And comes my version...
Som alla sagt bör du satsa på en NSR om plånboken/orken tryter. Den lär gå för det mesta utan särskilda utgifter. Dock har den inte varken samma kapacitet eller (i mina ögon) fina utseende som de andra två.
Men dom som säger att Miton inte håller lika bra som RS:en kan jag fan inte hålla med, enligt mig pajjar RS:en isåfall lättare... MEN det är som med allting annat, omsorg är A och O.
För att berätta om hojen jag kan tar jag som exempel mig själv som exempel. Förra året cruisade jag ensam runder i mycket lugnt tempo, varmkörde alltid osv. Sen tog jag mig i kragen och bytade kolv i vintras. Jag träffade under våren fler kompisar som körde och turerna gick allt snabbare, och att ligga och pressa med 2-t är inte att rekommendera, den skar. Nu är hon hel igen och jag vet inte om felet var en tillfällighet (skum på oljepumpen...) eller om det var rent slitage.
Vad jag ville ha sagt är att det går att köra en Mito utan större problem, men kör man på det viset kunde man rent effektmässigt "klarat" sig med en NSR.
Summan av kardemumman: Köp det du vill ha. Har du råd med ny kolv? Bra däck? Utrustining? Har du pengar för att klara ett eventuellt ras? För de slutgiltiga faktorn är nästan alltid pengar, tänk på att allt du gör och ska ha kostar. Och finns det inte pengar kan hojen inte användas, vad har man då för glädje av den... Gällande Mito och RS är det jämt skägg, och inte fan är det ett billigt ett.
NSR:en däremot kan du få och använda betydligt billigare...
Satan i gatan vad långt det blev.