DP
aka Dragster Pilota
2fast4u2 in da house:
Toppeffekten har ju inte miskats på hojen men det är ju effektsvackan under 5000 som man får leva
Tyvärr så tror jag nog att du tappar lite toppeffekt med ett öppet filter då du måste gå upp så pass mycket i munstrycke för att den inte ska ta stryk då du ligger och kör med halvgas, du kommer att få feta på så mycket att när du vrider fullt får den alldeles för fett på toppen och därför tappar du toppeffekt.....
Ett litet scenario: Du åker med munstycke som ger dig fint brunt stift när du gör en fullgas-stopp-koll-repa, toppen då får den rätt blandning när trotteln är i topp, nu åker du ut, drar på genom växlarna och upp runt 110kph på 6an (du är nu på en 90 väg & vill behålla lappen), du backar tillbaka gasen till ungefär ½gas och ligger där ett tag, du har nu lenat ut så mycket att du riskerar skador på motorn, detta är bara ett scenario jag skulle kunna skriva minst två till.....
DP says: Om du frågar mig så är det inte värt "brölet".....
Toppeffekten har ju inte miskats på hojen men det är ju effektsvackan under 5000 som man får leva
Tyvärr så tror jag nog att du tappar lite toppeffekt med ett öppet filter då du måste gå upp så pass mycket i munstrycke för att den inte ska ta stryk då du ligger och kör med halvgas, du kommer att få feta på så mycket att när du vrider fullt får den alldeles för fett på toppen och därför tappar du toppeffekt.....
Ett litet scenario: Du åker med munstycke som ger dig fint brunt stift när du gör en fullgas-stopp-koll-repa, toppen då får den rätt blandning när trotteln är i topp, nu åker du ut, drar på genom växlarna och upp runt 110kph på 6an (du är nu på en 90 väg & vill behålla lappen), du backar tillbaka gasen till ungefär ½gas och ligger där ett tag, du har nu lenat ut så mycket att du riskerar skador på motorn, detta är bara ett scenario jag skulle kunna skriva minst två till.....
DP says: Om du frågar mig så är det inte värt "brölet".....