Rs storknar vid gaspådrag

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
2fast4u2 in da house:
Toppeffekten har ju inte miskats på hojen men det är ju effektsvackan under 5000 som man får leva

Tyvärr så tror jag nog att du tappar lite toppeffekt med ett öppet filter då du måste gå upp så pass mycket i munstrycke för att den inte ska ta stryk då du ligger och kör med halvgas, du kommer att få feta på så mycket att när du vrider fullt får den alldeles för fett på toppen och därför tappar du toppeffekt.....

Ett litet scenario: Du åker med munstycke som ger dig fint brunt stift när du gör en fullgas-stopp-koll-repa, toppen då får den rätt blandning när trotteln är i topp, nu åker du ut, drar på genom växlarna och upp runt 110kph på 6an (du är nu på en 90 väg & vill behålla lappen), du backar tillbaka gasen till ungefär ½gas och ligger där ett tag, du har nu lenat ut så mycket att du riskerar skador på motorn, detta är bara ett scenario jag skulle kunna skriva minst två till.....

DP says: Om du frågar mig så är det inte värt "brölet".....

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jag ger inte upp än:p OM jag fortfarande vill ha kvar "brölet" så kan jag lägga in mer motstånd i sportluftfiltret i form av skummgummifilter som är tillklippt. Bara gissningar. Och det lär ta en stund att optimera. Men i alla fall så vill jag inte ha orginal air-box för den är ful och tråkig, vill att hojen ska sticka ut lite. Jaja.. tycker ni det verkar för djävulskt dumt att äns försöka så kan ni väl säga till:)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...