt så hamnar den i skuggan av alla 4-takts R-hojar. Ska man bli bra på att köra en hoj, så är det tvåtakt som gäller (man måste jobba på rätt varv och växel och vara koncentrerad på körningen). Sedan blir allt så barnsligt enkelt när man hamnar på en fyrtaktare
cool_lilja skrev:min toppar 213km/h med mig på.............drar lätt drygt en liter milen om man kör som man skall...........................jag har halv för. på mig 700 i månade hos IF. Helt överkomligt, Bor väll i zon 1 typ o är 21 år.................nu är den reggad på 25kw med
men det spelar ingen roll hos if
Hammet skrev:vilken försk. klass ligger RSen på?
vad toppar dom?
Hög soppa förbrukning?
funderar på att köpa som mellanklassare då dom är ganska billig och säkert jävligt roliga att köra
Peccus skrev:Snygg är den också.
cool_lilja skrev:min toppar 213km/h med mig på.............drar lätt drygt en liter milen om man kör som man skall...........................jag har halv för. på mig 700 i månade hos IF. Helt överkomligt, Bor väll i zon 1 typ o är 21 år.................nu är den reggad på 25kw med
men det spelar ingen roll hos if
cool_lilja skrev:okje
ge mig din e-mail så får du bilder på den !!!
cool_lilja skrev:såå,å då va det skickat till dig.
cool_lilja skrev:såå,å då va det skickat till dig.
watson skrev:Rsen är inte snygg!! Kom och köp min RGV istället! Där snackar vi skönhet! I princip sammalika motor.
/FW
Prata med Eva på http://www.hallstromracing.com/starol/moped/index.html för delar till RS250'n.AkUsBike skrev:Föresten, någon som vet priser på kolv + cylinder till aprilia... orginal och eller 3dje part. Suzuki ska ha 6000 för en kolv och cylinder org. Kan man köpa 3dje part till Suzuki RGV och sätta på Aprilia?? De rekomenderar juh att byta kolvar var 1000de mil.... Hur kommer man billigast undan om man skulle lyckas skära den... ?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|